Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Sitten on niitä jotka ovat älykkäitä ja opiskelevat yliopistossa, mutta sitten mielenterveys horjuu niin, että opiskelusta ei tule mitään eikä kyllä oikein mistään edes helpoistakaan töistä. Tiedän pari tälläästä tapausta eivätkä he ole tehneet vuosiin mitään töitä, he vain ovat.![]()
Sitten on niitä jotka ovat älykkäitä ja opiskelevat yliopistossa, mutta sitten mielenterveys horjuu niin, että opiskelusta ei tule mitään eikä kyllä oikein mistään edes helpoistakaan töistä. Tiedän pari tälläästä tapausta eivätkä he ole tehneet vuosiin mitään töitä, he vain ovat.![]()
Mä tohdin väittää, että jokaisessa asuu ripaus jonkin asteen tyhmyyttä :xmas:
No enhän mä väittänytkään sitä, että sen koulutuksen takia mielenterveys horjuus. Pointtina oli se, että kaikki älykkäät eivät ole kykeneviä opiskelemaan lainkaan.
Hullut ja tyhmät osaavat olla yhtälailla surullisia kuin muutkin.
Sikäli tämä aloitus on vähän turhake, sillä sehän nyt on täysin selvä ettei kaikki ihmiset ole yhtä älykkäitä ja sitten se älykkäämpi ryhmä kokee haluavansa sivistää itseään ja pohtii elämää ehkä enemmän kun se vähän vähemmän älykäs väki.
Sä tunnut olevan sitä mieltä, että tyhmät ei osaa surra yhtään mitään. Eivät ehkä osaa kaikkia asioota surra, mutta kyllä osaavat silti surra montaa asiaa.
Ja tyhmiä ovat? Ne, jotka eivät ole korkeakoulua tai yliopistoa käyneet?
Sä tunnut olevan sitä mieltä, että tyhmät ei osaa surra yhtään mitään. Eivät ehkä osaa kaikkia asioota surra, mutta kyllä osaavat silti surra montaa asiaa.
Alkuperäinen kirjoittaja Horuksen silmä;22679980:Kirjoitustaito ei oo kyllä fiksuuden mittari. Mä huomaan onko ihminen älykäs vai ei sen perusteella kykeneekö hän keskustelemaan asioista objektiivisesti vai näkeekö asiat aina mustavalkoisina.
Ei niin älykkään ihmisen kanssa keskustellaan säästä ja älykkäämpien kanssa keskustellaan huomattavasti syvällisemmällä tasolla.
Lukion käymisen en oo huomannut vaikuttavan ihmisen älykkyyteen millään tapaa.
Mielenkiinnosta kysyn, että kuka tämän mittapuun mukaan on koulutettu? Ainoastaan korkeakoulun tai yliopiston käyneet?
Niin puhutaanko me nyt älykkyydestä vai viisaudesta? Ne on kaksi eri asiaa.
Toinen voi olla hyvinkin (kirja)viisas, mutta sosiaaliset taidot ja ajattelun moninaisuus ovat alkeellisella tasolla. Älykkyys on mun mielestä jollain tapaa "synnynnäistä", kasvatuksen, virikkeiden yms. tulos.
Eli olet oikeassa; älykäs ihminen ei välttämättä osaa kirjoittaa ollenkaan.
Toisaalta, mun on pakko myöntää, että jos esim. tällä palstalla luen tekstiä, josta puuttuu isot alkukirjaimet, pisteet ja pilkut, niin tulee heti mieleen ettei kyseinen henkilö taida olla muutenkaan kovin älykäs..