Valitettavasti tuntemani heikosti koulutetut ovat helvetin tyhmiä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja oma kokemus
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Voi voi siis. :D Olen tämän mittapuun mukaan siis tyhmä. :saint:
Ei se kuitenkaan päivääni pilaa, koska itse olen ylpeä omista saavutuksistani yksityis- ja työelämässä. Nyt olen hoitovapaalla työstä, jossa hoidan KTM:n tehtävät, koska hänen oma organisointikyky ja ilmeisesti älykkyys eivät kuitenkaan niihin riitä. :D

Tapoihini ei yleensä kuulu oman itseni hehkutus, mutta nyt en voinut vastustaa kiusausta.

[QUOTE="vieras";22680161]Joskus tyhmyydestä kertoo myös se, että avoimesti halveksii kaikkia älykkäitä. Niitä sohvalla maatessa esitettyjä mielipiteitä tyyliin "tuokin asiantuntija tuolla telkkarissa vaan jauhaa paskaa eikä tiedä oikeasta elämästä mitään, kun on olevinaan niin kamalan älykäs". Ei älykkään ihmisen tarvitse ajatella noin.

Toinen yleinen on poliisin ja kaikkien virkamiesten ja byrokratian vihaaminen.[/QUOTE]

Hyviä ajatuksia.
Mun tuttava (no lähes ex-tuttava) on sanonut, että kaikki koulutetut ihmiset ovat AINA niin ollakseen ja porvarit on vittumaisia (ja aina kaiken pahan alku ja juuri) ja pääkaupunkiseutulaiset ovat kaikki kusipäitä. Kyllä mä tämän laitoin tyhmän kouluttamattoman ihmisen puheiksi - ja säälin häntä. Kuka järkevä, fiksu tuollaisia puhuisi?

Alkuperäinen kirjoittaja ymmärtävä lapsi;22680185:
Tähän hyvään listaasi vielä lisäys, että telkkarin edessä arvostellaan kaikki mitä siellä on. Tuokaan ei osaa laulaa sitten yhtään, tuon mekko on sitten törkä, onpa tuo lihonut jne.

Ja nimeonmaan, arvostellaan kärkkäästi, mut jos teet yhdenkin lisäkysymyksen, ei osata edes siihen vastata.

Paitsi että tuota arvostelua tuntuu harrastavan niin tyhmät kun älykkäätkin. Eli kaikki he jotka ovat iitseensä tyytymättömiä tai muille kateellisia.

Kukaan älykäs ihminen ei päde koulutuksellaan.

Tyhmimmät on niitä, jotka pätee ammatilla, jota eivät ole tehneet, eivätkä tule tekemään päivääkään, mutta ovat käyneet jonkun koulun, johon siihenkin pääsivät seulan läpi, aikuisopiskelijana.

Hyviä ajatuksia.
Mun tuttava (no lähes ex-tuttava) on sanonut, että kaikki koulutetut ihmiset ovat AINA niin ollakseen ja porvarit on vittumaisia (ja aina kaiken pahan alku ja juuri) ja pääkaupunkiseutulaiset ovat kaikki kusipäitä. Kyllä mä tämän laitoin tyhmän kouluttamattoman ihmisen puheiksi - ja säälin häntä. Kuka järkevä, fiksu tuollaisia puhuisi?

Mä oon huomannut että tuollaiset puheet on duunaripiireissä hyvinkin yleisiä. Mutta kertooko ne jotain fiksuudesta? Vai ovatko vain jäänne luokkaeroista joilla pyrittiinkin lannistamaan duunareiden itseluottamus. Ilman duunareita yhteiskunta ei toimisi. Jonkun han ne toimistot on siivottava, elintarvikkeet valmistettavat ja jätteet kuljetettava kaatopaikoille.

Alkuperäinen kirjoittaja käpysika;22680258:
Kukaan älykäs ihminen ei päde koulutuksellaan.

Tyhmimmät on niitä, jotka pätee ammatilla, jota eivät ole tehneet, eivätkä tule tekemään päivääkään, mutta ovat käyneet jonkun koulun, johon siihenkin pääsivät seulan läpi, aikuisopiskelijana.

Jaa. Minusta tyhmimpiä ovat ihmiset, jotka ovat makoilleet koko elämän läpi eikä taskun pohjalla ole kun pari lanttia päivittäiseen kaljaan ja sitten joku joka on kouluttautunut ja vähän varakkaampi on jotain todella ärsyttävää näille tyhmille.

mun mielestä tässä hassusti ajatellaan että älykkääksi "tullaan" korkeakouluopiskelun kautta ja vasta sitten vertaillaan kouluttamattomia ja koulutettuja keskenään. eikös se mene vähän niin, että ihmiset jotka ovat kiinnostuneita erilaisista näkemyksistä ja haluavat laajentaa omaa tietämystään, hakeutuvat koulutuksiin (ei välttämättä vain yliopistoon) ja kouluttavat itseään monilla eri osa-alueilla. ja sitten on ihmisiä, jotka eivät jaksa tai halua tai viihdy kouluympäristössä, hakevat tietotaitonsa sosiaalisista ympäristöistä ja kokemuksen kautta, tekevät työtä ja keskittävät energiansa muihin asioihin.

Tajuan kyllä millaista ihmistyyppiä tässä haetaan. Mutta en millään usko että se olisi juuri se kouluttamattomuus joka ihmisestä tuollaisen tekee.

Minä kuulun siis tuohon kyseiseen, kouluttamattomaan paskakastiin. Tervetuloa vain vaihtamaan näkemyksiä ja mielipiteitä kanssani, voin luvata että suurin osa näistä ns. paremmista, koulutetuista ihmisistä joutuvat nielemään typerät ja suppeakatseiset yleistyksensä.

Alkuperäinen kirjoittaja Horuksen silmä;22680269:
Mä oon huomannut että tuollaiset puheet on duunaripiireissä hyvinkin yleisiä. Mutta kertooko ne jotain fiksuudesta? Vai ovatko vain jäänne luokkaeroista joilla pyrittiinkin lannistamaan duunareiden itseluottamus. Ilman duunareita yhteiskunta ei toimisi. Jonkun han ne toimistot on siivottava, elintarvikkeet valmistettavat ja jätteet kuljetettava kaatopaikoille.

Mä en ymmärrä tuota sun viimeistä lausetta. Tämä ketju ei ollut duunareiden ylistysketju. Kaikki tietävät tuon litanian jo valmiiksi. Tuo ei liity tähän.
En mä koe, että tuollaista paskaa suustaan suoltava ihminen on ainakaan millään tavalla fiksu. Säälittää lähinnä, kun ihminen ei tee mitään elämälleen ja kuittailee toisten elämistä. Joo, tiedän, sä nyt yrität tällä sun "mikä on viisautta, mikä on fiksuutta"-selostuksilla sekoittaa tätä pakkaa, mutta kyllä mä luen tuollaiset typeryydet tyhmyydeksi eli ei fiksua.
En jaksa pitkään tuollaisten kateellisten itsesäälissä rypevien kouluttamattomien kanssa edes enää jutella, kun ei voi sanoa, että lähdetään matkalle (porvari), ei voi sanoa että remontoidaan (rikas sika), ei voi sanoa, että ostanpa tuosta 140 €:n taulun (porvari). Silloin on viisainta antaa heidänlaisteen juoda sitä Siwan kaljaa ihan rauhassa siellä kotinurkissa ja seurustella omanlaistensa kanssa. Ei ketään ärsytä.

[QUOTE="juupajuu";22680277]Jaa. Minusta tyhmimpiä ovat ihmiset, jotka ovat makoilleet koko elämän läpi eikä taskun pohjalla ole kun pari lanttia päivittäiseen kaljaan ja sitten joku joka on kouluttautunut ja vähän varakkaampi on jotain todella ärsyttävää näille tyhmille.[/QUOTE]

Paitsi että tuokaan ei ole mikään todiste ihmisen älyn puutteesta ( paitsi että alkoholi tuhoaa aivosoluja ja ihminen tyhmenee mitä enemmän se juo )
Tässä nyt sekotetaan ihmisen älykkyys hänen käytökseensä. Pelkkä käytös ei ole älyn mittari. Älyä mitataan älykkyystesteillä. Alkoholisteissa on muutes melko paljon älykkäitä ihmisiä. Se älykkyys kun saattaa vaikuttaa elämään myös negatiivisesti.

[QUOTE="esmeralda";22680337]Jaa no sittenhän tyhmiä riittää. Mutta mun ei tartte alkaa mitään tähän omista koulutuksista tai saavutuksistani hehkuttamaan, kaikilla saa olla ihan oma mielipide asiaan, olkaa hyvä vaan.[/QUOTE]

Jos luit ketjua yhtään tarkemmin, sanoin itsekin kuuluvani siihen tyhmien kastiin. :D

Minun mielestäni tyhmyys ja koulujen käyminen ei korreloi kovi paljon.
Tyhmä ei välttämättä kouluta itseään kovin paljon, mutta joskus korven keksijä osaa ajatella luovemmin kuin vuosikaudet yliopistossa päätään kirjaan paukuttanut.

Alkuperäinen kirjoittaja Horuksen silmä;22680324:
Paitsi että tuokaan ei ole mikään todiste ihmisen älyn puutteesta ( paitsi että alkoholi tuhoaa aivosoluja ja ihminen tyhmenee mitä enemmän se juo )
Tässä nyt sekotetaan ihmisen älykkyys hänen käytökseensä. Pelkkä käytös ei ole älyn mittari. Älyä mitataan älykkyystesteillä. Alkoholisteissa on muutes melko paljon älykkäitä ihmisiä. Se älykkyys kun saattaa vaikuttaa elämään myös negatiivisesti.

No sanotaan sitten vaikka sulle mieliksi, että tuo sohvalla makaava kaljaa juova on varmasti kovin älykäs ihminen, mutta hänellä on todella todella typerää käytöstä. Ja en pidä typerästi käyttäytyvistä älykkäistä ihmisistä en yhtään, niiden kanssa on todella rasittavaa puhua kun he eivät tuo millään tavalla keskustelussa esillä tätä älykkyyttään.

[QUOTE="nekkuli";22680323]Mä en ymmärrä tuota sun viimeistä lausetta. Tämä ketju ei ollut duunareiden ylistysketju. Kaikki tietävät tuon litanian jo valmiiksi. Tuo ei liity tähän.
En mä koe, että tuollaista paskaa suustaan suoltava ihminen on ainakaan millään tavalla fiksu. Säälittää lähinnä, kun ihminen ei tee mitään elämälleen ja kuittailee toisten elämistä. Joo, tiedän, sä nyt yrität tällä sun "mikä on viisautta, mikä on fiksuutta"-selostuksilla sekoittaa tätä pakkaa, mutta kyllä mä luen tuollaiset typeryydet tyhmyydeksi eli ei fiksua.
En jaksa pitkään tuollaisten kateellisten itsesäälissä rypevien kouluttamattomien kanssa edes enää jutella, kun ei voi sanoa, että lähdetään matkalle (porvari), ei voi sanoa että remontoidaan (rikas sika), ei voi sanoa, että ostanpa tuosta 140 €:n taulun (porvari). Silloin on viisainta antaa heidänlaisteen juoda sitä Siwan kaljaa ihan rauhassa siellä kotinurkissa ja seurustella omanlaistensa kanssa. Ei ketään ärsytä.[/QUOTE]

Mä en ylistä duunareita, mutta en yleistä heitä myöskään yhdeksi tyhmäksi massaksi. Duunareille on vaan aina koitettu näyttää missä se heidän paikkansa on, ja jo siitä syystä moni tuntee itsenä huonommaksi mitä korkeastikoulutetut.
Mä en koita sekottaa pakkaa millään tapaa. Kuhan keskustelen :)

[QUOTE="mimi";22680295]mun mielestä tässä hassusti ajatellaan että älykkääksi "tullaan" korkeakouluopiskelun kautta ja vasta sitten vertaillaan kouluttamattomia ja koulutettuja keskenään. eikös se mene vähän niin, että ihmiset jotka ovat kiinnostuneita erilaisista näkemyksistä ja haluavat laajentaa omaa tietämystään, hakeutuvat koulutuksiin (ei välttämättä vain yliopistoon) ja kouluttavat itseään monilla eri osa-alueilla. ja sitten on ihmisiä, jotka eivät jaksa tai halua tai viihdy kouluympäristössä, hakevat tietotaitonsa sosiaalisista ympäristöistä ja kokemuksen kautta, tekevät työtä ja keskittävät energiansa muihin asioihin.[/QUOTE]

No näin juuri! Tämän vuoksi en tajua tätä "kouluttamattomat ovat yleensä tyhmiä" -ajatusta, kun senhän pitäisi olla niin päin että "tyhmät ovat kouluttamattomia". Eli se "tyhmyys" johtaa siihen kouluttamattomuuteen eikä päinvastoin. Ja sitten vastaavasti älykkäät ovat yleensä korkeakoulutettuja, mutta korkeakoulussa ei tehdä älykkäitä ihmisiä.

Enkä ihan oikeasti usko tuohon, että korkeakouluopinnoissa erityisesti opittaisiin analyyttisempaa ajatustapaa, vaan minusta se ajatustapa on olemassa jo niillä ihmisillä sinne kouluun mennessä ja sitä vaan siis käytetään enemmän siellä korkeakoulussa ja mahdollisesti tulevassa ammatissa.

Alkuperäinen kirjoittaja olisko sitten näin hyvä?;22680363:
No sanotaan sitten vaikka sulle mieliksi, että tuo sohvalla makaava kaljaa juova on varmasti kovin älykäs ihminen, mutta hänellä on todella todella typerää käytöstä. Ja en pidä typerästi käyttäytyvistä älykkäistä ihmisistä en yhtään, niiden kanssa on todella rasittavaa puhua kun he eivät tuo millään tavalla keskustelussa esillä tätä älykkyyttään.

Mihis sun älysi nyt katosi? Miksi sun täytyy mun mieliksi sanoa yhtään mitään? Sä puhut yhdestä ihmisestä ja mä koitan että tässä ei yleistettäisiin ihmisiä tietyllä tapaa toimivaksi massaksi.
Alkoholisteissa on älykkäitä ihmisiä ja yksinkertaisa ihmisiä. Ja mukaan mahtuu myös ns normaaliälyisiä.

Alkuperäinen kirjoittaja mä tiedän;22679817:
Joo, ja kaikki kouluttamattomat polttaa röökii ja koulutetut ei.

Höpö höpö, taitaa olla jonkun kouluttamattoman yksinkertainen linjaveto-olettamus tämäkin, tai sitten muuten vaan suvaitsematon maailmankatsomus.

Ihminen on älykäs kun osaa kuunnella korvat avoinna muita ihmisiä ja olla aidosti kiinnostunut erillaisista näkökulmista - vaikka ne eivät hänen omaan elämään sopisikaan.

Mä voisin yhtälailla yleistää että kaikki jotka eivät ole asuneet ulkomailla ja mieluusti useassa eri maassa ovat tyhmiä. Nähdään vaan tämän oman maan "ongelmat" ja vouhkataan niistä suu vaahdossa. Mihinkään ei osata olla tyytyväisiä. Mutta en kuitenkaan lähde yleistämään, koska tunnen useita ihmisiä jotka osaavat nähdä asiat myös moiselta kantilta; ilman että ovat ulkomailla koskaan olleet (lomia lukuunottamatta). Näitä ihmisiä ei yhdistä koulutustausta vaan se että he osaavat kuunnella ja suhteuttaa omia mielipiteitään.

Höpö höpö, taitaa olla jonkun kouluttamattoman yksinkertainen linjaveto-olettamus tämäkin, tai sitten muuten vaan suvaitsematon maailmankatsomus.

Heh, tai sitten se oli huumoria?
Mites muutes, kulkeeko huumoritaju älykkyyden kanssa samoja polkuja? Vai mitäs mieltä olette?
Puujalkavitsejä nyt taitaa ne ei niin älykkäätkin ymmärtää.

Yhteistyössä