S
sevainduunari
Vieras
Aina olen kohdellut ihmisiä sen mukaan, miten he kohtelevat muita ja kaikki ovat samanarvoisia.
Mutta näin vanhemmiten alkaa kokemusta olla jo paljon ihmisistä. Ja täytyy sanoa että esim tuntemani lapsiperheen äiti, joka on kaupan kassa, on tyhmä. Yksinkertaisesti. Tyhmä.
Se tulee ilmi siten, että hän ei koskaan mieti, että asiat voi nähdä eri tavalla.
Jos ihminen on koulutettu, hän on tehnyt tutkimusta tutkimuksen perään, ja näin huomannut, että jokainen tutkija näkee asiat vähän eri tavalla. Näkemykset ovat usein jopa vastakkaisia. Silti niistä voi keskustella samassa tutkimuksessa ja koota yhtäläisyyksiä ja vertailla vaikka sihen omaan tutkimukseen, mitä tuloksia itse on saatu.
Mutta kouluttamaton tuntemani ihminen on sellainen, että hän kun on jotain päättänyt, niin näin se on.
Tämähän tulee täälläkin ilmi, kun huonosti koulutetut nuoret äidit syyttävät suunnilleen päiväkotia, kun eivät hae hänen lapsiaan kotoa, kun itse ei jaksa viedä. Tai jotain vastaavaa täällä lukenut. Koulutettu miettii yleensä, jos huomaa jotain epäkohtaa, että onkohan hän nyt oikeassa vai voisiko tähän olla toinenkin näkökulma.
Hyvin usein esim ennenvanhaan kun koulutus oli vielä tärkeää (nyt on vain raha) duunarivanhemmat syyttelivät koulua esim. syrjinnästä. Että vain koulutettujen lapset ovat koulussa jotain. Mutta ehkä tämäkin menee nin, että jos kotona on röyhkeä asenne, vaaditaan ja ei kunnioiteta mitään. Vain jos laki kieltää tai koulun sääntö, sitä ehkä noudatetaan. Muuten toisten toiveet tai toiset ihmiset eivät merkitse mitään.
Valitettavasti minä olen kokenut, että hyvin usein vähän koulutetut ovat röyhkeitä, tyhmiä ja ahneita.
niin tämähän on toki vain sinun mielipiteesi ja kokemuksesi asiaan.
mulle ihmiset ovat samanarvoisia koulutukseen katsomatta, jokainen heistä on hyvä jossakin, tyhmyyttäkin on niin vaikea määrittää.
itse olen duunari, matalasti koulutettu, koen silti olevani fiksu, empaattinen ja osaan ajatella muiden kannalta asiat, koskaan en ole ahne ollut. olen erittäin tyytyväinen elämääni, raha-asiat kunnossa, perhesuhteet kunnossa, ystäviä ympärillä yms.