Valitusta kaverista

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Hukassa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

Hukassa

Vieras
Mulla ei montaa ystävää ole, mutta....

Meillä on tiukkaa rahasta. Tiedän että monet tulevat pienemmälläkin toimeen. Mutta jos pelkkii lainoihin menee 1250 ? / kk, ei millään riitä elämiseen 1600 ?/kk. Meillä on karsittu jo kaikesta turhasta.

Nyt kun palaan töihin multa loppuu vanhempain raha ja perheen tulot tippuu tuohon 1600 ? / kk. Vastaavasti mulla tulee kuluja enemmän n 100 ?/kk. Kaverini ei ymmärrä tätä tilannetta. Hän ei tajua, että omistus asuntoon ei saa sossulta apua. Hän ei tajua että mitään tukea emme saa koska meillä on omaisuutta. Hänellä on eri asia. Ei ole koskaan omistanut mitään. Lapsetkin on antanut huostaan niiden ollessa 2-4v. Veti vaan ite kamaa. Hän ei oikeasti tajua tätä perhe elämää ollenkan ja taloudellista tasapainoilua. Hänellä sillä ei ole koskaan ollut mitään väliä ku sossu on aina pelastanut ja jos ei muuten niin varastamalla kaikkea saa. Mä en jaksa ystävääni, hän ei kuuntele, eikä tajua mitää. Silti soittaa ja kysyy lenkille seuraksi. Aina ei kehtaa kieltäytyä, varsinkin kun hän tietää että mä käyn pakost päivittäin lenkillä. Mä en vaan jaksa hänen seuraa!!!

Arrrg...

Ystäviä on muutenkin vähän, mutta toisaalta mitä teen ystävllä joka "ahdistaa".

Alkuperäinen kirjoittaja Essi-:
voisittekos te sen lenkin ajan puhella jostain ihan muusta..

Niin joka hän kertoilee lapsistaan, miten ei tuu toimeen niiden kasvatti vanhempien kanssa kun ne ajattelevat niin erilailla lasten ruokavaliosta/harrastuksista. Valittaa siis siitä miten joku kasvattaa lapsiaan. Samaan aikaan noi lapset eivät edes halua muuttaa äitinsä luo takas. Muo ärsyttää, ku valittaa miten joku hänen lapset kasvattaa. Olis hoitanu ite.

Eli käytännössä meillä ei ole juteltavaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Näin on:
Alkuperäinen kirjoittaja Ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Näin on:
Toivon, että kotinne menee pakkohuutokauppaan ja saatte ulosottomiehen käymään palkallanne

Miksi?

Olette tietoisesti velkaantuneet ylivarojenne.

En minä tiennyt etten voi palata työhöni. Mitään ongelmaa ei olisi jos lääkärit olisivat hoitaneet minut kuntoon!

Jätitte tietoisesti huomiotta, velkaantuessanne olosuhteiden mahdolliset muutokset. Luotitte liikaa siihen, ettei mikään muutu.

Ei muuta kuin kämppä ulosottoon vaan armotta.

Alkuperäinen kirjoittaja Bonaire:
mä en nyt oikeen käsittäny..siis mitä rahaa miehesi saa?käykö töissä?eiks yleensä tulot kasva,kun lähtee töihin?

Mies saa ihan palkkaa. Minä taas palaan provisio palkattuu työhön, josta palkkaa saan sitten kun teen kauppaan. Joten miehen palkalla on elettävä.

Kun sun työt on alkanu käy tekemässä asumistuki hakemus. Tätä ette välttämättä saa, mutta se mukaan ja kaikki tulotositteet ja sit sossuun tekemään toimeentulohakemusta. Ei se mitään ota jos ei antaiskaan mitään.

Tollanen ystävä kannattaa kyllä hukata, jos sulle tulee noin ahdistava olo.

en mä kyllä oikein vois sun kaveriaskaan tästä syyttää. Hän ajattelee tavallaan ja on silläkin omat murheensa jotka ei näköjään sun mielestä ole mitään teidän asioihin verrattuna. Et raha ja kaverin lapset vastakkain asetelma. Kyllä se kaveris niitä lapsiaan kaipaa eikä lasten pois antaminen ole näköjään ilman jälkiä jättämättä mennyt.
Sinä pystyt kuitenkin menemään töihin vaikka et aikaisempaan työhösi. On kuule paljon niitä jotka ei voi palata töihin enää ollenkaan ja esim. kolarin seurauksena. Toisten syyttäminen ei auta, on järjestettävä ne omat laina-asiansa niin, että pystyy maksamaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Sectiomumx3:
Neuvotelkaa pankin kanssa lainanlyhennys pienemmäksi. Hyi hitto ukkoasi... mikä luuseri. Ja kamaa??? Pistä se kilometritehtaalle niin ei ainakaan perheesi tilanne huonone.

Siis missä luki et mies vetäis jotain ?

Eikö sulla ole muuta työmahdollisuutta kuin tuo provikkapalkkainen?

On sille kaverille kuitenkin ne omat murheet ihan yhtä todellisia kuin sulle on teidän murheet :/ Mutta jos ei vaan kemiat synkkaa ja ahdistaa niin parempi sanoa suoraan, mä en ainakaan tykkäis jos mun kaveri valittaisi musta palstalla sen sijaan että sanoo päin naamaa ettei ystävyys kiinnosta.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Essi-:
voisittekos te sen lenkin ajan puhella jostain ihan muusta..

Niin joka hän kertoilee lapsistaan, miten ei tuu toimeen niiden kasvatti vanhempien kanssa kun ne ajattelevat niin erilailla lasten ruokavaliosta/harrastuksista. Valittaa siis siitä miten joku kasvattaa lapsiaan. Samaan aikaan noi lapset eivät edes halua muuttaa äitinsä luo takas. Muo ärsyttää, ku valittaa miten joku hänen lapset kasvattaa. Olis hoitanu ite.

Eli käytännössä meillä ei ole juteltavaa.

Sullahan on kiva asenne! Kaverin pitäis kuunnella sun löpinöitä kyllä, mut sun ei sen?

Alkuperäinen kirjoittaja Sectiomumx3:
Neuvotelkaa pankin kanssa lainanlyhennys pienemmäksi. Hyi hitto ukkoasi... mikä luuseri. Ja kamaa??? Pistä se kilometritehtaalle niin ei ainakaan perheesi tilanne huonone.

Ap valitti kaveristaan, ei miehestään!
Menkää pankkiin neuvottelemaan lyhennykset pienemmiksi, jää enemmän rahaa elämiseen.

Miksi pidät ystävänäsi sellaista joka ei selvästikkään ole ystävyytesi arvoinen?! Saat joka kerta pahanmielen juteltuasi hänen kanssaan. Onko se sen arvoista? Keksi jokin tekosyy; kävin jo lenkillä tai nyt ei huvita, leipominen kesken... kyllä lenkille pyytämiset pikkuhiljaa loppuu.
Kaverillasi tuntuu muutenkin elämänarvot olevan hieman vinoutuneet...

Pankissa voi käydä neuvottelemassa laina-ajan pituudesta tai pyytää yhtä lyhennysvapaata vuotta, eli maksatte ainoastaan pelkkiä korkoja. Asiat voivat vuoden päästä olla jo paremmalla mallilla:)

Mukavaa kevättalvea,
Katja

Alkuperäinen kirjoittaja Katja:
Miksi pidät ystävänäsi sellaista joka ei selvästikkään ole ystävyytesi arvoinen?! Saat joka kerta pahanmielen juteltuasi hänen kanssaan. Onko se sen arvoista? Keksi jokin tekosyy; kävin jo lenkillä tai nyt ei huvita, leipominen kesken... kyllä lenkille pyytämiset pikkuhiljaa loppuu.
Kaverillasi tuntuu muutenkin elämänarvot olevan hieman vinoutuneet...

Pankissa voi käydä neuvottelemassa laina-ajan pituudesta tai pyytää yhtä lyhennysvapaata vuotta, eli maksatte ainoastaan pelkkiä korkoja. Asiat voivat vuoden päästä olla jo paremmalla mallilla:)

Mukavaa kevättalvea,
Katja

Hyvä Katja,
onks se sinusta ystävyyttä jos ei kaverin huolet kiinnosta? minusta aika yksipuolista sellaista ja toivoisin, että sanottaisiin suoraan eikä keksittäisi tekosyitä.

Miksette myy tuota asuntoa? Pakko vaan luopua siitä, ei auta. Ja maksatte lainoista pois niin paljon ku pystytte myyntituloilla (jotka ei tässä talouden tilanteessa ole kovin hyvät, ikävä kyllä). Sit muutatte halvemmalla johonkin, omistusas tai sitten vuokra. Luultavasti vuokra on parempi, saisitte noita tukiakin. Tuo rahamäärä on kuitenkin niin pieni, mitä teillä kuussa tulee, ettei ole mitään järkeä jatkaa nykyisellä linjalla. Myytte heti asunnon, vaikka siitä ei paljon hintaa saakkaan. Ei teillä ole varaa tuohon elämään. Oisko lisätyöt mahdollisia? Ja pystytkö tekemään millaista työtä? Nuo provisiopalkkaiste on siitä huonoja, että tosiaan mitään vakituloja ei ole. Jos voit tehdä vaikka fyysistäkin työtä, niin hanki edes jotain siivoojan hommia tms. Siitäkin saa edes kuussa sen 1100-1300e helpostikin..ja riippuen toki työnkuvasta. Tai vaikka sihteerin hommia, jos mahd tai mitä tahansa..tuollahan saisi maksettua nuo lainaerät jo.

Ette missään nimessä voi kuitenkaan jatkaa enää päivääkään ko tilanteessa!! Ryhtykää heti hommiin, menkää velkaneuvojille ja myykää asunto ym. Tsemppiä!=)

P.S. Et voi kyllä lääkäriä syyttää siitä, ettei hä nsinua kuntoon saa. Eivät he mitään jumalia ole. Sairaus täytyy hyväksyä ja katsoa eteenpäin. Tilannehan ei siitä muutu, ainakaan lähiaikoina.

Joo siis en jaksais jutella mistään ongelmista, en omista enkä hänen. Mutta kun ei ole muuta mistä jutella!!! Hänellä on NA häpinät ja muuta.... Me ollaan ihan erimaailmoista. Ollaan tutustuttu enne kuin hän sukelsi pohjiin. Ei oltu tekemisissä yli 10 vuoteen. Nyt kuivilla ja mä olen ainoo joka on vanhoista "normaleista" jäljellä. Eli takertuu tietyllä tavalla.

Taloa ei kannata myydä. Mitä iloa on olla velkaa pankille, mutta ei oo ees taloa???? Haloo!!!
Täällä vuokralla olo vielä kalliimpaa ei kannata.

Fyysistä työtä EN voi tehdä.

Lääkärin vika koska ei tutkinut minua kunnolla, siitä johtuu selän ongelmat ja jatkuvat kivut. Keksikää työ joka ei ole fyysistä, ei jatkuvaa istumis tai seisomista? Erittäin innoissani vaihtaisin työtä jos tietäsisin edes mitä hakisin.

Jonnekin vaan oli pakko purkaa tätä turhautumista. Se on oikeasti turhauttavaa keskustella ihmisen kanssa joka ei kuuntele/muista mitään mitä sille sanoo tai on jutellu pari päivää sitten.

Yhteistyössä