Valkovuoto, märkyys & seksi

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Olen 34-vuotias nainen. Minulla on mielestäni liian runsas valkovuoto. Vuodon koostumus ja määrä vaihtelee normaalisti kuukautiskierron mukaan, mutta olen mielestäni aina liian tahmea tai märkä. Pikkuhousuihin lorahtaa aina märkä läntti joka aiheuttaa inhottavan olon koko päiväksi. Pikkuhousunsuojat auttavat tähän ja käytänkin niitä paljon. Onko muilla samanlaista inhottavaa vuotoa ja onko tällainen jokapäiväinen tahmeus/märkyys ihan arkea kaikille naisille? Vai onko kaikilla aina ihan kuiva ja freesi olo?

Valkovuoto tekee minusta myös todella epävarman seksin suhteen. Poikaystäväni tykkää riisua minulta pikuhousut. Monesti en anna hänen sitä tehdä, sillä pelkään hänen näkevän pikkuhousuissani märän likaisen suojan jos en ole poistanut sitä housuista. Minua se ainakin kuvottaa, joten todennköisesti häntäkin? Lisäksi kammoan suuseksin vastaanottamista, sillä pelkään että mies saa valkovuotoani suuhun. Valkovuotoni ei haise miltään eikä ole kokkareista tms, mutta se maistuu todella happamalle ja pahalle. Ja joskus miehen peniksessäkin on paksua valkovuotoa seksin aikana/jälkeen... onko tämä ihan yleistä?

Lisäksi minua hävettää oma märkyys kiihottuessa. Kostun todella paljon mutta ns "kiimalima" on nykyään tosi paksua, tahmeaa tai limaista (valkovuotomaista, mutta kirkasta). Nuorempana kun kiihotuin vuoto muuttui vetiseksi ja se oli paljon mielyttävämpää.

Käyn säännöllisesti kerran vuodessa gynellä ja aina on otettu kaikki normi testit. Ikinä ei ole todettu mitään vikaa. Pientä hiivamaista oireiluakin on usein, esim. polttelua ja kutiamista, mutta oireet lähtee hiivalääkkeillä pois. Käytän myös melko säännöllisesti Lactalia pH tasapainon säilyttämiseksi. Toisin sanoen kaiken pitäisi olla kunnossa.. vai?

Tiedän että stressaan ehkä turhaan mutta pelkään että poikaystäväni pitää minua vastenmielisenä valkovuodon takia... kellään samoja "tuntemuksia"?

Toivon asiallisia vastauksia.

Harvaa miestä varmaan naisen märkyys häiritsee - parhaimmassa tapauksessa olettaa vain sun olevan tosi kiihottunut. Siitä ei varmaan tarvii huolehtia. :') pikkuhousunsuojien suhteen stressaamisen jotenkin ymmärrän, mut eiköhän ainaki pidemmässä suhteessa kehon toimintojen pitäis olla aika normaali juttu. Voihan sitä seksiä harrastaa kuukautenkin aikaan, miksei sitten valkovuodon.

Millasia alushousuja käytät? Siis materiaaliltaan, silläkin saattaa olla vaikutusta tohon vuodon määrään. Itsekin oon lähes aina märkä/kostea vaikken olisikaan kiihottunut, useesti kastuu alkkarit. Oon huomannu puuvillasten alkkareiden vähän hillitsevän sitä johonki keinokuituihin verrattuna, tiedä sitten miksi. Mua tää ei oo kuitenkaan sitte teini-iän erityisemmin häirinny, kumppanitkin yhen yön jutuista lähtien on usein vaan kommentoinut kuinka kuumaa se märkyys on. :D

Tiiän ettei tän sanominen varmaan hirveesti auta, mut se häiritsee varmasti sua itteäs huomattavasti enemmän ku kumppania tai ketään muutakaan. :')

Täällä kohtalontoveri! En todellakaan ymmärrä mistä johtuu, mutta äärimmäisen rasittava ongelma. Alapää on aina todella märkä ja valkovuoto runsasta. Käytän aina pikkuhousunsuojia tämän vuoksi. Olen välillä jättänyt suojat pois koska en haluais kokoajan käyttää niitä ja tuloksena on läpimärät pikkarit joihin kuivuu kökkeröksi valkovuotoa, sitä voi rapsuttaa pikkareista irti kun se on kuivunut.

Tapaien erästä miestä joka varmaan luulee että käyn kokoajan ihan kuumana. Mulla ei ollut mitenkään kiihottunut olo, hän kosketteli mua ja laittoi sormensa alapäähän ja sanoi "oho, olet jo näin märkä!!" vaikka en todellisuudessa ollut yhtään kiihottunut vielä. En kehdannut sanoa että se on vaan valkovuotoa. Vastaavaa käy jatkuvasti. Ex poikaystävä tykkäsi. Joskus vetäisi multa huosut alas ja tuli sisään, olenhan aina niin märkä ettei esileikkiä tarvita. Onko normaalia sitä en tiedä?? Näin on ollut aina.

Mulla on ihan samanlaista, on ollut aina. Negatiivista palautetta en ole saanut, mutta tosiaan itseä häiritsee kun on pöksyt jatkuvasti märät. Nuorempana poistin suojan etukäteen, jos aavisti olevan tarvetta. Nykyään aviomiehen kanssa en ole niin tarkka. Kaikkeen tottuu kun ei ole vaihtoehtoja (ainakaan vielä löytynyt). Todennäköisesti häiritsee sinua enemmän kuin miehiä, joten turha panikoida asian suhteen, vaikka itseä häiritseekin.

Mulla tollanen todettiin pitkittyneeksi hiivaksi.
Piti ottaa niitä hiiva tabletteja neljänä viikkona, ja käyttää pevison voidetta alkuun kaks viikkoa ja sit tarpeen mukaan uusi kuuri (ei tullut tarvetta uusia). Sitä voidettakin taitaa saada ilman reseptiä...?

Olo kyllä helpotti. Ei kutissu enää eikä mikään kirvelly. Limakalvotkin pysyny ihan ehjinä. Ja se valkovuoto helpotti tosi paljon.

Meikäläisellä sama homma. Tosi runsasta vuotoa, koostumus vaihtelee välillä. Luin joskus just että pikkuhousunsuojien jatkuva käyttö vaan pahentaa asiaa. Kokeilin sit olla ilman mutta eipä se sit pitkän päälle auttanu mitää, vuodon määrä pysy samana. Ärsyttää kun on aina ihan limanen ja märkä olo. Suuseksin saaminen nolottaa kun alapää ihan limassa ja muutenkin pelkään että sielä haisis.. Seksiin ryhtyminenkin nolottaa kun housut ihan valkoset jos olen ilman suojaa ja jos on suoja niin mies luulee vielä että mulla on menkat. Spontaani seksi ei onnistu, pitää aina ensin käydä vessassa pyyhkimässä alapää ja poistamassa suoja pöksyistä.

Yhteistyössä