valmistun syksyllä työttömäksi enkä saa lapselle hoitopaikkaa.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja työttömäksi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

työttömäksi

Vieras
lapsi ollut nyt vuoden hoidossa ja valmistun syksyllä, töitä ei ole löytynyt. Hoitotyönjohtaja ei halua antaa hoitopaikkaa kun olen kotona. Surettaa 3v lapsen puolesta koska hänellä ei ole kavereita kuin hoitokaverit ja täälläpäin ei ole kuin seurakunnan kerhot. Niissä en halua käydä. Lapsi on ainokainen ja siksi jääkin. Mitä teen jos töitä ei löydy, mistä kavereita?

ei ole hoitotyönjohtajan tehtävä päättää että saatteko hoitopaikkaa, laitat vaan hakemusta menemään. lähipäiväkotiin et pääse välttämättä kun lapsesi on ns., virikepaikalla. Mutta kyllä jostain sen hoitopaikan pakosti saat.

onko lapsi yksityisellä vai julkisella? meillä on olemassa ihanuus nimeltä subjektiivinen päivähoito-oikeus eli lapsella on lain mukaan oiikeus päivähoitopaikkaan ja kunnalla on se velvollisuus tarjota.

Kannattaa muistuttaa että Suomessa on subjektiivinen päivähoito-oikeus. Vuorohoitoon ei välttämättä pääse jos on sattunut tähän asti sellaisessa olemaan mutta hoitopaikka on kyllä löydyttävä vaikka vanhempi/vanhemmat systä tai toisesta kotona olisivatkin.

Minä olen sen verran vanhanaikainen, etten ymmärrä perheesi päivähoitopaikan tarvetta. Viette paikan sellaiselta lapselta, joka sen oikeasti tarvitsee. 3-vuotias voi tavata ikäisiään hiekkalaatikolla/leikkipuistossa/harrastuksissa.

[QUOTE="Vanhanaikainen";23720584]Minä olen sen verran vanhanaikainen, etten ymmärrä perheesi päivähoitopaikan tarvetta. Viette paikan sellaiselta lapselta, joka sen oikeasti tarvitsee. 3-vuotias voi tavata ikäisiään hiekkalaatikolla/leikkipuistossa/harrastuksissa.[/QUOTE]

Mutta kun olen kaikki keinot yrittänyt ja mistään noista paikoista ei kavereita löydy niin onko sit hyvä että lapsi on yksinäinen kaksin äitinsä kanssa?

No, siis, jos kyse on ollut kunnallisesta päivähoidosta, joka ei ole vuorohoitoa, voit sanoa hoitotyönjohtajalle piut paut ja salasanan subjektiivinen päivähoito-oikeus. Teillä on oikeus jatkaa hoitosuhdetta edelleen.

Ja sitä paitsi, jos olet työttömänä työnhakijana, pitää lapsella käytännössä olla hoitopaikka valmiina, että voit aloittaa työt tarvittaessa heti.

Alkuperäinen kirjoittaja työttömäksi;23720606:
Mutta kun olen kaikki keinot yrittänyt ja mistään noista paikoista ei kavereita löydy niin onko sit hyvä että lapsi on yksinäinen kaksin äitinsä kanssa?

Itselläni on samanikäinen lapsi. Ei hän ainakaan ole tarvinnut itselleen vakkarikaveria leikkeihin. Ja voithan kysyä nykyiseltä pph:lta hänen aikatauluaan, että osutte leikkipuistoon samaan aikaan.

[QUOTE="Vanhanaikainen";23720663]Itselläni on samanikäinen lapsi. Ei hän ainakaan ole tarvinnut itselleen vakkarikaveria leikkeihin. Ja voithan kysyä nykyiseltä pph:lta hänen aikatauluaan, että osutte leikkipuistoon samaan aikaan.[/QUOTE]

ei tietenkään mitään vakkarikaveria tervitse kun edes joku löytyisi mut eipä löydy jos puistoissa, muskarissa yms. käy. Perhepäivähoitaja ei käy lapsen kanssa puistossa vaan hoitaa ulkoilut pihallaan. Me myös asutaan ok-talossa joten hiekkalaatikolla ei kavereita löydy.

Alkuperäinen kirjoittaja työttömäksi;23720697:
ei tietenkään mitään vakkarikaveria tervitse kun edes joku löytyisi mut eipä löydy jos puistoissa, muskarissa yms. käy. Perhepäivähoitaja ei käy lapsen kanssa puistossa vaan hoitaa ulkoilut pihallaan. Me myös asutaan ok-talossa joten hiekkalaatikolla ei kavereita löydy.

Jos käytte joka päivä samassa leikkipuistossa, väitän kavereita löytyvän... siis jos siellä ylipäänsä käy vanhempia lapsineen?

Yhteistyössä