Varattu mies isänä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mama to be
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Aleksina82:
Ja missään vaiheessa ap tai minä ( en nyt ole varma kumpaa tarkoitat ) ei mielestäni sanonut miehen olevan olematon.

Ei, en tarkoittanut että teistä kumpikaan sanoin niin.
Mutta niin se vaan tuntuu menevän. Miestä ei noteerata ollenkaan tärkeässä päätöksenteossa (ellei sitten ole äidin kanssa samaa mieltä), mutta raha kelpaa kyllä.

Alkuperäinen kirjoittaja Aleksina82:
Se että mies kantaa vastuun ja maksaa elatusmaksut ei tee hänestä isää .. Kyllä se isyys sisältää aika paljon enemmän.

Aivan. Juuri tämän takia en edes haluaisi ainankaan omalle lapselleni sellaista isää, joka ei kuitenkaan halua sitä olla. En tarvitsisi ukkoa pelkäksi maksumieheksi. Rahaa saa muualtakin.

Enkä yritä saada sinua tai ketään muutakaa olemaan kanssani samaa mieltä, siksi sanoinkin, että MINUN MIELESTÄNI...
Saa olla erimieltä. Täällä kysyttiin mielipidettä ja minä vastasin.

Alkuperäinen kirjoittaja Kyllä vaan!:
Te moralisoijat...älkää aina jaksako..

Siis häh! Ainiin tämä on just niitä tyyppejä, jotka ei voi sietää ihmisiä, jotka ovat hänen kanssaan eri mieltä.
Ap. kysyi "Mitä mieltä olette?" ja mainitsi vielä että "elatusmaksuja en kaipaa". Jossain vaiheessa mieli kuitenkin muuttui, niin eikö siihen asiaan saa sitten mielipidettään antaa?
Omituista porukkaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Mama to be:
Luulen, että kerron miehelle,mutta vasta kun lapsi on syntynyt tai kun olen vasta viimeisilläni. Miehethän ymmärtävät kaiken konkreettisen paremmin kuin irrationaalisen.

Vaikka et haluaisi mieheltä mitään, älä jätä noin myöhään asian kertomista. Olen vierestä katsonut kuinka miehen elämä on "tuhoutunut" kun tieto lapsesta on tullut vasta lapsen synnyttyä. Shokki veti jalat alta ja elämä mullistui täydellisesti. Mies tarvitsee aikaa tiedon sulatteluun ja hyväksymiseen. Siksi kannattaa kertoa hyvissä ajoin ennen laskettua aikaa. Minusta miehellä on oikeus tietää, onhan hän kuitenkin lapsen isä! Parasta olisi (minun mielestäni) kertoa tilanne pian np-ultran jälkeen, silloin la on selvillä ja varmemmat viikot alkaneet.

[/quote]
Parasta olisi (minun mielestäni) kertoa tilanne pian np-ultran jälkeen, silloin la on selvillä ja varmemmat viikot alkaneet.[/quote]

Miksi miestä pitäisi säästää ja kertoa vasta kun raskaus on "varmoilla vesillä".
Minusta on parasta kertoa miehelle heti kun epäilee raskautta ja varmistaa plussan tultua miehelle että hän ymmärtää mitä on tapahtunut.

Jos varattu mies on toisen naisen kanssa niin häntä ei tarvitse yrittää säästää miltään asialta.
(Ja jos joku haluaa niin miestä voi huijatakin...sanoo että on raskaana vaikka ei olekaan... sanoo että itsellä on hiv vaikka ei olekaan.)
Jos on jo yksi nainen niin mitä terve ihminen tekee toisella??????????

heippa MamaToBe!

Ensinäkin paljon onnea lapsen odotuksen johdosta! Se on nimittäin mahtavinta mitä naisihminen voi kokea - ainakin minun mielestäni. Minusta sinulla oli hyvin tervejärkinen ja todellissuuden tuntuinen suhtautuminen asiaan. Ymmärrän, että et ollut suunnitellut lasta "ilman isää", mutta kuten moni totesi, niin varmaan pärjäätte!

Kertoisin myös minäkin raskaudesta jossain viimeistään rv20 tienoilla. Muuten asia tulee niin viime tipassa ja ei tosiaan ole aikaa ajatella asiaa.

Mutta kaikkea hyvää ja jaksamista! ja hyvää joulun odotusta! :)

Alkuperäinen kirjoittaja Äittä74:
heippa MamaToBe!

Ensinäkin paljon onnea lapsen odotuksen johdosta! Se on nimittäin mahtavinta mitä naisihminen voi kokea - ainakin minun mielestäni. Minusta sinulla oli hyvin tervejärkinen ja todellissuuden tuntuinen suhtautuminen asiaan. Ymmärrän, että et ollut suunnitellut lasta "ilman isää", mutta kuten moni totesi, niin varmaan pärjäätte!

Kertoisin myös minäkin raskaudesta jossain viimeistään rv20 tienoilla. Muuten asia tulee niin viime tipassa ja ei tosiaan ole aikaa ajatella asiaa.

Mutta kaikkea hyvää ja jaksamista! ja hyvää joulun odotusta! :)

Siis aina joku dorka menee kaivamaan nämä vanhat jutut esiin, jotka aiheuttavat erimielisyyksiä ja pahaa mieltä.

En ole tässä keskustelussa aiemmin ilmaissut mielpidettäni suuntaan tai toiseen. Ainoastaan olen sivusta ole seurannut ketjua. Tässäkään en kantaa ota. Kiinnitin vain taas kerran huomioni tälläiseen älyttömään vanhojen juttujen kaiveluun. Pitäisi hölmömmänkin huomata ketjua lukemalla, että juttu kulki jo asiattomuuden puolella.

Kiitos kovasti empaattisista viesteitä ja onnitteluista! Raskauteni etenee hyvin, ultrassa oli mahtavaa.

Lähetin lapsen isälle torstaina pitkän sähköpostin, ja pyysin miettimään asiaa tarkkaan ennen kuin vastaa mitään. Hän koitti soitella heti mutta en vastannut, niin kuin postissa hänelle kirjoitinkin. Eilen illalla sitten sain pitkän vastauksen. En siis osannut odottaa yhtään mitään.

Hän oli innoissaan. Taitaa liittyä tuohon ikäkriisiin hänellä. Hän oli aivan innoissaan siis ja kertoi jo toivovansa tyttöä. Elatusmaksut kuittasi lauseella, että tietenkin hän ne maksaa. Haluan tietenkin kaiken virallisesti paperilla lastenvalvojalla tai lakimiehellä, mutta se tehdään vasta lapsen synnyttyä, samoin kuin tapaamisoikeus, josta olen ottanut selvää. Pienellä vauvalla se on loogisesti aivan eri kuin sitten isommalla.

Mies jopa ehdotti että voisi muuttaa luokseni, ja sivulauseessa mainitsi että vaimonsa on hakenut eroa. Noin helppo en ole, enkä siis mitenkään halua suhdetta miehen kanssa. Korostin, että on hienoa jos luo suhteen lapseen mutta itse en suhdetta tarvitse. Muistutin että vanhemmuus on sekä oikeuksia että velvollisuuksia. Että hänen tulee tarkkaan miettiä miten voi ja haluaa lapseensa panostaa olemalla läsnä, ja että pystyy pitämään lupauksensa. Kaikki tehdään varmuuden vuoksi kirjallisesti sitten kun lapsi on syntynyt. Lapsellani on oikeus isään: Hän ei ole isäänsä valinnut. Mutta tiedän, että tällä miehellä mielipiteet muuttuvat riippuen vaimosta tai työtilanteesta, joten en luota lupailuihin vaan konkreettisiin tekoihin. Päätän nyt stressata sitä vasta syntymän jälkeen. Nyt keskityn raskauteen.

Mutta tähän asti siis kaikki hyvin. Me voimme vatsan kanssa hyvin. Olen todella onnellinen. Talous riittäisi ehkä hankkimaan au pairin kun lapsi on vähän isompi. Itsekin olin au pairina joskus ja olen aina halunnut tehdä saman jollekin nuorelle tytölle.

Hienoa Kuulla kuulumisiasi ! Ai kun kiva kuulla miten hyvin asiat ovat edenneet .. raskauden puolesta kuten myös bio-isän kanssa. Hyvä että otat asiat kuitenkin varauksella ja " uskon vasta kun näen " - asenne on aina hyvä.

Kaikkea hyvää !!! Tule ihmeessä kertomaan lisää kun raskaus etenee !! Oikein ihanaa odotusta sulle vielä kerran

Todella kiva kuulla että asiat etenevät noin hyvin ja varauksellinen kannattaa ollakin... mukavaa vuavan ja joulun odotusta sinulle :) tule tosiaan kertomaan jatkossakin kuulumisiasi :)

Yhteistyössä