Varattu mies isänä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mama to be
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Heippa!

Piti ihan laittaa oma juttu vielä lisäks tänne. En ole koskaan nähnyt isääni. Hän oli ottanut pitkät kuullessaan minun olevan tulossa. Minulle on kerrottu hänen nimensä ja ikänsä. Tiedän myös varmasti, että minulla on yksi isoveli ja isosisko, isän puolelta. hyvien arvailujen varassa on myös useampia siaruksia, joista en todellakaan voi tietää. Esiteininä olisin tavallaan tahtonut tavata isäni ja leikittelin ajatuksella, että voisinko mitenkään tunnistaa häntä, jos hän tulisi vastaan jossain. Halu tavata ei kuitenkaan ollut niin suuri, että asialle olisi tehty jotain. Tähän päivään mennessä (olen nyt 27v) en ole isääni tietoisesti tavannut, ja jos olen vahingossa törmännyt, en ole tunnistanut... =)
Jossain vaiheessa mietin asiaa uudelleen ja tulin tulokseen, että minulla on ollut mm. eno, pappa ja kaikki muut sukulaismiehet isähahmoina ja olen pärjännyt ilman sitä biologista isääni tänne asti, niin enköhän pärjää tästä eteenkinpäin. Pelko siitä, että mahdollisesti pettyisin on suurempi kuin uteliaisuus.

Tottakai isän pitää saada tietää lapsestaan, mutta kaikki aikanaan, päätös on sinun ap. Ja ole lapsellekin rehellinen isästään, jos niin käy, ettei isä halua olla osallinen lapsen elämään. Vieläkin jos kysyn joltain joka isästäni jotain tietää, ihmiset kertovat sen minkä osaavat. Muuta en tarvitsekaan.

Hyvä Pöyristyttävää!
Nimenomaan siihen pettämiseen on mies syyllinen, mutta jos nainen tietää sen olevan varattu ja perheellinen pitää siltiki mennä sänkyyn. Sinkkumiehiä on maailma pullollaan ja sitte kapsahdetaan niitten varattujen sänkyyn ja ihan tietoisesti!

Kyllä mä kattelin useinki peiliin eron tullessa, enkä sieltä mitään löytäny. Miehessä se vika oli, mutta oli myös siinä naisessa, joka tietosesti rikko meidän perheen. Tekstaili ja sekstaili. Panipa vielä ukkokulta sen toisen naisen paksukski, muttei suostunu ottamaan minkäänlaista vastuuta koska nainen ei suostunu isyystestiin. Lapsi olis voinu olla kenen tahansa, se väitti kivenkovaa ettei ole kenenkään muun. No, vastuuta ei ole, ennenkun isyys on todettu.

Alkuperäinen kirjoittaja Pöyristyttävää!:
Ja mitenköhän eräät ketjun naiset suhtautuisivat itse siihen toiseen naiseen joka raskautuisi heidän miehensä kanssa... ai niin, mutta eihän se vika ole siinä toisessa naisessa vaan miehessä.
Ei kannata lausua tuollaisia kommentteja ajattelematta, että voi joutua itse samanlaiseen tilanteeseen!
Läheltä ystäväni samankaltaista tilannetta seuranneena, minulta ei heru pätkääkään ymmärrystä pettäville aviopuolisoille tai niille toisille naisille jotka varattuja iskevät, säälittäviä heikkoja ja ainoastaan omaa itseään ajattelevia idiootteja he ovat!!!

Jos nainen onvapaa, niin eiköhän se ole hänen oma asiansa kenen kanssa makaa, vapaan tai varatun. Päätös syrjähyppyyn tai suhteeseen lähdöstä on AINA sillä pettävällä osapuolella. Kuten jo aiemmin on sanottu, tuskin kukaan mies on niin tahdoton idiootti että hänet noin vain voi viekoitella suhteeseen. Jos mieheni pettäisi minua, niin katsoisin ensin peiliin että mitä olisin voinut tehdä toisin. Mieheni ei ole sitä tyyppiä joka voidaan noin vain "vampata" kyllä hän itse sen päätöksen tekisi että pettääkö vai ei.
Ja hei, ei se aina ole se toinen nainen joka iskee varatun, kyllä se kuulkaa voi olla se teidän ukkokultannekin. Tai minun tai kenen tahansa, joka sen aloitteen tekee.
Tuskin naine kauhean säälittävä on, jos ottajia on ihan varatuissa asti. Se koira älähtää jne jne. Koittakaa nyt kestää vaan ja pitäkää miehistänne hyvää huolta.

mieleen tuli yksi sukulainen, jonka äiti piti salaisuutena isän aikuisikään asti, lapsi oli yli 30v kunnes painostuksesta asian paljasti.
isä oli naimisissa oleva mies ja reilu 50v sitten oli aika kamalaa avioton lapsi naidulta mieheltä...
äiti kehitti itselleen kovan kuoren ja lapsi sai aikamoiset traumat isä-asiasta... aika erikoinen, vaikea (narsistiseksi kasvatettu) persoona tuli...
nyt tämä "lapsi" on koko lähipiirinsäkin väsyttänyt isä-jutuillaan.
joten rehellisesti kertoisin lapselle (iän mukaisesti tietenkin) isästä, ympäripyöreästi, ilman kaunoja.

Minä olen sitä mieltä, että kerro toki miehelle, että hän on lapsesi isä. Itse kertoisin sen ehkä jossain askauden puolivälin tietämillä, niin, ettei mies enää voisi painostaa aborttiin, mutta että miehelle jää riittävästi aikaa miettiä, millaisen suhteen lapseensa haluaa, vai haluaako mitään.

Vaikkei miestä lapsi kiinnostaisikaan, lapsi varmasti tulee kaipaamaan tietoa isästään. Minun vaarini oli isätön, heti Suomen itsenäistyttyä syntynyt. Hänen äitinsä ei koskaan kertonut mitään vaarini isästä, ja vei salaisuutensa hautaan mukanaan.
Vaarini -nyt jo kuollut- tunsi aina olevansa hieman juureton. Asia vaivaa myös jälkipolvia; äitiäni ja hänen sisaruksiaan.

Juuret ovat ihmiselle tärkeät, joten, oli mies isyuydestään mitä mieltä tahansa, niin kerro kuitenkin lapselle aikanaan, kuka hänen isänsä on, miten tapasitte jne.

Kannattaa kertoa heti, jotta mieskin saa totuttautua ajatukseen. Mielestäni on väärin jättää kertominen niin myöhään. Miehelläkin on oikeus lapseensa. Toivon, että omistat selkärangan ja kerrot miehelle niin pian kuin mahdollista! Tsemppiä!

Kiitos kaikista kommenteista!

Edelliselle - joka toivoi että omistan (?) selkärangan: Et ymmärtänyt lainkaan mitä hain takaa. Minulla nimenomaan on selkäranka. Aion kertoa isyydestä, kyselin vain neuvoja miten. Mies on naimisissa. Vauva tulee olemaan elämäni tärkein prioriteetti.

Mutta mies tosiaan on naimisissa. En haluaisi aiheuttaa mitään draamaa, mutta se taitaa olla väistämätöntä. Elatusmaksuja en tarvitsisi, mutta nyt olen päättänyt ne hakea, koska lapsi kaikesta huolimatta on miehen. Kuulin luotettavalta taholta, että miehellä on taas sivusuhde, enkä minäkään todella ollut ensimmäinen suhde. Luulen miehen vaimon tietävän miehensä puuhista. Hän ei vaan ole ajatellut, että pikku sivusuhteilla voisi olla kauas kantoisia seurauksia. Eikä todellakaan tunnu mukavalta alkaa rikkoa toisten perhettä. Mutta kyllä mies on vähintään yhtä syyllinen kuin minä. Minä olin vapaa, hän varattu. Eikä hän edes salaillut työpaikalla suhdettamme, itse yritin pitää sen omassa tiedossamme.

Aion tehdä niin, että lähetän miehelle pitkän sähköpostin, jossa kerron asian. Kirjoitan, että toivon hänen ajattelevan asiaa minun kannaltani. Että luulin jääväni lapsettomaksi, ja että olen hänelle ikuisesti kiitollinen tästä vahingosta. Kirjoitan, että hän sulattelisi asiaa muutaman päivän, viikon, ennen kuin vastaa mitään. Hän saa tietenkin itse päättää kertooko perheelleen, mutta valheessa voi olla vaikea elää. Tässä tilanteessa se voi olla mahdotontakin, hänen elämäänsä seurataan välillä mediassa ja elatustukitiedot ovat julkisia. En tarvitse häneltä mitään, mutta lapsi on oikeutettu elatustukeen ja sen lapselle haluan.

Alussa kyllä annoit hyvinkin sen kuvan, että mietit, kerrotko edes miehelle vai et. Alkuperäinen kysymykseksi ei ollut, MITEN kerrot miehelle. Näin kirjoitit: "Periaatteessa miehellä on oikeus tietää isyydestä (elatusmaksuja en kaipaa), onko minulla velvollisuus kertoa asiasta?" Kyllä tuosta saa kuvan, että mietit, kerrotko vai etkö kerrot. Hyvä kuitenkin, että ajatusmaailmasi on muuttunut ja kerrot. Se on varmasti hyvä ratkaisu. Sähköposti, tai ehkä peräti kirje, on hyvä idea myös.

Alkuun toivotan sinulle ja pikkuiselle vauvallesi kaikkea hyvää! Liittyen tähän varattu mies kuvioon en voi olla toteamatta (viitaten joihinkin aiempiin kommentteihin), että tässä vaiheessa lienee turha etsiä syyllistä.

Miehestä nyt hyvin pitkälle nyt riippuu miten hoitaa asian ja kertooko perheelleen. Se tosiasia on väistämätön, että tieto avioliiton ulkopuolisesta lapsesta tulee satuttamaan montaa ihmistä, varsinkin miehen lapsia käy sääliksi.

En tiedä missä muiden moraali kulkee mutta itse olen sitä mieltä, että "it takes two to tango" enkä ikinä ole, enkä tule sekaantumaan varattuun mieheen olin sitten itse vapaa tai en. Pettäminen ei ole hyväksyttävissä oleva asia ja katson, että silloin jos tietää toisen olevan varattu ja ryhtyy syhteeseen niin silloin on ylitetty raja.

Mielestäni teet oikean ratkaisun kun kerrot isälle... Päätös on hänen oma kuinka hän haluaa jatkossa olevan... Pitääkö yhteyttä lapseen ja onko osa elämää vai ei...
Uskon että pärjäät hyvin raskauden ajan ja sitten kun vauva syntyy yksinkin...
onnellista odotusta sinulle :) en muista olitko maininnut milloin sinulla on laskettu aika???

Tässä menee nyt kahden (useamman?) lapsen prioriteetit sekaisin. Lapsella on oikeus tietää isänsä ja olisi mukava, että isä olisi enemmänki kuin elatustuki, mutta tässä tapauksessa menee samlalla sen miehen nykyisten lasten elämä pilalle. Ei kukaan halua siskoa tai veljeä jostain isän tai äidin ulkopuolisesta suhteesta! Saatte varautua kaikki näiden lasten vihaan ja se viha on ihan oikeutettua, meneehän heillä perhe ja koko tähän astinen elämä uusiksi. Voisi tosiaan kondomi olla ihan suositeltava väline näille pettureille!

Kiitos, Larissa80, kun et viitsinyt lukea edes kirjoittamaani. Käytimme kondomia kyllä.

Jos viedään tämä korkeammalle tasolle, niin onko sinusta ok, että isukki harrastaa sivusuhteita minkä ehtii kunhan ei jätä jälkiä niistä?? En ole ensimmäinen enkä todistettavasti viimeinenkään kenen kanssa kyseisellä miehellä on suhde. Minä nyt olen se josta ei niin helposti pääse eroon. Tietenkine tajuan vastuuni; sekaannuin varattuun mieheen. Mutta tulen olemaan hyvä äiti. Olin harkinnut adoptiota ennen tätä, koska luulin olevani lisääntymiskyvytön. Kyseistä miestä en arvosta enkä halua. Hän kuitenkin on lpaseni isä, joten hän on elatusvastuussa.

Minä en ole miehen perhettä pilannut. Mies itse harrastaa sivuseuhteita minkä ehtii. En todellakaan tunne syyllisyyttä siitä. Pystyn antmaan tälle lapselle hyvän lapsuuden. Miehen päätettävissä on, miten haluaa elämäämme osallistua. En ole mikään eilisen teeren poika, vaan osaan pärjätä ja minulla on tukiverkosto.

Jotenkin säälittävää saada sellaista kommenttia että olisin perheenrikkoja. En olisi kyseistä miestä itselleni huolinut ikinä. Sen sijaan hänellä kyllä naisia riittää, eikä vaimo ole tajuavinaan mitään. En ota itseni vastuulle sitä että kyseinen mies sikailee minkä ehtii. Itse olin silloin vapaa enkä tilivelvollinen kenellekään. Toisin kuin mies.

Mä en kyllä ymmärrä mikä varatuissa äijissä joitakuita naisia viehättää? Tottakai mies on pääsyyllinen, mutta ei oo mun mielestä tälläisellä naisellakaan moraali aivan kohdallaan kuka harrastaa seksiä ukkomiehen kanssa (etenkin jos tällä on lapsia). Varsinkin kun on tälläisia naisia ketkä tietentahtoen hakeutuvat ukkomiesten seuraan.

Onnea tulevaisuudelle .. Hienoa että päätit kertoa asiasta miehelle.
Ja kannattaa jättää nuo ilkeimmät kommentit huomioimatta ja jättää täysin omaan arvoonsa.Itse olet petisi pedannut ja nyt siinä makaat mikä on hienoa.Lapsi on lahja ja olen varma että sinusta hyvä äiti tulee.

paljon onnea !!

Paljon onnea ja voimia valitsemallesi tielle!

Käsittämättömiä nämä kommentit, että "toinen nainen" olisi pahempi syyllinen pettämisessä kuin varattu osapuoli. Hulluutta, sanon.

Alkuperäinen kirjoittaja liuku.:
Mä en kyllä ymmärrä mikä varatuissa äijissä joitakuita naisia viehättää? Tottakai mies on pääsyyllinen, mutta ei oo mun mielestä tälläisellä naisellakaan moraali aivan kohdallaan kuka harrastaa seksiä ukkomiehen kanssa (etenkin jos tällä on lapsia). Varsinkin kun on tälläisia naisia ketkä tietentahtoen hakeutuvat ukkomiesten seuraan.

Niin. On turha keuhkota, että no kun en ollut edes ainoa suhde. Tietysti on vikaa myös pettävässä miehessä, aina, mutta kuulostaa lapselliselta perustella omaa löyhää moraaliaan "kun muutkin sinkkunaiset sitä tekee". Varmasti löytyisi laadukkaampaa sinkkumiestä täysipainoiseen suhteeseen tai sitten vain siihen hurvittelupuoleen. Jokainen ihminen on kunnollisen, kokonaisen ihmissuhteen arvoinen. Pettäminen syö aina palan itseä ja vastapuolta ja myös petettyjä. Se vaikuttaa useampaan ihmiseen, vaikka omassa mielessä se olisi vain kevyt pano silloin tällöin.

Hienoa, että ap ottaa vastuunsa lapsesta ja myös kertoo miehelle asiasta. Tuntuupa, että tästä vielä seiskan sivuilta tullaan lukemaan. Mutta ap älä sinä mene siihen linjalle, että alat haastattelupalkkioita nostelemaan lapsen elämää myymällä jos tilanne siihen menee. En kyllä uskokaan että siihen alkaisit, vaikutat ihanasti lapseen rakastuneelta jo nyt. Kaikkea hyvää elämäänne.

"Jotenkin säälittävää saada sellaista kommenttia että olisin perheenrikkoja. En olisi kyseistä miestä itselleni huolinut ikinä. Sen sijaan hänellä kyllä naisia riittää, eikä vaimo ole tajuavinaan mitään. En ota itseni vastuulle sitä että kyseinen mies sikailee minkä ehtii. Itse olin silloin vapaa enkä tilivelvollinen kenellekään. Toisin kuin mies."

Mutta sänkyyn huolit silti! Edelleenki mies on pettäjä ja sä oot se toinen osapuoli, joka tietosesti meni sänkyyn varatun miehen kanssa. Kuitenkin itsekkäistä syistä et osannu sanoa EI. Silläkin uhalla hyppäsit samaan petiin, että perhe rikkoutuu. Ei ole sun vika, että mies sikailee, mutta ennenku hyppää sinne perheellisen petiin, kannattais miettiä, miltä sellanen tuntuis omasta mielestä. Miltä tuntuis saada tietää, että oma mies käy vieraissa. Sitä on kyllä vaikea kuvitella, ennenku se omalle kohalle sattuu. Siinä menee ensin shokkiin ja sitte läpi käy uskomattomat tunneskaalat. Mutta kun asia selviää naiselle, tulee se varmasti ensimmäisenä syyttämään sua. Vasta myöhemmin se tulee tajuamaan että vikaa on pahasti omassa miehessä. Olisit kuitenki voinu raskautua jonkun sinkkumiehenki kanssa. Varmempaa tietysti miehen kanssa jolla on jo lapsia. Toivottavasti kuitenkaan se lapsi ei tuu koskaan kärsimään julkisista tappeluista. Että tajuat pitää lapsen poissa medialta, jos iskä kerran joku "julkkis" on. Helposti vaan ihminen rupee paineen alla ajattelemaan vaan itteensä ja on kiva alkaa tienaamaan ja kiristämään rahaa julkisuuden kautta.

Kuules nyt "Justiinsa". Olen pahoillani jos tilanteeni sai sinut käymään läpi traumoja uskottomasta miehestäsi. Varmasti on ollut rankkaa, otan osaa. Silti en voi mitenkään olla samaa mieltä, että se olisi vapaiden naisten tehtävä pitää sikailevat perheelliset miehet ruodussa.

Kyllä jokainen ihminen tekee omat ratkaisunsa, emme voi kantaa vastuuta toisten tekosista. Kyllä sillä miehelläkin on omat aivot ja päättää itse mitä tekee, ei kukaan seireeni varattua itkeuista vastaan hangoittelevaa miestä väkisin pane. Vaikka niin ajattelu varmasti voi helpottaakun rakastaa niin kovin miestään.

"Helposti vaan ihminen rupee paineen alla ajattelemaan vaan itteensä ja on kiva alkaa tienaamaan ja kiristämään rahaa julkisuuden kautta." kirjoitti Justiinsa. Siis mitä ihmettä???

En ole mitenkään paineen alla. Jos joku on paineen alla, niin mies kun hänen täytyy omat päätöksensä tehdä, en minä. Minä olen varmempi kuin ikinä.

Enkä todellakaan aio lapsella rahastaa, tämähän menee ihan kummalliseksi koko aihe. mutta heille, jotka kuvitteletvat minun olevan joku pyrkyri, niin tiedoksi että olen akateemisesti kouluttautunut, vakityö, en kovin nuori enää, ja tienaan 2 kertaa enemmän kuin lapsen tuleva isä. Heh, että kiristäisin rahaa julkisuudella! Kyllä tällä ammatilla tienaa ihan tarpeeksi meille kahdelle. Suosittelen sinua, jolle tällainen keino tulee mieleenkin, että yliopistoon voi mennä aikuisenakin hankkimaan kunnon tutkinnon, niin ei tarvitse miettiä "miten kiristää itselleen rahaa".

P.S. Kävin yksityisellä ultrassa, ja siellä oli kaikki hyvin! Alkuraskauden km-riskikin onnellisesti takana!

Sulle Liuku.

Suomi on sen kokoinen maa, että täällä kuka vaan on julkkis. Eikä se mielestäni ole mikään itseisarvo. Joko työn kautta; esimerkiksi urheilijat, kansanedustajat, näyttelijät, baarinpitäjät jne. Tai sitten tyrkyttämällä, ja siihen ei paljon mitään vaadita.

Tämä että mies on "julkkis", ei nyt mitenkään ole itselleni mikään funktio. Mutta sillä on tässä asiassa merkitystä, koska esimerkiksi elatusmaksut ovat julkista tietoa, ja jos mies ei aio kertoa vaimolleen, voi tulla ikävänä yllätyksenä vaimolle, jos joku lehti päättää tästä kirjoittaa. Asianajajani kertoi että tämä täytyy ottaa huomioon, ihan siinä että aion suojella lastani julkisuudelta sen minkä pystyn.

Itseäni ei miehen julkisuus voisi vähempää kiinnostaa.

Kuules nyt mama to be, vaikka en olenkaan justiinsa, niin ymmärrän hyvin hänen pointtinsa. Tässä ei ole käsittääkseni miehen osuutta vähätelty, vaan ihmetelty että eikö sinun moraali sano ettei varatun kanssa sekstailla. Etenkin hällä on lapsia?

Itse olen joskus ollut tilanteissa, että varattu mies on vongannut seksiä. Vaikka miehissä ei muuta vikaa ole ollutkaan, niin en todellakaan ole varattuun koskenut. Olen sen sijaan puhunut heille miltä kenties petettävästä tuntuu ja että ei ole välttämättä pettäjälläkään hyvä olla. Miehiä on maailma pullollaan, niin miksi ukkomies?

Hassua alkaa kiistellä, saako varattujen kanssa vai ei. Lapsi on nyt tulossa ja äiti sitä ilolla vastaanottamassa, toivottavasti isäkin myöhemmin. Ja mistä sitä tietää, vaikka tuon miehen vaimo ja lapset suhtautuisivat jossain vaiheessa hyvinkin myötämielisesti tulevaan lapseen. Elämä on ihmeellistä, joidenkin ihmisten rajat suvaitsevaisuuden suhteen hyvinkin laveat ja lapsen kyky herättää rakkautta niin suuri, että parhaimmillaan tuleva pikkuinen käy isänsä perheessä viettämässä viikonloppuja, jolloin yh-äiti pääsee viettämään vapaa viikonloppua. Itseäni vähän harmittaa mama to be asenne ja tulevan isän mustamaalaaminen - mikä sinänsä on ymmärrettävää. Jollain tasolla, ehkä tiedostamattomalla, olette kuitenkin molemmmat antaneet lapselle mahdollisuuden saada alkunsa ja tulla tähän maailmaan. Parasta lapsen kannalta on, jos tuleva äiti pääsisi noista negatiivisista ajatuksista koskien tulevaa isää. Äidin mielikuvillahan on aika suuri vaikutus tulevaan lapseen ja siihen, mitä hän vuorostaan ajattelee omasta isästään. Mutta joka tapauksessa, onnea ja iloa odotukseen!

Tuo kortsuviittaus ei ollut varsinaisesti sinulle. Pettäminen ei ole ikinä oikein, mutta vielä törkeämpää on tuoda tauteja mukanaan. Ja sinähän et ole ketään pettänyt, joten et voi olla petturikaan. En siis kritisoinut niinkään sinua, vaikka siltä saattoi kuulostaa, vaan tätä miestä. Hänhän tässä on omat lapsensa saattanut tällaiseen tilanteeseen ja se ei todellakaan ole lapsille mikään ilouutinen. En muistaaksen kirjoittanut, että olet perheenrikkojakaan. Tämä mieshän on itse perheensä rikkonut ja tämä tapahtuma kyllä rikkoo ainakin perheen illuusiot siitä mitä he kuvittelivat perheensä olevan. Mies on tietenkin vastuussa tästä teidän lapsesta, mutta tilanne on hankala. Kai sen saa ääneen sanoa?
Tämä koko tilanne ei tee sinusta huonoa äitiä ja varmaan tämä mieskin osaa lapsilleen olla hyvä isä. Minä en edes lähtisi sinua tai muita "toisia naisia" sen enempää syyttelemään ellei nyt tietoisesti lähde iskemällä iskemään varattua miestä itselleen - ja niinhän sinä et ole tehnyt. En ole sinua mistään syyllistänyt, mutta tekstisi perusteella kyllä jonkinlaista syyllisyyttä tunnet. Se on tietenkin ihan normaalia, mutta sinulla on oikeus olla onnellinen lapsesta. <3

Ihan uskomatonta miten katkeria viestejä oot saanu joltain kotiäideiltä jotka pelkää että niiden miehet pettää. Helppohan se on aina syyttää toista naista joka on saalistanut viattoman miehen. Säälittävää! Eiköhän pitäisi katsoa peiliin tai ainakin siihen ihan omaan mieheen joka rikkoo avioliittovalaa. Ei kukaan teidän miehiä seksiin pakota tai viettele vaikka niin olisi helppo uskoa. Se on miehen omalla vastuulla eikä sen vapaan naisen. Hyvää jatkoa sulle ap äläkä välitä noista katkerista. Heillä ei varmaan ole omia tuloja eikä kovin hyvää persettä. Siksi katkeria.

Yhteistyössä