"varatut" nimet

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Finla
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
No kyllä on aika paljon kavereita jos kaikki hyvät nimet on jo varattu. Tyhmäähän tuollainen nimien varaaminen on, mutta tyhmää olisi myös antaa omalle lapselle juuri se nimi jonka kaveri on "varannut".
 
No, se mun pointti oli, et ärsyttävää kun jengi tolleen varailee nimiä, omat vaihtoehdot vähenee... Lisäksi koirien me nimet on Max ja Alex, ja serkun koira on robert, eli kaiken maailman eläimetkin tulee vielä häiritsemään valintaa... ;) no, eiköhän me johonkin nimeen lopulta päädytä, varattu tai ei...
 
Mistä kukaan voi tietää minne elämä heittelee, eli jospa ne samannimiset lapset eivät leikikään yhdessä kuin pari vuotta ja sit toinen perhe muuttaakin vaikka toiselle puolelle Suomea? Turha sanoa että kyl me tiedetään ettei ikinä muuteta tästä, eikä kaveriperhekään ikinä muuta meistä kauas, ei sellasta voi kukaan tietää. Typerää tuollanen nimien varaaminen.
 
Onhan noita kansainvälisiä nimiä. Googlaa jenkkilän nimilistoja, siellä nimissä on paljon vaikutteita kaikkialta maailmasta.

Nyt kun mietin italialaista lausumista niin esim. nimi Otto taipuu ihan varmasti italialaiseltakin. Ellei se sitten satu tarkoittamaan jotakin epämieluisaa italiaksi. Frans, Patrik, Noel, Nooa, Tom, Klaus, Robin, Robert, Ben/Benjamin, Edvard....
 
Esikoisen nimi on Matias, joka taipuu täällä samantien Mattiaksi, joten emme halua as-loppuista nimeä toiselle. Esim lucas olisi Luca, Elias olisi Elia jne. Myöskään Oliver ei siis ole suosikkimme, vaan oli vain esimerkki. Anton/Aron ei mene miehelleni läpi, jonka nimi on Leo, eli sekään ei käy joten hankalaa on... :)

Jos joskus saan toisen pojan, nimeksi tulee ehdottomasti Elia :heart:

Saa lainata, en ajatellut varata kuitenkaan :D

Miten olisi Noel, Nooa, Jooa?
 
Viimeksi muokattu:
Tuota nimen vääntymistä Lucas=Luca en sinuna pohtisi. Asut sitten missä vaan ja annat miten simppelin nimen tahansa, tahtoo se nimi vääntyö lempinimeksi. Samoi, kähes kaikki nimet ovat juuriltaan uskonnollisia. Entäs sitten Pepe, Paulo, Timi, Tino, Tatu, Atte tms lyhyt nimi suomalaisesta tai italialaisesta kalenterista? Ei ainakaan niin helposti väänny lemppariksi.
 
Mä "unohtaisin" että kaveri on "varannut" nimen, jos itse haluaisin antaa sen. Sen verran naurettavaa touhua muutenkin. Kuka edes jaksaa muistaa kaikki kavereiden kummalliset möläytykset?
 
[QUOTE="vieras";27153087]Nyt kun mietin italialaista lausumista niin esim. nimi Otto taipuu ihan varmasti italialaiseltakin. Ellei se sitten satu tarkoittamaan jotakin epämieluisaa italiaksi.[/QUOTE]

"Otto" tarkoittaa kahdeksaa italiaksi. Ei minusta mitenkään epämiellyttävä merkitys.
 
[QUOTE="vieras";27153148]"Otto" tarkoittaa kahdeksaa italiaksi. Ei minusta mitenkään epämiellyttävä merkitys.[/QUOTE]

Kahdeksanhan on vielä onnennumerokin muistaakseni Kiinassa. Ja sitten pyydät käynnistyksen 8./18./28. päivänä ja selostat nimen alkuperästä uteliaille, että lapsi on saanut alkunsa 8. päivänä, niin avot! :D
 
ärsyttää myös tuollainen varailu. paras ystäväni jo raskaana ollessani luetteli nimiä, joita en sitten varmana saa antaa, kun hän sitten antaa omalleen joskus 7 vuoden päästä. huh. helvetistäkö edes tietää. kumpaa sukupuolta se heidän joskus ehkä -mukulansa sitten on? jää se toinen nimi käyttämättä jopa ehkä ja sen takia pitäisi itekin jättää käyttämättä.

meillä ei onneks ollu sama maku nimien suhteen, joten en edes harkinnut hänen varauksiaan.. naurettavaa silti.
 

Yhteistyössä