Varsinaista hupia taas *turha vissiin*

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Tunnin päästä pitää lähteä piikille lasten kanssa ja lunta tulee taivaan täydeltä. Ja mulla tietty kesäkumit alla... :| Muutenkin tuntuu kuin olis heitä viimiselle matkalle roudaamassa ja sit vielä toi lumi :( Matkaa ei ole kuin 6km, mut vilkasta kaupunkialuetta.

Alkuperäinen kirjoittaja päivi:
Vilkkaalla kaupunkialueella luultavasti paras ajella tällä kelillä.Yleensä sulia.
Muuten en sinuna edes lähtisi liikenteeseen.

No en lähtis mäkään jos ei olis pakko. En usko että tiet sulia, tuskin on suolattu. luulen et ne on sellaisia tiukkaan pakkautuneita ja jäisen liukkaita. Höh. No, n. 7 v sitten selvisin 30km matkasta kesäkumeilla kun oli yöllä tullut ainakin 15cm lunta (syyskuussa muistaakseni). Autona vanha corsa, vauhtia oli parhaimmillaan 50km/h, akku meinasi tyhjentyä kun niin vähän nopeutta ja pakko pitää lämppäriä ja pitkiä valoja ja pyyhkiöitä pällä. Oli se aikamoista, mut selvisin. Enköhän nytkin.

Mä en kyllä lähtis ollenkaan. Sulla on kuitenkin kyydissä kallista lastia, näin niitä kolareita sitten tulee, vaikka kuinka ajaisit hiljaa niin kesäkumit ei oo turvalliset. Itse kävin äsken kävelyllä ja oli hankaluuksia pysyä pystyssä kun lumi tosiaan pakkaantunut sellaseksi jäälevyksi.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja saara:
Alkuperäinen kirjoittaja x:
Miksi et ottaisi taksia?

Näin meinasin minäkin juuri ehdottaa.
:o Eipä tullut edes mieleen. Ehkä en, tulee suhteettoman kallis reissu. Ajelen itse kävelyvauhtia mielummin.

Muutama kymppi taksiin n. kerran vuodessa vs. liikenneonnettomuusriski omalla autolla, kumpi kannattaa ottaa? Mieti nyt vielä uudelleen. Taksilla on kallis maine, mutta oikeasti ei se niin paljoa kustanna etteikö sitä tarpeen vaatiessa voisi käyttää ihan hyvällä omallatunnolla.

Saanko nyt edes vähän syyttää taas ukkoakin tästä...? Sen PITI viikonloppuna kumit vaihtaa. Yllättäen sohva kiinnosti enemmän. Ja kun en patistanut, se jäi. Hmh, selityksiä, tiedän.

Yhteistyössä