Vaunukatastrofi!! A P U A ! ! *kuvia lisätty*

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Pesky Pixie
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja chef:
Alkuperäinen kirjoittaja Rane:
Hmmm............. Korjaus on ongelmallinen, mutta pika-apuna on nivelen jäykistäminen.
Pikavirityskorjauksena on kaksi vaihtoehtoa.

1. Haet rautakaupasta kunnon liimaa esim. jotain kaksikomponentti kamaa ja liimaat nivelen liima säästämättä. Tosin tämäkään ei välttämättä kestä.

2. Toinen rumemmannäköinen, mutta kestävämpi tapa jäykistää nivel on se, että käyt putkifirmassa taivututtamassa siihen rinnalle teräsputken jonka teippaat esim ilmastointiteipillä vanhoihin putkiin kiinni.

Et ole tosissas...jeesusteippiä?!? No juu ei...on liian ruma.

meijän puuilosta saa punasta jeesusteippii :laugh:

HUOMIO! Niitä aisallisia vaunuja EI SAA nostaa muualta kuin teräsrungon osasta!!! Tämä lukee yleensä niissä käyttöohjeissa! Itsellä meinaan kävi vuosia sitten niin että oli vuoden vanhat vaunut, kovat pakkaset ja joku avulias täti nappas kiinni aisasta junaan noustessa ja naps. Kauhunhetkiä siinä koettiin kun vauva roikkui pää alaspäin tovin ja itse makasin maassa vaunut päälläni ennenkuin kerkesin tajuamaan että mitä tapahtui.Onneksi se juna ei lähtenyt liikkeelle!Vein ne sitten liikkeeseen ja ne laittoivat siihen sisäpuolelle sellaiset tukiraudat ja painottivat että missään nimessä aisasta ei saa nostaa. Väkisin ne osat haurastuvat käytössä ja pakkasissa. Mutta onnea asennuksiin..

Alkuperäinen kirjoittaja BKM:
Mä en tiedä kuka teistä on kenenkin mesekaveri, enkä ole kiinnostunutkaan, mutta mua nyt ei ainakaan auta tippaakaan se, että toiset haukkuu toistensa neuvoja täällä kärkevään sävyyn.

Mulla ei ole komponenttiliimaa eikä jeesus- eikä kukkateippiäkään. Mutta sinänsä niistä varmasti on jotain väliaikaisapua, kiitos siis niistä ehdotuksista. Missään tapauksessa ainakaan liimaa mun ei kannata näillä käytännön taidoilla ruveta siihen läträämään tai sitten siinä vaunussa on kohta kiinni mun koko käteni. Vauvattareen laitoin vielä sähköpostia josko sieltä saisi tietoa varaosista. Näillä tiedoilla olen lannistunut nainen ja sukellan peiton alle suklaalevyn kanssa. Se ei korjaa vaunuja mutta suo tarvittavaa lohdutusta. :(

Myönnä pois, tarvitset jokakodin ranen miehekses

Mä en tiedä kuka teistä on kenenkin mesekaveri, enkä ole kiinnostunutkaan, mutta mua nyt ei ainakaan auta tippaakaan se, että toiset haukkuu toistensa neuvoja täällä kärkevään sävyyn.

Mulla ei ole komponenttiliimaa eikä jeesus- eikä kukkateippiäkään. Mutta sinänsä niistä varmasti on jotain väliaikaisapua, kiitos siis niistä ehdotuksista. Missään tapauksessa ainakaan liimaa mun ei kannata näillä käytännön taidoilla ruveta siihen läträämään tai sitten siinä vaunussa on kohta kiinni mun koko käteni. Vauvattareen laitoin vielä sähköpostia josko sieltä saisi tietoa varaosista. Näillä tiedoilla olen lannistunut nainen ja sukellan peiton alle suklaalevyn kanssa. Se ei korjaa vaunuja mutta suo tarvittavaa lohdutusta. :(

Myönnä pois, tarvitset jokakodin ranen miehekses

Silloin peiton alla ei tarvittaisi suklaatakaan.

no, kyllä mä kieltämättä miehenkin voisin tänne ottaa, mutta toden puhuen mulla ei juuri nyt ole mielessä Rane eikä rane

Hienoa!
Joku BKM:llä kuitenkin on kiikarissa!
Joku mielessä.
On siis toivoa,
ja ehkä paljonkin.

:)

Alkuperäinen kirjoittaja :
no, kyllä mä kieltämättä miehenkin voisin tänne ottaa, mutta toden puhuen mulla ei juuri nyt ole mielessä Rane eikä rane

Hienoa!
Joku mielessä.
On siis toivoa,
ja ehkä paljonkin.

No en mä sanonut että mulla joku kiikarissa on. :D Mä vaan sanoin, että mulla ei ollut rane mielessä.

Hienoa!
Joku mielessä.
On siis toivoa,
ja ehkä paljonkin.

No en mä sanonut että mulla joku kiikarissa on. :D Mä vaan sanoin, että mulla ei ollut rane mielessä.

Onhan nämä nyt automaattisesti toisensa poissulkevia :laugh:

Alkuperäinen kirjoittaja vakava sosiaalitapaus:

Hienoa!
Joku mielessä.
On siis toivoa,
ja ehkä paljonkin.

Onhan nämä nyt automaattisesti toisensa poissulkevia :laugh:

Kiinni jäit! :)

Kyllä jotain tulevaisuuden optiota selvästikin on ilmassa.

Tai sitten tiedät itse olevasi jonkun sopivan kiikarissa...:)

Toivottelen sulle vuotta 2010 Mauno Koiviston sanoin:

"Kyllä se siitä"

No johan on katastroohvi saanu siivet...:)

Mut noista vaunuista....Myydäänhän noita käännettävillä aisoilla varustettuja kärryjä vieläkin. Kai nyt luulis et koko homman voi vaihtaa jos on niin köyhä varaosatilanne, ettei satu just samanmoista mutikkaa olemaan. Käy näyttämässä niitä rattaita kaikissa mahdollisissa liikkeissä ;) Emmaljungissa ainakin vastaavan näköstä aisaa...

Tsemppiä.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mitä siellä on sanottu mistä vaunut ostettu?

:o No ei mulle vaan tullut mieleenkään sinne soittaa. :ashamed: Totta puhuen mä en edes tarkkaan muista mistä ne on ostettu, jostain vaunuparatiisista/-helvetistä pääkaupunkiseudulta, ja me siis asutaan nyt Turun seudulla. Se oli muistaakseni jossain... kehä kolmosen tms varrella mistä ne haettiin?? :D Joku paikka missä oli uskoakseni lähekkäin useampia liikkeitä.

Alkuperäinen kirjoittaja Pimppa:
Pyytäsit lastesi isää hommaamaan uudet kärrit muksuillenne

No se nyt ei tässä ole vaihtoehto. Eikä hänellä varmasti ole sellaisia rahojakaan. Miehellä on usein ollut minuun lähestymiskielto, niin parempi pysyä erossa vaan.

No se nyt ei tässä ole vaihtoehto. Eikä hänellä varmasti ole sellaisia rahojakaan. Miehellä on usein ollut minuun lähestymiskielto, niin parempi pysyä erossa vaan.

Huomenna soitat sossuun ja vaadit rahaa uusiin kärryihin

Kaunakohan rungolla takuuta?
Me ostettiin v. 2000 brion alumiina yhdistelmät ja rungolla takuuta 10 vuotta.

Ahaa, tota mä en tiedäkään. Vaunuille itselleen annettiin takuuta muistaakseni 3-4 vuotta, mikä on nyt mennyt jo umpeen siis. Soitin yhteen liikkeeseen Turussa, ja siellä sanottiin, että yleensä 4-5 vuotta vanhempiin vaunuihin ei saa lisäosia. :/ Mutta lupasi kuitenkin soittaa maahantuojalle.

Hmmm............. Korjaus on ongelmallinen, mutta pika-apuna on nivelen jäykistäminen.

1. Haet rautakaupasta kunnon liimaa esim. jotain kaksikomponentti kamaa ja liimaat nivelen liima säästämättä. Tosin tämäkään ei välttämättä kestä.

2. Toinen rumemmannäköinen, mutta kestävämpi tapa jäykistää nivel on se, että käyt putkifirmassa taivututtamassa siihen rinnalle teräsputken jonka teippaat esim ilmastointiteipillä vanhoihin putkiin kiinni.

Kieltämättä jeesusteippi kävi kanssa mielessä :ashamed:

Kaunakohan rungolla takuuta?
Me ostettiin v. 2000 brion alumiina yhdistelmät ja rungolla takuuta 10 vuotta.

Ahaa, tota mä en tiedäkään. Vaunuille itselleen annettiin takuuta muistaakseni 3-4 vuotta, mikä on nyt mennyt jo umpeen siis. Soitin yhteen liikkeeseen Turussa, ja siellä sanottiin, että yleensä 4-5 vuotta vanhempiin vaunuihin ei saa lisäosia. :/ Mutta lupasi kuitenkin soittaa maahantuojalle.

Me saatiin emmaljungan kankaille takuuta vuosi ja rungolle vissiin 3v...eli ei taida tänäpäivänä moisia, 10v takuita enää saada. Meinaan että se aisan nivel on muovia, eikä kukaan hullu anna muoviosalle moista, 10v takuuta ainakaan tänä päivänä.

Huomenna soitat sossuun ja vaadit rahaa uusiin kärryihin

Kiitos, sekin on varmaan yksi vaihtoehto, mutta ei rattaat meille kuitenkaan NIIN pakolliset ole. Nyt on matkarattaat käytössä, mutta niihin ei sisaruslautaa saa. :/ Lapset aika paljon jo kävelevätkin, että ihan uusia vaunuja ei tässä mun mielestä tarvita, haluaisin vaan saada nuo vanhat ja rakkaat kuntoon. :/

Kieltämättä jeesusteippi kävi kanssa mielessä :ashamed:

:D Ei se nivel vaan sitten toimi jos sen jeesusteipillä fiksaa...enkä lähtis siihen kuitenkaan NIIN paljoa luottamaan että uskaltaisin lapsia sillä kärrätä. Ja onhan se sitten vielä kaikenlisäksi rumakin :saint:

Yhteistyössä