vauva ja taapero=2 vauvaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vinci
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vinci

Vieras
miksiköhän se menee lähes aina niin että kun vauva tulee taloon niin taapero(meillä sillon 2.5vee) alkaa leikkiä vauvaleluilla ja makaan selällän lattialla sen mobilen alla!

huutaa että vaippa ,vaippa!! kun yritettiin sitä saada kuivaksi kesän lopulla (kun vauva oli ollu jo tovin kotona)

kipuaa "tissille" vaikkei siitä maidosta piitannu kun annoin joskus kun pumppasin ; D aina siis kun röyhtäytän vauvan ennen toista tissiä niin se tunkee siihen tyynylle mikä on mun sylissä.

mitähän muuta mukavaa ja niiiiin ärsyttävää tässä onkaan ollu ...

ai joo se vielä että nyt se ei ulkona halua kävellä kuin max 0.5kilsaa jos sitäkään ja haluaa rattaisiin...ennen käveli 4-5 kilsaakin eikä meinannu suostua kotiin olleskaan kääntyyn...mikä taas tarkottaa sitä ettänyt en voi lähteä kävelylle noiden kanssa kuin lähi kentälle kun jos tuo ei kävele nin mun on paha kantaa esikkoo ja työntää vaunuja (rintareppua en voi käyttää kun menee samantein niska jumiin : C)

muilla samoja onkelmia ja kauanko kesti???

Kaipaa huomiota! Muistathan antaa esikoiselle kahdenkeskeistä aikaa äidin kanssa! Toisen lapsen syntymä on iso muutos vanhemmille, mutta etenkin esikoiselle, joka on tottunut olemaan se keskipiste.

Ensiksi 2,5 vee ei ole enään taapero vaan leikki-ikäinen. Joten älä anna periksi lapsen yrityksille palata vauvaksi. Isompi hakee tietenkin sulta sitä huomiota mitä annat vauvalle. Meillä esikoinen harrasti ihan samoja juttuja. Tosin oli vauvan syntyessä 1,7 vee. Meillä hän siirtyi 2,5 veenä seisontalaudalle, olisko siitä teille ratkaisuksi? Eli jos kieltäytyy kävelemästä niin tarjoat vaihtoehtona laudalla seisomista. Lapsi alkaa kokeilla rajojasi sitä enemmän mitä annat periksi.
Meillä esikoinen on nyt vajaan 3,5 vee ja yhä välillä yrittää vauvailla. Juuri eilen sanoi että haluaa vaipat jalkaan vaikka on ollut vaipatta 2 vuotiaasta asti.

Heh, meillä 2v tekee samaa. Siis haluaa olla "pieni vauva" välillä, mun mielestä se tosin on vaan hassua.. Kun eihän 2v vielä iso tyttö ole, sitä vaan helposti alkaa pitämään esikoista isompana kun se oikeasti onkaan.. Me hankittiin ihan tarkotuksella sisarusrattaat, että voi tehdä pitempiäkin lenkkejä. Nää vaiheet menee aikanaa ohi, kärsivällisyyttä! Meillä ei nykyään enää vauvailla paljoakaan, kun on saanut olla niin vauva kun haluaa (kun alettiin hoitamaan esikoista "vauvana" niin tuli naurunpuuska ja into vauvailla hävisi :) ). Nyt haluaa enemmän hoitaa nukkea samanlailla kun äiti hoitaa vauvaa..

no joo...enhän mää periksi annakkaan..en siis lähde sitä kantamaan mutta tiedän että jos lähden pidemmälle niin hermo menee siihen huutoon kun se ei kävele!
uusia rattaita en hanki se on varma ja se seisomalauta on vähän huono kun sitten mää joudun köpöttämään vaunujen perässä kuin ankka (pitkät jalat muutenki)

leluilla saa leikkiä miten haluttaa ei se mua haittaa mutta toi tissille tulokin on sille vaan leikiä...

kyllä mää sen kanssa teen palapeliä kun vauva nukkuu aika pitkäänki välillä ja sit luetaan satuja ja nyt oon yrittäny muistipeliäki mut se on viä vähä vaikeeta...

vaippa jutuista vielä etttä oli n 1-15veenä kova tekeen pottaan mut sitten tuli stoppi ja sen jälkeen oli vaan vaippa..ei edes suostunu potalle tai pytylle.
nyt kesällä kyllä istuskeli siihen kun oli aina toinen jolla oli aikaa lukea kirjaa tai selata lehteen sen kanssa ja sinne tuliki joskus jotain mut se oli sit siinä...
mulla ei aina ole aikaa istua sen kanssa tuntia lattialla lukees lehteä kun on toi vauva joten jos ei suostu potalle tai jos meneeki eikä istu kuin hetken (ei lue itekseen siinä mitää) niin ei tee sinne mitään..joten vaipat on käytössä!!
sanoinki juuri äidilleni että ens vuonna opetan sit yhtä aikaa ton esikon ja kuopuksen kuivaksi :laugh:

ja kyllä tuo meilläki alkaa hihitteleen kun yritän sille "tissiä antaa" tai tuudittaa uneen ;)

Mun 6veekin haluaa välillä olla vauva nyt kun meillä on vauva talossa...välillä annan hetken aikaa olla vauvana, tuuditan sylissä ja pidän vauvana, menee sillä ohi...huomion hakuahan tuo tuollainen käytös on!

Yhteistyössä