Vauva putosi sohvalta...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Äiskä huolesta hurjana:(
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja huhuh:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Aloittaja:
Alkuperäinen kirjoittaja jybis:
Toivottavasti ei käymnyt mitenkään, mutta miksi ihmeessä sitteri on sohvalla???!!! Lattialle ovat tarkoitettuja!!

tätä mä mietin myös :/
mutta jos lapsi vaikuttaa "normaalilta",siis leikkii ,eikä oo unelia tms. niin ei tarvii mun mielestä viedä lääkäriin

samaa mietittiin myös täällä! ei sitä sitteriä ole todellakaan tarkoitettu sohvalle!! vaan lattialle! olisit vaikka ennemmin ottanut pelkän lapsen sohvalle viltin päälle. tai raahannut oman perseesi lattialle lapsen kanssa!!!

No voi anteeksi kun istun mielummin sohvalta josta pääsen ylöskin jos esikoinen keksii jotain järjetöntä tekemistä, kun lattialta josta raskaana oleva selkävaivainen äippä ei ihan lähde niinku kuula tykistä.

Ja meidän 7kk ei pysy itsestään istumassa nahkasohvalla vaan valuu selälleen eikä selällään voi syöttää.

Tarviiko selittää vielä jotain lisää vai saanko olla epätäydellinen ihminen niinkuin muutkin?

Kiitos asiallisesti vastanneille. Poistun nyt viemään tutia pikkuiselle joka huhuilee vaunuista että tuti puuttuu. On siis tajuissaan ja ihan normaali itsensä. Ei suurempaa hätää hänellä siis.

ja taas odotat uutta lasta!!! hoh-hoijaa!!! oleppas hänen kanssaan hieman varovaisempi!! tai pyydä jotain muuta hoitamaan niin saa lapsi hyvän hoidon.
miksikäs ihmeessä muuten 7kk istua nakottaa sitterissä? eikä esim leiki lattialla..

Joo meehän hoitoon siitä. Muistappa ite seurata lasten jokaaskelta ettei vaan lapsi kompastu. jos sul ees lapsia on.

:D :D :D :D ei lasten joka askeleita tartte seuratakkaan. niitä ei vaan pidä jättää sellasiin paikkohin mistä voivat tipahtaa ja satuttaa itsensä. tämän tietää jokainen lapsellinen tai lapseton. ja jos ei niin sillon kyllä kannattaisi hieman kehittää aivosolujaan.

jutussa mietittää kovasti sellainen asia että jos äiti on istunut lapsen kanssa siinä sohvalla missä sitteri oli. kuinka on silti mahdollista että se lapsi pääsee putoamaan lattialle kaikkinen sittereineen??

Alkuperäinen kirjoittaja ...:
:D :D :D :D ei lasten joka askeleita tartte seuratakkaan. niitä ei vaan pidä jättää sellasiin paikkohin mistä voivat tipahtaa ja satuttaa itsensä. tämän tietää jokainen lapsellinen tai lapseton. ja jos ei niin sillon kyllä kannattaisi hieman kehittää aivosolujaan.

Ja jokainen lapsellinen tai lapseton, jolla on älliä päässä, tietää myös sen että lapsilla on ilmiömäinen kyky loukata itsensä tilanteessa kuin tilanteessa, jos sikseen tulee. Osaavat hankkiutua itse hankaliin tilanteisiin, ja joskus loukkaavat vaikka ovatkin näennäisesti täysin turvassa (esim. tuttavan vauva potkaisi itseään naamaan pinnasängyssä, huuli halkesi).

Toivottavasti ei käymnyt mitenkään, mutta miksi ihmeessä sitteri on sohvalla???!!! Lattialle ovat tarkoitettuja!!

mutta jos lapsi vaikuttaa "normaalilta",siis leikkii ,eikä oo unelia tms. niin ei tarvii mun mielestä viedä lääkäriin

samaa mietittiin myös täällä! ei sitä sitteriä ole todellakaan tarkoitettu sohvalle!! vaan lattialle! olisit vaikka ennemmin ottanut pelkän lapsen sohvalle viltin päälle. tai raahannut oman perseesi lattialle lapsen kanssa!!!

No voi anteeksi kun istun mielummin sohvalta josta pääsen ylöskin jos esikoinen keksii jotain järjetöntä tekemistä, kun lattialta josta raskaana oleva selkävaivainen äippä ei ihan lähde niinku kuula tykistä.

Ja meidän 7kk ei pysy itsestään istumassa nahkasohvalla vaan valuu selälleen eikä selällään voi syöttää.

Tarviiko selittää vielä jotain lisää vai saanko olla epätäydellinen ihminen niinkuin muutkin?

Kiitos asiallisesti vastanneille. Poistun nyt viemään tutia pikkuiselle joka huhuilee vaunuista että tuti puuttuu. On siis tajuissaan ja ihan normaali itsensä. Ei suurempaa hätää hänellä siis.

ja taas odotat uutta lasta!!! hoh-hoijaa!!! oleppas hänen kanssaan hieman varovaisempi!! tai pyydä jotain muuta hoitamaan niin saa lapsi hyvän hoidon.
miksikäs ihmeessä muuten 7kk istua nakottaa sitterissä? eikä esim leiki lattialla..

Etkö osaa lukea vai ymmärryksessä vikaa?? Lapsi oli sitterissä koska äiti syötti hänet!! Minä en ainakaan ole lasta makuulleen syöttänyt, en lattialla enkä sohvalla...

Alkuperäinen kirjoittaja hmmm:
jutussa mietittää kovasti sellainen asia että jos äiti on istunut lapsen kanssa siinä sohvalla missä sitteri oli. kuinka on silti mahdollista että se lapsi pääsee putoamaan lattialle kaikkinen sittereineen??

Lukutaito olis ihan jees.

Aloittaja: Älä ole huolissasi, jos lapsesi ei rupea olemaan kovin huonovointinen tai kovin unelias.
Meillä on myös 8kk poitsu sitterissä ja sitteri on sohvalla, ei kyllä koskaan ole tippunut siitä.

Meille kävi kerran niin, että olin menossa lasten ja koiran kanssa lenkille.
Pääsin rappuset alas, kunnes koira tuli jalkoihini ja hieman kompastuin.
En olisi siihen vielä kaatunut, mutta rapussa ollut matto luisti jalkojen alta, jolloin kaaduin ja poika löy päänsä lattiaan. Eli tämä 8kk, oli silloin n.5kk ikäinen.
Aluksi luulin ettei poika lyönyt päätänsä lattiaan, vaan rupesi itkemään säikähdyksestä. No itku jatkui ja juoksin poikien ja koiran kanssa vauhdilla kotiin ja soitin neuvolaan, kun huomasin pojalle kuhmun päässä.
Neuvolasta sanottiin juuri tuo sama, että jos lapsi ei ala voida huonosti tai ei ole kovin unelias, ei ole mitään hätää ja seuraavana yönä pitää ainakin kerran herättää lapsi varmuuden vuoksi.
Pojalle kasvoi päähän aika iso kuhmu ja kävimme sitten sitä näyttämässä lääkärille. Lääkäri tutki kuhmun ja sanoi ettei ole asiaa huoleen ellei kuhmu ala tummua ihmeellisen väriseksi.
No onneksi meillä parin päivän sisällä kuhmu laski.
Poika oli ihan normaalin iloinen kuhmusta huolimatta ja edelleen 8kk on todella iloinen tapaus.

Ja te jotka kirjoittelette pelkkää paskaa, niin älkää edes vaivautuko.
Toiset pitää sittereitään siellä missä on heidän mielestään parasta.
Meillä on molemmat muksut olleet sitterissä sohvalla.
Ja nyt en edes voisi ajatellakkaan pitää tuota poikaa sitterissä lattialla, koska esikoinen on niin kovassa uhmaiässä, ettei siitä tulisi yhtään mitään.

Aloittaja: miten teidän poika jakselee? :hug:

Alkuperäinen kirjoittaja Åboriginal:
Alkuperäinen kirjoittaja ...:

Ja jokainen lapsellinen tai lapseton, jolla on älliä päässä, tietää myös sen että lapsilla on ilmiömäinen kyky loukata itsensä tilanteessa kuin tilanteessa, jos sikseen tulee. Osaavat hankkiutua itse hankaliin tilanteisiin, ja joskus loukkaavat vaikka ovatkin näennäisesti täysin turvassa (esim. tuttavan vauva potkaisi itseään naamaan pinnasängyssä, huuli halkesi).

Meillä esikko potkas pöydän reunasta vauhtia ja kaato syöttötuolin jossa itekin istui. Iskä vieressä, mutta silti meni nurin.

inhottava tilanne. mutta en itsekään laittaisi enää 7kk ikäistä sitteriin sohvalle. on jo sen ikäinen että heiluu siinä varmasti. meillä itse asiassa lapsi ei edes ollu enää sitterissä 7kk ikäsenä. syöttötuolitki on keksitty......

Alkuperäinen kirjoittaja vieras jos toinenkin:

Etkö osaa lukea vai ymmärryksessä vikaa?? Lapsi oli sitterissä koska äiti syötti hänet!! Minä en ainakaan ole lasta makuulleen syöttänyt, en lattialla enkä sohvalla...

miksi ylipäätään ton ikäinen enä syö sitterissä? syöttötuolitkin ovat keksitty.

Alkuperäinen kirjoittaja öhöm:
inhottava tilanne. mutta en itsekään laittaisi enää 7kk ikäistä sitteriin sohvalle. on jo sen ikäinen että heiluu siinä varmasti. meillä itse asiassa lapsi ei edes ollu enää sitterissä 7kk ikäsenä. syöttötuolitki on keksitty......

aivan!!!

Voi jösses...
Siinäpä sulle aivojumppaa: mietit ja pähkäilet koko päivän ja illan sitä, miksi joissain perheissä 7 kk ikäinen on sitterissä vaikka teillä ei ole ollut :headwall:

Voi jösses...
Siinäpä sulle aivojumppaa: mietit ja pähkäilet koko päivän ja illan sitä, miksi joissain perheissä 7 kk ikäinen on sitterissä vaikka teillä ei ole ollut :headwall:

:D :D

Ihan yksinkertaista! Kun kaikki tuon ikäiset mussukatkaan eivät osaa istua vielä syöttötuolissa, lapsetkin ovat yksilöitä! Esim. meidän keskosena syntynyttä tytyä pysty istuttamaan tuolissa vasta melkein 9 kk ikäisenä...

Mun 7kk ikäiseni nousee seisomaan tukia vasten.Ja joku pitää 7kk sitterissä hh.Mulla ollut sitteri pois jo 4kk lähtien.5 kk lähtien syöttötuolissa.Eli ap sitteri pois pääsee lapsi paremmin kehittymään

Mun 7kk ikäiseni nousee seisomaan tukia vasten.Ja joku pitää 7kk sitterissä hh.Mulla ollut sitteri pois jo 4kk lähtien.5 kk lähtien syöttötuolissa.Eli ap sitteri pois pääsee lapsi paremmin kehittymään

:laugh:
Joku 5 min istuminen sitterissä se lapsen kehitystä rajoittaakin...
Liian aikainen istuttaminen syöttötuolissa tai muualla sen sijaan saattaakin vaikeuttaa lapsen kehitystä :whistle:

Mut se onkin sun lapses ei ap:n... Kato kun toisten lasten kehittymistä ei voi siinä mielessä vertailla omaan muksuun kun lapsetkin ovat yksilöitä ja kehittyvät ihan omaan tahtiinsa.

Ihan yksinkertaista! Kun kaikki tuon ikäiset mussukatkaan eivät osaa istua vielä syöttötuolissa, lapsetkin ovat yksilöitä! Esim. meidän keskosena syntynyttä tytyä pysty istuttamaan tuolissa vasta melkein 9 kk ikäisenä...

Ei ne tajuuuuu...turha niille on selittää, sillä eivät lapset ole yksilöitä, vaan kaikki lapset on just samanlaisia kuin niiden. Niih.

ehkäpä sinulla taitaa olla omat lapsesi pudonnut kerran tai useammin kun nuin kolahtaa ja puolustelet.

totta. tiedän lapsen joka on myöskin paljon sitterissä ja on hitaasti kehittynyt.

Alkuperäinen kirjoittaja zzz:

totta. tiedän lapsen joka on myöskin paljon sitterissä ja on hitaasti kehittynyt.

Mutta tiedätkö paljonko ap:n lapsi on sitterissä??

Alkuperäinen kirjoittaja minä vaan:

Ei ne tajuuuuu...turha niille on selittää, sillä eivät lapset ole yksilöitä, vaan kaikki lapset on just samanlaisia kuin niiden. Niih.

ehkäpä sinulla taitaa olla omat lapsesi pudonnut kerran tai useammin kun nuin kolahtaa ja puolustelet.

Eivät ole pudonneet sohvalta sitterissä istuessaan. Nyt isompina ovat kyllä kuonollaan jatkuvasti.
En vain tajua, minkä takia teidän täytyy lynkata ja solvata teille tuntematonta äitiä siitä, että hän teki virhearvioinnin.

Alkuperäinen kirjoittaja zzz:

Tai ehkä lapsi on sitterissä siksi, koska on hitaasti kehittynyt? Ts. hän ei viihdy lattialla koska ei osaa kääntyä ja liikkua, ja on siksi sitterissä =).
...tosin siinä tapauksessa kai fyssari antaisi ohjeeksi sen, että sitteriin ei enää saa laittaa.

Ilmeisesti läheskään kaikki vastanneet EIVÄT osaa lukea.
Koska olen ihan selkeällä suomen kielellä kertonut, että

a) vauva oli sohvalla minun vieressäni, ei yksin

b) vauva söi sitterissä, eikä keittiössä syöttötuolissa, koska on toinenkin vahdittava joka leikki samaan aikaan samaisessa olohuoneessa

c) pidin kiukkuavaa esikoista kiinni käsivarresta ja motkotin siitä, että nojatuolissa ei hypitä. Katsoin siis eri suuntaan, vauva kurkotti ja sitteri kippasi, en ihan ehtinyt napata kiinni.

Ja jos vielä tarvii ihemetellä näitä samoja asioita, niin täytyy jo älyssä olla pahasti vikaa.

Ja joku kysyi miten vauva voi.. Hyvin, onneksi! Ei malttanut nukkua enää kun kävin herättelemässä. Nyt kiljahtelee iloisesti pinnasängystään, on siis aivan oma itsensä. Näyttää että säikähdyksellä selvittiin mutta täytyy tietty vielä tarkkailla oloa.

tälläisiä ikäviä vahinkoja sattuu,mun poika tipahti sängyltä,onneks oli lehtiä alla ni ei paljoo sattunut,pelästyi enemänkin. silmä kovana sitä vahti mutta on ne julmetun nopeita kieriin kun silmä välttää. vahingosta viisastuu,onneks ei sattunut. aivotärähdyksen vaara ilmenee tajunnanmenetyksellä,eli päänlyömisen jälkeen menee taju. myös se että lapsi huutaa paljon sen jälkeen on hälyyttävää. jos siis sunkin lapsi jo nopeesti naureskeli,ei ole aivotärähdystä. varmasti kuitenkin seurailet tilannetta =)

:laugh:
Joku 5 min istuminen sitterissä se lapsen kehitystä rajoittaakin...
Liian aikainen istuttaminen syöttötuolissa tai muualla sen sijaan saattaakin vaikeuttaa lapsen kehitystä :whistle:

ei taida olla kuullut että lapset kehittyy erilailla.. mun esikoinen ryömi kovaa vauhtia 5kk ikäisenä ja konttasin 7kk iässä. pikkuherra kyllä tulee sitteristä pois,syöttötuolissa istuu luu pihalla,kävelytuolilla ajaa jo koiraa takaa,kierii niin perkuleesti ja rakastaa pomppia hyppykeinussa,mutta ei ryömi eikä konttaa ja täyttää kohta 8kk. eipä ole kiirekkään,kerkee sitä myöhemminkin perässä kirmaan. toivomuksena olis että kävelis kun kolmas syntyy,eli 6kk päästä. olis helpompaa sit kantaa vaan yhtä. sitteri ei rajota kehitystä,ja syöttäminen siinä on helppoa varsinkin jos on yhtä vempula syöttötuolissa istuja kun meitin pikku herra.

Kiva teille että nousee.

Meidän muksu ryömii ja nousee kontilleen, muttei seiso eikä kävele. Eikä ole mikään kiirekään vielä.
Ei ole jäänyt kehityksessä jälkeen, ihan normaalisti on kehittynyt ja saa kyllä ihan reilusti viettää aikaa lattialla jumppaillen.

Se, että sitteri on meillä vielä käytössä, on ihan meidän oma asia. Se on meille vielä tarpeellinen eikä millään lailla ole muksun kehitystä hidastanut.