A
apua!
Vieras
Hei! Viikon ikäinen vauvamme on nyt pari päivää syönyt todella ahkerasti rintaa päivisin, n. klo 10-16 saa olla puolen tunnin välein vähintään imettämässä. Muulloin, yölläkin, herää 2-3 tunnin välein syömään ja nukkuu hyvin välit. Päivisin olen välillä antanut korviketta kun tuntuu että vauva koko ajan vain imee rintaa eikä saa tarpeeksi maitoa. Voiko olla niin että rinnat tyhjenevät päivisin niin, ettei vauva saa tarpeeksi maitoa? Miten silloin voisi lisätä maidontuloa, eikö juuri imettämisen pitäisi lisätä sitä? Milloin olette päässeet korvikkeen annosta irti jos olette joutuneet antamaan lisämaitoja? Olen joutunut antamaan korviketta siis silloin tällöin jo sairaalasta asti kun omaa maitoa ei oikein aluksi tullut, nyt on kuitenkin mennyt nämä pari päivää että korviketta olen antanut vain kerran-pari tuolloin päivän syöntimaratonin aikana. Luulisin että iltaisin ja öisin kun syöntiväli on sen pari-kolme tuntia niin rinnat ehtivät täyttyä kunnolla jolloin pelkkä imetys riittää. Tosin tällöinkin vauva imee yleensä tunnin verran kun annan puolisen tuntia imeä yhtä rintaa. Pumppaillakin olen pari kertaa yrittänyt, ekakerralla sain puolen tunnin aikana yhteensä kummastakin rinnasta pumpattuna 60 ml, toisella kerralla sain 10 minuutin aikana 40 ml yhdestä rinnasta. Eikö sitä pitäisi saada enemmän?! Kuinka kauan maidon kunnolliseen tuloon teillä on mennyt aikaa? Synnytyksestä minulla on nyt siis 1vk 3 pv. Kaikki vinkit ovat tervetulleita kun ovat aika raskaita nämä aamupäivät kun ei ehdi itse vessassa käymään, saati sitten syömään... :/