Aloin just tota Ramonan viimesintä lukiessani miettimään, et mulla ei ollu ton pojan kanssa juuri mitään oireita. Laskujeni mukaan olin Pariisissa kiinnittymisen aikoihin ja lento kotiin oli normaalista poiketen kauheeta tuskaa. Mulla oli siellä lentokoneessa niin huono olo, et pohdin, et on joko tosi kökkö kapteeni taikka ilmakuoppia tai jotain, koko matkan pidin silmällä yrjöpussia. Ja sitten ei mitään. Menkat oli pari päivää myöhässä ja siks tein testin ja vielä pari lisätestiä, et uskoin,mut aloin uskoo olevani raskaana vasta kun se alkoi näkyä ulospäin ja vauvan liikkeet tuntumaan. Samoihin aikoihin tuli sit jo muitakin juttuja, sitä närästystä ja levottomia jalkoja ja rinnat alkoi heruttaa. Ja ne liitoskivut... Edes sydänäänet tai ultrat ei saanu sitä raskaana olemisen riemua tulemaan, en vaan sit sen neljän vuoden yrityksen jälkeen ottanut uskoakseni.
Silloin kesällä kun oli se keskenmeno, niin tilanne oli ihan toinen. Mulla vaan oli sellanen olo, että olisin ollu raskaana ja sit ne nännit muuttui, en ees pahemmin yllättyny sitä ekaa haamua. Olin siihen kyllä mielessäni laskeskellut päiviä ja jos se olis ollut elinkelpoinen vauva, niin se ois ollu ehta "juhannusvauva", silloin alkunsa saanut.
Tätä tän kierron tikkuilua on kyllä koitettu puputtaa vaikka ihan varmuuden vuoks reilusti normaalia enemmän. Toivon vaan, ettei nyt sit tuu sellanen kauhee odotus-jännäys-paniikki, joka pistää koko kropan sekasin. Oon ennenkin tehnyt raskausoireitaihan vaan sillä et oon toivonu niin kauheesti olevani raskaana, et menkat on jääny välistä kokonaan ja oon oksentanu aamusella jne, testit kuitenkin ollu puhtaita negoja ja seuraavat menkat tullu tasan oikeeseen aikaan. Noita tapauksia on pari. Aika reilusti ennen ton esikon alkua.
Toisaalta toiveet on korkeella, kun se tän päivänen tulos oli kyl selkeesti tummempi, kun eilinen (jonka kaivoin roskista vertailua varten), vaikkakaan ei yhtä tumma tai tummempi, kun se kontrolliviiva. Se kontrolliviivakin on vähän hailakanlainen ja jos tota tahtia testiviiva tummuu, niin ehkä jo huomenna, viimeistään ylihuomenna pitäs olla samaa tummuutta. Ja sitten siihen päällese, et sen ainoon kerran kun aikasemmin oon tikuttanu ovisplussan, niin sain plussattua raskaustestinkin, niin kai sitä odottaa ja toivoo, et nytkin osuis...
Pelkään, et tää koko homma pyörii nyt vaan liikaa päässä ja sen on ennenkin todettu olevan aika hyvä ehkäisy keino...