Vauvakuume + haluton mies, mitä teen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Milla
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Milla

Vieras
Siis ongelmani on ehkä epätavallinen, en tiedä, mutta se ahdistaa minua melkein päivittäin, aina viikottain.

Olen 29-v. nainen ja olen ollut mieheni kanssa yhdessä yli viisi vuotta. On vakituiset työpaikat, häät oli yli vuosi sitten ja haluaisin lapsen, lapsia. Nyt olisi passeli aika, olisi ollut jo jonkin aikaa. Mutta mieheni ei jostain syystä ole innostunut seksistä. Avoliiton ensimmäiset vuodet menivät seksin suhteen ihan kivasti, tosin häntä jännitti kauheasti, mutta nyt on seksi hiipunut tosi harvinaiseksi tapahtumaksi. Itselläni oli halut tallella vielä tuossa vuosi sitten, mutta koska seksiä ei koskaan ole ja odottaminen on turhaa, en enää oikein jaksa edes innostua.

Kyllähän tää vauvakuume yhdistettynä tällaseen "4 krt/vuodessa" seksielämään on aika ahdistavaa. Tuntuu että vuosi vuodelta menee vuosia hukkaan tälla lailla ja mitään ei tapahdu. Juu, se voi kerrasta tärpätä, mutta siis... Jos meillä olisi seksiä eikä lasta kuuluisi, voisi hakea apuakin. Mutta entäs jos tässä vuosia nyt odottelen, ikää kertyy enemmän ja sitten 38-v. älytäänkin että katos, eihän me edes voida saada lapsia.

Mua ahdistaa enkä tiiä, mitä teen.

miksi hankkisit lapsen miehen kans joka ei halua seksiä? kait sitä sexielämää pitäisi olla viel lapsenki jälkeen

Eroa nyt, niin pystyt vielä hommaamaan uuden miehen ilman uusperhekuvioita ja aikaakin sulla on jokunen vuosi

muuten tosiaan heräät joku päivä ja oot 38, seksiä olet harrastanut viimeksi 32-vuotiaana ja mieskin on väärä

Puhu miehesi kanssa asiasta, ennen kaikkea vauvakuumeesta. Ehkä hänkin "suostuu" harrastamaan seksiä enemmän kun sillä on selkeä syy. Jos miestä ei silti seksi kiinnosta ja sinä haluat lapsia, niin aika vaikeaa se todella on tuolla seksimäärällä. Silloin sinun ehkä todella olisi parasta hankkia se lapsi hieman anteliiamman spermanlahjoittajan kanssa (oli se sitten joku muu mies tai väestöklinikka).
Jos mies "suostuu" lisäämään seksiä, niin ehkä hänelläkin nälkä kasvaa syödessä. Tsemppiä!

Voi ei, sulla on kamala elämä! En todellakaan kadehdi!
Minulla on mies joka vinkuu joka päivä seksiä ja aina kun syntyy uusi vauva, mies alkaa jo kuumeilemaan seuraavaa :D

Tee nyt hyvä ihminen jotakin äläkä vain seuraa typertyneenä vieressä miten elämäsi valuu sormien välistä hukkaan!

voin kertoa että ainakaan lapsi ei tuo onnea parisuhteelle, se ei pelasta suhdetta eikä tee siitä ainakaan mielenkiintoisempaa tai paranna seksielämää..
lapsi sitoo teidät yhteen ja tekee teistä perheen,mutta ikävän usein luullaan että se muuttaa suhdetta paremmaksi, näin ei tule käymään.
Hoida ensin parisuhde kuntoon ennenkuin alat tekeen lapsia.

Alkuperäinen kirjoittaja mammax3:
Voi ei, sulla on kamala elämä! En todellakaan kadehdi!
Minulla on mies joka vinkuu joka päivä seksiä ja aina kun syntyy uusi vauva, mies alkaa jo kuumeilemaan seuraavaa :D

Tee nyt hyvä ihminen jotakin äläkä vain seuraa typertyneenä vieressä miten elämäsi valuu sormien välistä hukkaan!

No, en mä nyt väittäisi, että mulla on kamala elämä. Hyvä mieshän tuo on muuten, tekee kaikkea muuta ihan aktiivisesti ja on kunnon mies. Eikä tämä seksiasiakaan ahdistaisi, ellei se ole tapa saada niitä lapsia. Tämä on tässä se ratkaiseva asia. Ja tämä ikäni. Rakastanhan minä sitä.

Alkuperäinen kirjoittaja kokemuksesta:
voin kertoa että ainakaan lapsi ei tuo onnea parisuhteelle, se ei pelasta suhdetta eikä tee siitä ainakaan mielenkiintoisempaa tai paranna seksielämää..
lapsi sitoo teidät yhteen ja tekee teistä perheen,mutta ikävän usein luullaan että se muuttaa suhdetta paremmaksi, näin ei tule käymään.
Hoida ensin parisuhde kuntoon ennenkuin alat tekeen lapsia.

En minä halua lasta sen takia, että se parisuhdetta korjaisi eli saisi mieheni innostumaan enemmän seksistä, vaan jotta saisin perheen. Eikä tämä ole yleensä ihan riittävä syy haluta lapsia? Mieheni on muuten kunnon mies, ei mitään suurempia vikoja.

Ei kaikki miehet hingu seksiä jatkuvasti koko ajan ja kaikissa paikoissa. Se on taas niitä ihme myyttejä. Mutta ap, sinuna kyllä keskustelisin miehen kanssa siitä vauva-asiasta. Voihan miehesi pantata senkin takia ettei halua vauvaa?

Voisko miehesi innostua seksiin jos kokeilette jotain uutta, tilaatte esim. jonkin uuden lelun piristämään sänkyelämää?Tosi kurja tilannehan tuo on. Haluaako miehesi edes lapsia?Teidän pitää keskustella ja tehdä päätöksiä. joko mies vähän yrittää tsempata sänkypuolella tai sitten teidän on ehkä erottava. Älä tyydy tuohon tilanteeseen mikä teillä nyt on, koska tosiaan lastentekoa ei voi loputtomiin lykätä.Onko miehellä haluttomuuteen jotain selkeää syytä, esim. masennusta?Ovatko elämäntavat muuten kunnossa, liikkuu, syö terveellisesti?

Oisku ja Madicken04: Olen puhunut hänen kanssaa lapsiasiasta eli hän tietää ajatukseni, on itsekin alkanut katsoa vauvoja ja lapsia niin, että ihania on. Ja on jopa sanonut, että sitten kun meillä on niitä lapsia.
Seksistäkin olen yrittänyt puhua. No, ei tule mieleen, ollaan väsyneitä..en mie tiiä mikä siinä on. Tykkää kun sitä on, mutta sitten taas tulee piitkä tauko. Suukottaa, halii, hellyyttä on, mutta siihen seksiin asti ei mene kun harvoin. En vaan tiiä, että jos ei miestä kiinnosta seksi, niin voiko siinä olla joku vika (ja en tarkoita että pitäisi haluta kun pupu koko ajan)?

Ja jos alan puhumaan jostain ovulaatioista ja muista, niin se varmasti vaan ahdistuu ja alkaa jännittää. Vaikeehan se on tässä eroakaan tämän takai alkaa ottaa, jos juuri hänen kanssaa haluaisin perheen...

Mä kyllä ottaisin ja sanoisin nätisti, että nyt ukko istutaan ja puhutaan tästä asiasta. Ensiksikin tuo seksi. Että miksi sitä ei ole, onko miehellä haluja/ongelmia, miten asiaa lähdetään yhdessä ratkomaan.
Ja sitten seuraavana vauva-asia. Kerrot nuo ajatuksesi mitä täälläkin (No eroa ei kande tietty ottaa esiin). Ja että miten niitä vauvoja tehdään; ei pari kertaa vuodessa yrittämällä vaan useammin seksiä.
Jos mies on hyvä ja ihana, sen kanssa voi varmaan asioista keskustella. Ei tietty syyttävään sävyyn vaan ilmaiset oman ahdistuksesi asian kanssa. Kyllä sen ukon kuuluu kuunnella ja ottaa nämä asiat omaan harkintaansa myös.

Se on kyllä varmin tapa tappaa miehen halut et sanoo tänään tarttis hääriä kun on ovis. :whistle: Ainakin meillä. Mitä jos opettelisit ja kokeilisit jotain uusia kikkoja, hommailisitte uusissa paikoissa tms? Aikaa myöten seksielämäkin tuppaa urautumaan. Mieskin vois innostua kun tulee vähän säpinää.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Voisko miehesi innostua seksiin jos kokeilette jotain uutta, tilaatte esim. jonkin uuden lelun piristämään sänkyelämää?Tosi kurja tilannehan tuo on. Haluaako miehesi edes lapsia?Teidän pitää keskustella ja tehdä päätöksiä. joko mies vähän yrittää tsempata sänkypuolella tai sitten teidän on ehkä erottava. Älä tyydy tuohon tilanteeseen mikä teillä nyt on, koska tosiaan lastentekoa ei voi loputtomiin lykätä.Onko miehellä haluttomuuteen jotain selkeää syytä, esim. masennusta?Ovatko elämäntavat muuten kunnossa, liikkuu, syö terveellisesti?

Totta turiset, kauheesti olen tätä asiaa tässä pohtinut päässäni. Pitkään mietin, miksi ärsyttää nähdä tuttuja perheitä, ennenkuin tajusin, että surettaa, se miten mahdottamalta tämä tilanne tuntuu. Se, että olisi yritystä ja kuukautiset alkaisi, vielä kestäisi jonkin aikaa. Mutta se tunne, että ei edes yritetty ja kuukautiset alkaa, on aika surullinen.

Kyllähän kuulemma voi ostaa leluja, mutta jotenkin vaan se on jäänyt kun on itsekin pitänyt vähän laittaa tuota seksiasiaa takaraivon suuntaan ettei ota niin paljon päähän.
Onhan tämä aika vaikeaa...ja surullistakin.
Mutta pitää puhua hänen kanssa tästä nyt ihan suoraan.

Alkuperäinen kirjoittaja Blushing:
Mä kyllä ottaisin ja sanoisin nätisti, että nyt ukko istutaan ja puhutaan tästä asiasta. Ensiksikin tuo seksi. Että miksi sitä ei ole, onko miehellä haluja/ongelmia, miten asiaa lähdetään yhdessä ratkomaan.
Ja sitten seuraavana vauva-asia. Kerrot nuo ajatuksesi mitä täälläkin (No eroa ei kande tietty ottaa esiin). Ja että miten niitä vauvoja tehdään; ei pari kertaa vuodessa yrittämällä vaan useammin seksiä.
Jos mies on hyvä ja ihana, sen kanssa voi varmaan asioista keskustella. Ei tietty syyttävään sävyyn vaan ilmaiset oman ahdistuksesi asian kanssa. Kyllä sen ukon kuuluu kuunnella ja ottaa nämä asiat omaan harkintaansa myös.

Oikeessa olet, vaikka tuota olen kyllä yrittänytkin. En tiiä, ehkä siitä tulee sitten hälle joku noidankehä, oon huomannut. Hän tietää, mitä pitäisi tehdä, tulee ahdistus, sitten ei suju yhtään mikään, tulee kärttyisäksi ja äkäseksikin, sitten se ei kiinnosta enää muakaan ja soppa on valmis. On kuulkaas vaikeeta! Voihan sillä olla masennustakin, mutta ei ainakaan tunnusta. Kuulemma kaikki on hyvin. Ja kauheen vaikeaa on välillä olla se ihana, kiltti ja mukava vaimokaan, kun kaikenlaiset tunteet jyllää tämän takana... Että vaikka hellyys on kivaa, niin kun se ei nyt oikein riittäisi tähän hätään.

Kun seksiä on noin harvakseltaan, johan siinä alkaa olla molemminpuolisia suorituspaineita. Mitäs jos pyydät miestäsi tyydyttämään sinut vaikka käsin jos hän ei itse halua seksiä/yhdyntää? Ehkä siinä puuhassa intoutuisi vähitellen itsekin.

no ei ap:n kuvailema suhde kovin auvoisalta vaikuta... taitaa olla vaan nii kova vauvakuume päällä

mut ei se yhden ukko joka vinkuu koko ajan seksiä ja uutta vauvaa, kuulostaa myöskään ihanalta...huhuh..
itteäni ahdistaa kaikki uuden mieheni puheet vauvoista ku itelläni on pieni lapsi enkä tod haluu enää lisää

Meillä meni jonkun aikaa että opittiin suhtautumaan siihen kun itsellä ottaa päähän, on suorituspaineita tms. Alkuun sitä sitten mökötettiin, saattoi loukkaantua, ei vaan halunnut/kehdannut puhua asiasta. Sitten kun älyttiin, ettei se auta kumpaakaan tai helpota olotilaa, on riidatkin loppuneet melkolailla.
Jos tulee suorituspaineita, se pitää voida sanoa. Silloin toinen voi vaan sulkea kainaloon ja kertoa, ettei haittaa jos homma ei sillä kertaa etenekään. Mä sanon suoraan, että nyt jännittää niin paljon etten pysty... Esimerkiksi. Sitten yritetään uudestaan seuraavana päivänä tai myöhemmin illalla tms...
Ja meillä mies tietää, että mä en kaipaa täydellistä tyydytystä, ts. orgasmia joka kerta kun sekstaillaan. Silloin kumpikin on rennompia, miehellä ei suorituspaineita siitä että olisi huono jos mä en saa, eikä mulla ole suorituspaineita siitä, että olen huono nainen koska mä en saa. Siitä nimittäin tulee muuten todellinen noidankehä, siinä oot ihan oikeessa!
Ja kun ensin saa hommasta rentoa, alkaa se sujua pikkuhiljaa koko ajan paremmin. Mun mielestä avoimuus seksiasioissa on tärkeintä. Ja se, ettei asioita esitetä syyttäen. Yhdessähän siinä sopassa ollaan...

Tosiasiahan kuitenkin on, ettei toi teidän tilanne todennäköisesti itsestään parane. Sun on vaan sanottava, että nyt tästä pitää puhua ja sopia miten asiassa edetään. Pelkkä puhuminenkaan kun ei aina lämmitä.

Yhteistyössä