Vauvakuumetta...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Sporttityttö
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

Sporttityttö

Vieras
Olisi kiva kuulla teidän "vauvahankinnoista". Meillä elämä on nyt sillä mallilla, että syksyllä olisi tarkotus mennä naimisiin ja oma kotikin on parhaillaan valmistumassa. Viime aikoina olemme puhuneet mieheni kanssa hyvin usein perheen perustamisesta, mutta ns. esteenä ovat molempien työt. Eli meillä kummallakaan ei ole vakituista työpaikkaa. Mieheni työnäkymät ovat paremmat, mutta oma tilanteeni on epävarmaa. Kertokaahan, murehdimmeko turhaan.

no jokainen tekee tyllillään mutta lapsen tekoa en itse henk.kohtassti alkais siirtämään. töitä kerkee tekeen mut lapsia sit ei välttämättä niin vaan tuukkaan. me opiskellaan molemmat ja kolmas lapsi syntyy lähipäivinä. opiskelen sit taas kuhan oon vauvan kans eka ollut kotona. mies jatkaa toki opintojaan ja valmistuu n. 2v päästä.

Älkää odotelko jos mieli tekee perheenlisäystä ettei sitten jää sen takia ilman. Nykyaikana ei monellakaan ole vakituista työpaikkaa, ei minullakaan enkä ole varma ollenkaan haluankokaan sellaista omalta alaltani ikinä. Itse olen hankkinut perheen niin, että mieheni oli töissä, mutta valmistumatta, minä vielä opiskelin, lisäksi hankimme myös näillä eväillä asuntovelankin. Mieheni ei ole vieläkään valmistunut, mutta on silti vakituisesti töissä, itse olen valmistunut ja määräaikaisella työsopimuksella tällä hetkellä töissä. Meillä on yksi lapsi, sillä hoidosta huolimatta emme ole toista saaneet. Jos olisimme odotelleet niin luultavasti olisimme vallan lapsettomia.

Alkuperäinen kirjoittaja Fleur de la Cour:
Älkää odotelko jos mieli tekee perheenlisäystä ettei sitten jää sen takia ilman. Nykyaikana ei monellakaan ole vakituista työpaikkaa, ei minullakaan enkä ole varma ollenkaan haluankokaan sellaista omalta alaltani ikinä. Itse olen hankkinut perheen niin, että mieheni oli töissä, mutta valmistumatta, minä vielä opiskelin, lisäksi hankimme myös näillä eväillä asuntovelankin. Mieheni ei ole vieläkään valmistunut, mutta on silti vakituisesti töissä, itse olen valmistunut ja määräaikaisella työsopimuksella tällä hetkellä töissä. Meillä on yksi lapsi, sillä hoidosta huolimatta emme ole toista saaneet. Jos olisimme odotelleet niin luultavasti olisimme vallan lapsettomia.

Niinpä.. totta puhut. Ehkä meidän pitää vaan jättää turhat miettimiset sikseen ja tehdä niin kuin hyvältä tuntuu. Kiitos paljon rohkaisevista sanoista :)

Itse opiskelin kun sain molemmat meidän lapsista. Mies tosin kävi jo töissä. Ei harmita pätkääkään, että tuli poikettua tavanomaisesta opikelu-työ-naimisiin-oma koti-vauva -kaavasta. Päinvastoin: oli erittäin helppo saada töitä, kun työnantajan ei tarvitse koko ajan miettiä, olenko kohta jäämäsä aitiyslomalle. Ainakin olen saanut sen käsityksen, että työnantajat karsastavat n. 30-vuotiaita lapsettomia naisia juuri sen vuoksi, että todennäköisesti jäävät muutaman seuraavan vuoden kuluessa äippälomille...

Mä en tule koskaan katumaan sitä päätöstä, että vauvakuumeen paisuttua aivan mahdottomaksi, lopetin koulun pian raskautumisen jälkeen. Tytön ollessa 9kk, mulla todettiin syövän uusiutuneen. Saamani sytostaattihoidot ovat saattaneet vaurioittaa munasarjojani. Eli jos olisin käynyt koulun loppuun eli vielä yhden vuoden, niin se syöpä olisi huomattu ennen kuin olisi ehtinyt raskautua.

Nyt mulla ei ole koulutusta eikä pahemmin rahaa, mutta mulla on profiilissa hymyilevä tyttö :heart: =) Koulutusta olen nyt hankkimassa ja kyllä se työpaikkakin joskus löytyy.

Alkuperäinen kirjoittaja Sporttityttö:
Noinhan mäkin olen asian ajatellut, mutta jotenkin sitä vaan miettii, et miten sitä pärjää ym. Munkin mies viel opiskelee, mut käy samal töissä.

Aivan varmasti Suomenmaassa jotenkin pärjää. Eri asia tietenkin miten paljon haluaa tavaraa ympärilleen ja rahaa tililleen, tokihan lapseen rahaa saa kulumaan, mutta ensin se on pieni ja maksaa vaippojen verran, myöhemmin iso ja haluaa mansikoita maksavan harrastuksen, mut sithän sitä taas mamma ja pappa voi tienata paljonkin.. Elämän voi tehdä niin monella tapaa ja silti päätyä samaan eli siihen että omistaa perheen ja työpaikan ja omaisuutta. Ei elämän tarvitse olla 'valmis' kun lapsi tulee, sillä sitä se ei ole koskaan eikä elämä todellakaan lopu kun lapsi tulee, lapsen jälkeenkin voi vielä opiskella, tehdä töitä, hankkia uusia työpaikkoja tai vaihtaa alaa!

Täällä on pariskunta joka toivoo esikoista.. Me olemme aloittaneet yrittämisen jo syyskuussa -05, jolloin kumpikin meistä oli opiskelijoita.. olin varautunut, jos olisi tärpännyt, pitämään välivuoden koulusta.. mutta emme ole vielä onnistuneet saamaan sitä omaa nyyttiä.. nyt olemme valmistuneet ja työn haku on päällä.. en ole ihan täysin työtön, sillä teen extran töitä yhdessä vaateliikkeessä, mutta vakituisempi paikka on toiveena.. vaikka työtilanne ei näytä kovinkaan hyvältä, miehellä on vähän paremmat kuin minulle, toivomme ja yritämme edelleen vauvaa.. olemme saaneet todeta tässä melkein kahden vuoden yrittämisen jälkeen, että ei se vauva tulekaan niin helposti.. olisihan se vähän vakaampaa saada töitä ensin, mutta koskaan ei tiedä saako niitä..

Jos sinulla on jo oman alasi työkokemusta niin hyvä saumahan sitä nyt olisi. Työvoimapulaa odotellessa olisi hyvä mammailla. Mutta jos kovin paljon stressaatte työtilannettanne ja jos ikä ei paina niin voihan sitä hieman odottaakkin. Tosin lapseen saa menemään rahaa vähemmän tai enemmän, riippuen omista valinnoistaan.

Yhteistyössä