Vauvalle lihapullia!!??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pullero
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Aijaa :( Ajattelin sellaisia pikkiriikkisiä lihapullia tehdä, joita olisi kiva nakerella sormiruokana. Ei varmaan montaa söisi .... Eikö muut anna lihaa vauvalle??? ( ihmettelee)

voithan sä tehdä, ei suolaa ja uuniin vaan. Totta on kyllä se, että ei noin pieni saa syödä paljoa lihaa, liikaa proteiinia tulee. Mutta tuskin kovin paljoa edes syö.

Me ollaan kyllä kasvissyöjiä mutta soijarouheesta olen tehnyt "liha"pullia ihan tavallisella reseptillä, jättäen suolan pois, paistettua punasipulisilppua ja paprikamaustetta ollut niissä. Ihan tavallisen kokoisia olen aina tehnyt (teen aina kerralla isomman satsin ja pakastan), sitten olen murtanut niistä pikku palasia perunamuusin sekaan tai vauvalla ollut pallero kädessä josta on mutustellut palasia.

Tässä ois yksi, jonka löysin netistä joskus joltain sivulta:

LIHAPULLAT 8KK

Laita 1dl kaurahiutaleita turpoamaan veteen 10 minuutiksi. Lisää 1 kananmuna, 300g paistijauhelihaa, 2 rkl tomaattipyreetä, ripaus oreganoa ja paprikajauhetta. Taikinaan voi myös soseuttaa haarukalla 1-2- keitettyä perunaa tai raastaa porkkanan. Pyöritä palloiksi ja paista uunissa 175 astetta kypsiksi.

Toivottavasti on ohjeesta on apua
:)

Alkuperäinen kirjoittaja coatrack:
Me ollaan kyllä kasvissyöjiä mutta soijarouheesta olen tehnyt "liha"pullia ihan tavallisella reseptillä, jättäen suolan pois, paistettua punasipulisilppua ja paprikamaustetta ollut niissä. Ihan tavallisen kokoisia olen aina tehnyt (teen aina kerralla isomman satsin ja pakastan), sitten olen murtanut niistä pikku palasia perunamuusin sekaan tai vauvalla ollut pallero kädessä josta on mutustellut palasia.

saiskos tarkempaa reseptiä tohon reseptiin?valmiina nitä näin ja pojalle maistuis mutta ois helpompi tehä ite ja halvempi

Yhteistyössä