V
"vieras"
Vieras
milloin vauvaan pitäisi saada katsekontakti? minulla on kuukauden ikäinen vauva, häneen saan katsekontaktin, kun esim käännän hänen päänsä katsomaan minua tai jos hän itse sattuu katsomaan minua, mutta hän ei kauaa jaksa katsella minua, kun pää jo kääntyy muualle. hän kyllä vastaa jo hymyyn hymyllä (ei joka kerta, mmutta kuitenkin useimmiten) ja tykkää katsella neuvolasta saatua hymynaamaa, ja väläyttää hymyn sitäkin katsellessaan. mutta kun juttelen vauvalle, hän katselee vaan muualle, esim lamppua yms. Miksei hän käännä heti katsetta minuun kun hänelle juttelen tai laulan? ja monestikaan hän ei edes käännä päätä minuun päin, vaikka juttelenkin hänelle.. onko tämä huolestuttavaa?