Vauvan nukuttaminen vieressä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja huono äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

huono äiti

Vieras
Uskallatteko nukuttaa öisin pienen vauvan vieressä? Onko koskaan käynyt niin, että imettäessä kyljellään nukahdat itse ja heräät siihen että käsi lepää vauvan vatsan tai pään päällä? Olen monesti säpsähtänyt siihen, että oma käsi onkin pudonnut vauvan päälle imettäessäni sängyllä kyljelläni. Millaisia vammoja vauvalle voi tästä tulla?. Istualtani en uskalla imettää, kun pelkään nukahtavani ja pudottavani vauvan.

Meillä on nyt n. 5 kk ikäinen vauva, joka on tähän asti nukkunut joka yö meidän vieressä, eli keskellä parisänkyä. Ja hyvin on mennyt.. Joskus olen toki herännyt, että käsi on ollut vauvan mahan päällä tms. mut se on todella harvinaista eikä vauvalle ole onneksi tullut mitään. Tosin nyt olen suunnitellut pinnasänkyyn siirtämistä, kun vauva on alkanut pyöriä unissaan ja on monesti sängyssä poikittain. Mutta muuten olen kokenut vauvan nukkumisen vieressä ihanaksi ja mukavaksi.. samoin mieheni..

Meillä kolme lasta on selvinyt hengissä ja vaurioitta perhepedistä. Oma uneni oli ainakin niin ohutta ja herkkää ensimmäiset kuukaudet vauvan kanssa, etten koskaan havahtunut siihen, että vauva olisi jäämässä alleni.

Näin aiotaan toimia myös neljännen kohdalla. Nyt onkin yhtä helppoa kuin esikoisen kanssa kauan sitten, eli perhepedissä ei ole kuin yksi pikkuinen meidän lisäksi.

Piika-äiti

koska sen päälle ei tarvi kun kerran kierähtää pahasti niin sekin riittää.. meillä on tuomas saanu noin 3kk:sta eteenpäin vain nukkua päiväunet,mutta ei vieläkä öitä

Ihan pientä mäkään en uskaltaisi kyllä vieressä nukuttaa... meillä poika nukkui viime kesänä jonkin aikaa osan yöstä vieressä, mutta ei siitä tullut mitään - mä itse en saanut kunnolla nukuttua kun toinen hyöri ja pyöri ja ilmiselvästi poikaakin häiritsi muiden äänet ja liikkumiset. Niinpä sit unikoulutettiin kaveri, siitä asti on nukkunut omassa huoneessaan omassa sängyssään yöt (10-12h putkeen). Kaikkien kannalta paras ratkaisu.

meil on vasta siirrytty omaan sänkyyn,tyttö on nyt 9kk
herkässä uni on ei sen päälle ole käännytty kumpikaan.nyt vaan kääntyilee niin paljon itse ettei saa itse hyvinnukutuksi kun törmää vanhempiinsa

Alkuperäinen kirjoittaja Piika-äiti:
Meillä kolme lasta on selvinyt hengissä ja vaurioitta perhepedistä. Oma uneni oli ainakin niin ohutta ja herkkää ensimmäiset kuukaudet vauvan kanssa, etten koskaan havahtunut siihen, että vauva olisi jäämässä alleni.

Näin aiotaan toimia myös neljännen kohdalla. Nyt onkin yhtä helppoa kuin esikoisen kanssa kauan sitten, eli perhepedissä ei ole kuin yksi pikkuinen meidän lisäksi.

Piika-äiti

Peesaan!

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Piika-äiti:

Piika-äiti

Peesaan!

Näin, seitsemän vauvaa vierellä nukuttaneena.... =)

Uskallan, 2 lasta on nukkuneet vieressä 2v ikään asti. Eiköhän kolmannen kanssa samanlailla. Joillekinhan se ei sovi, mutta jotenkin sitä on nukkunut niin, että on ollut tietoinen vieressä olevasta vauvasta.

Aamuyöllä imetän sängyssä makuulla ja jos tyttö on keskellä niin isin ja tytön välissä on pari tyynyä ja mun kädet ettei mies käänny vauvan päälle. Itse torkahtelen myös mutta uni on niin kevyttä etten vaihtele asentoa heräämättä.

Meillä vauvat ovat aina nukkuneet mun vieressäni. Mä imetänkin aina nukkuen. Olen aina nukkunut vauvan vieressä kyljelläni niin, että alempi käsi on mennyt vauvan ylitse hänen sivulleen niin, että vauva on kylkeni ja käsivarteni välissä. Siinä en itse pääse kääntymään vauvan päälle ja heräisin itse siihen, jos mies kääntyisi liian lähelle vauvaa.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Meillä vauvat ovat aina nukkuneet mun vieressäni. Mä imetänkin aina nukkuen. Olen aina nukkunut vauvan vieressä kyljelläni niin, että alempi käsi on mennyt vauvan ylitse hänen sivulleen niin, että vauva on kylkeni ja käsivarteni välissä. Siinä en itse pääse kääntymään vauvan päälle ja heräisin itse siihen, jos mies kääntyisi liian lähelle vauvaa.

Tuolla vauvan ylitse - jutulla tarkoitin, että käteni on siis mennyt vauvan päälaen takaa (mulla on siis koko käsivarsi sängyllä, ei vauvan varassa).

Yhteistyössä