Vauvan sydän äänistä??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
en tiedä, mutta meillä 2kk ikäisellä vauvallakin oli sydänäänet nukkuessa 150, hereillä 170 ja leikkiessä sen yli, hermostuessa 200. Mitään vikaa ei löytynyt, joka selittäisi korkean pulssin

raskausaikana tykytyskohtaus, pulssi noin 110, sikiölläkin oli yli 180. Kun mun pulssi rauhoittui, niin vauvankin pulssi laski. Jos äiti kiihtyy, niin vauvankin pulssi nousee. Lisäksi esim infektio nostaa herkästi vauvan sykettä esim synnytyksen aikana.

Alkuperäinen kirjoittaja NPOK:
aika kovat on. mitkä vkot? alussa voi olla kovatkin sykkeet. onko neuvoassa kommentoitu mitenkään?

Kaverista on kyse, en viikkoja tarkasti muista, mutta LA on 20.5. Oli laitettu lähete äitipolillle..

Jos ne on koko ajan noin korkealla niin sun kuuluis saada lähete äitipolille (oletan, että mahavauvasta on kyse?). Se voi hetkellisesti käydä korkealla mut yleissääntö on, et jos yli 10min pysyy noin tiuhana niin pitäs tarkistaa äitipolilla.

mulla oli vauvalla rv 36 sykkeet 40 min yli 200 neuvolassa,katottiin aina n.15 min välein kun oli ollu yli puol tuntia pistettiin sairaalaan ja siellä oli jo normaali ja 2 viikkoo myöhemmin syntyi terve tyttö joka on nyt 2v.

Meidän esikoiselta mitattiin monesti aika huimia sykelukemia odotusaikana... monesti syke oli siinä 170 pintaan tai enemmän. Yhdellä käynnillä neuvolatäti mittasi sen verran korkeita lukemia, että ei mulle halunnut kertoa niitä. Samalla käynnillä kun sitten tytön sykettä tarkkailtiin, niin huomattiin, että syke oli aina korkeampi kun oli makuulla. Kun istuin, saatiin huomattavasti hitaampaa sykettä. Makuulla oleminen olikin mulle loppuraskaudesta tosi vaikeaa ja ahdistavaa..

Synnytyksen käynnistyttyä jouduin olemaan tarkkailussa kaski tuntia kun lääkärit tarkkailivat tytön sykettä. Kokeallahan se välillä kävi, mutta olivat sitä mieltä, että mitään hätää ei kuitenkaan ole. Terve tyttö, nyt 1v. Syytä korkeaan sykkeeseen ei kuitenkaan koskaan löytynyt.

tuo makuullaolo muuten saattaa tukkia niitä istukan ja kohdun välisiä valtimoita. vasemmalla kyljellä maaten virtaukset ovat parhaimmillaan. voi johtua siis huonoista virtauksista tuo korkea syke.

Mulla oli useamman kerran sykkeet vauvalla korkealla, alkoivat olla sen jälkeen kun vauva kääntyi perätilasta raivotarjontaan joskus 37 viikolla. Terve tyttö syntyi 41 viikolla, napanuora oli kylläkin kiertynyt kaulan ympäri.

Yhteistyössä