Vauvan sylissä pitäminen

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äidin mietteitä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

äidin mietteitä

Vieras
Kiinnostaisi tämmöinen tietää, että pidättekö vauvaa sylissä minkä verran syöttämisten lisäksi?

Meillä tuo 2 kk viihtyy ihan hyvin sitterissä ja välillä lattiallakin, mutta mietin sylissä pitämisen tarpeellisuutta. Meillä on myös 1v4kk ikäinen taapero, joten vauvan sylissä pitäminen olisi muutenkin välillä mahdotonta. Mutta tietysti haluan antaa tarpeellista läheisyyttä vähintäänkin riittävästi vauvalle. Ja näistä käytännön olosuhteista johtuen ei ehkä haluaisi opettaa ihan siihenkään, että ei viihtyisi missään muualla kuin sylissä.

Kyse ei ole siis siitä, ettenkö haluaisi pitää jompaa kumpaa lastani lähellä. Olen totaalisen hurahtanut lapsiini.
 
Kyllähän noita tuli pidettyä sylissä. Paljon. Vieläkin 5v tulee syliin esim kun katsotaan yhdessä lastenohjelmia, tai luen kirjaa . Kiipeää syliin jopa kun istun ruokapöydässä ja luen esim lehteä tai keskustelen muiden lasten kanssa. Ja samanlaisia olivat nuo muutkin. Kummasti vain vähemmän ja vähemmän he haluavat tulla äidin syliin kun kasvavat, että ihan luonnollisesti jää pois aikanaan ;)
Vaikka pidin lapsia ja vauvoja paljon sylissä niin viihtyivät kyllä lattiallakin tai sitterissä. En kokenut sylissä pitämistä minkäänlaisena ongelmana.
 
Esikoinen oli vauvasta asti sellainen ettei niin erityisesti viihtynyt sylissä, oli sitterissä tai lattialla, sängyllä. Enemmän olisin halunnut helliä kuin mitä hän sylissä viihtyi. On nyt isona samanlainen, tulee syliin vain väsyneenä ja kipeänä, joskus harvoin osoittaa fyysisesti läheisyydenkaipuuta. Tosin ei ikinä kyllästy siihen että häntä hierotaan ja silitellään, mutta syliä ei.
Kuopus taas oli aivan täysi sylivauva ekan vuoden, missään muualla ei viihtynyt. Osasyynä koliikki ja korvatulehduskierre. Kuopus on edelleen hirveän kova sylittelemään, oikein käpertyy syliin ja pitää poskea rintaa vasten. Ihan vauva välillä vaikka on jo 3.
Niin vain on vauvatkin erilaisia, vaikka ovat samoista siemenistä ;)
 
Kannan paljon liinassa, mutta sylittelen kyllä paljon sekä vauvaa että 2-vuotiasta. Meillä vauva kyllä viihtyy tosi paljon ihan lelukaaren alla lattialla tai sitterissäkin, mutta nauttii tietysti eniten olla sylissä tai liinassa, vanhemman lähellä :)
 
Ihan vauvana nukkui jopa sylissä kun ei suostunut muualla nyt 4 kk edelleen sylissä paljon. Nukkuu vaunuissa ja sitterissä viihtyy huonosti mutta on silloin kun teen ruokaa tmv. muuten sylissä.
 

Yhteistyössä