Vauvan vaate-ym.hankinnat

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Rv 26
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Voi että, tulipa tosiaan taas oikea vauvakuume vaikka oma neiti on vasta 10 kk, mutta silti jo jotenkin niin iso tyttö... Pitääköhän alkaa miehelle ehdottelemaan, heh.
Muutama ajatus siis minultakin, tyttösiis syntyi lokakuussa 06, eli aika samoihin aikoihin kun sinun tulee syntymään.

1. Tyttömme nukkuin useimmiten ihan hyvin peitonkin kanssa, kitinäöinä kietaisin kapaloon, joko siihen omaan peittoonsa joka on ä-pakkauksen mukana tai sitten ohueeseen vilttiin (flece) Puutalossa ihan viileä tunnelma talvella ja siksi ei tullut kuuma. erityisesti muutaman kuukauden ikäisenä tyttö huitoi käsillään itsensä hereille ja oli siksi aika levoton. Kapalo auttoi todella paljon! kapalointia en opetellut, kiedoin vaan jotenkin sopivasti, ettei saanut huidottua niillä käsillään. netissä kyllä varmasti ohjeita, mut voi hyvin soveltaakin.

2.Kietaisubodyt on JEES, niinkuin moni onkin jo todennut. Pidin myös potkupukuja kun tuntui, että on mukava et masun päällä ois pari vaatekerrosta ettei tule vilu. Ja usein pidin myös sukkia umpinaisten sukkaosien päällä. Kun tuo lämmönsäätely noilla ihan pikkuisilla on ihan hukasa vielä. Vähensin sisävaatteita sen mukaan, miten vauva alkoi liikkua ja näin lämmötkin pysyi paremmin. Pidin meidän neitiä paljon lattialla viltin päällä ja ainakin meillä piti paikkaansa se, että lattialla lapset kehittyy motorisesti. Nyt siis 10 kk ja melkein kävelee. no joo, menipä sivuraiteelle... sorry.

3. Pyykkiä tuli aivan hirveästi, neiti oli pulauttelijoiden kuningatar, parhaimpina päivinä meni 5 bodya vaikka käytin sellaisia hennesiltä löytyviä "kuolalappuja". jouduin ostamaan aika paljon vaatteita vaikka pesinkin niitä joka päivä, mut tämä on tietty yksilöllistä. Ehkä ei kannata hirveästi ostaa etukäteen (jos vaan maltaa olla ostamatta) koska shoppailu nukkuvan pienokaisen kanssa on ihan kivaa ajanvietettä ;)

iloista odotusta ja onnea pikkunyytistä sitten syksyllä!

Alkuperäinen kirjoittaja tumpelo2:
Olet jo saanut paljon vastauksia, sen verran täältä lisäystä että varaa myös ihan tavallisia bodyja. Olet saanut täällä niin paljon vinkkejä kietaisubodeihin että annan toisenlaisen vinkin. Itse hamstrasin niitä siinä pelossa, etten osaa pukea lasta tavallisiin bodeihin. Kuinka ollakaan, minä ja mieheni (molemmat käsitteli ensi kertaa vastasyntynyttä) päädyttiinkin, että tavallinen body on loppupeleissä helpoin laitettava. Että voi se näinkin mennä ;).

Nimimerkillä useita, käyttämättömiä kietasubodeja kaapissa..

Juu ja meillä kietaisubodyt osoittautuivat tän lisäksi tosi hiostavaksi, niissä kun on etupuolella kangasta kaksin kerroin. Meillä minä oon tykännyt, että pään yli puettava body on helpoin, mies tykkää pukea kietaisumalleja.

Puolipotkareista sen verran, että niissä pitää olla kyllä kunnon sukkaosa ja vyötäröresori, muuten eivät kyllä pysy jalassa vauvan potkiessa.

Yhteistyössä