Vauvan vierastamisesta..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vaniljafudge
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

vaniljafudge

Jäsen
08.10.2008
60
0
6
Minun pikkuinen poikani rupesi ilmeiseti vierastamaan 4kk iässä..Anopin otettua vauva syliinsä alkoi hirveän sydäntä raastava itku jota en minäkään tahtonut saada loppumaan. No anoppi vaan siihen sanomaan, että poika on varmaan väsyny, kun ei häntä lapset yleensä vierasta.

Sitten eilen sama toistui ja poika rauhoittui kohta päästessä isänsä syliin.
Anoppi siihen rupesi syyllistäen, että eikö me käydä missään ja eikö poika näe muita ihmisiä, kun nuin vierastaa :( . Rupesi tosiaan harmittamaan, kun kyllä me käydään kylässä ja mummi on muutaman tunnin hoitanut poikaa ja samaten kummi. Eihän sen kai siihen pitäisi liittyä, mitenkä paljon näkee ihmisiä..

Tosin mieheni sanoi minulle, että se on hänen äidilleen kova paikka, kun vierastaa. Eiköhän se kuitenkin ajan kanssa ohi mene..Poika nyt yli 4kk.

meillä sama homma vauva 3,5kk.
vaan äiti kelpaa ja isä jotenkuten.. ollaan kans kyläilty ja hoidossakin on ollut mutta yleensä se on ollu niin kamalaa huutoa mummilassa ettei tee mieli viedäkkään enää :(
no, mähän lapsen kans 24/7 oon, että ei ihmekkään et kiintyy.

Vähän tyhmää käytöstä anopiltas. Lapset vain rupeavat vierastamaan jossain vaiheessa, ja se miten ne valikoi että ketä niin kukapa siitä tietäs.

Meillä poika vierasti mun isää niin pahasti, että jos faija meinas ovesta tulla alkoi huuto, ja kuka tahansa kelpas "turvapaikaksi" ukilta. Mutta nyt loppunut 1,5v iässä ja ovat tosi suloisia kun leikkivät yhdessä. Turha tuommosesta on loukkaantua, noin se vaan joskun menee. Meilläkin käynyt aina vieraita ja ollaan käyty vierailuilla yms.

Alkuperäinen kirjoittaja no:
mua kans vähän nolostuttaa ku vauva on mummin sylissä ja parkuu, ja kun otan itse syliin huuto loppuu kun seinään..

Ei kantsi nolostella, ihan normaaliahan se on :) Ei ne montaa vuotta yleensä vierasta :) Meidänkin pallero on äitin ja isin sylivauva, herkästi tulee huuto muiden sylkyssä, varsinkin jos mie oon samassa huoneessa.

eiköhän siinä oo anopille kasvun paikka, jos ei kestä vauvan aiheuttamaa pettymystä ! hohhoijjaa.. anoppi vois perehtyä niihin vauvaoppaisiin, joissa kerrotaan, että vierastaminen on normaali vaihe kehityksessä ja kuuluu asiaan.

Alkuperäinen kirjoittaja noniin:
eiköhän siinä oo anopille kasvun paikka, jos ei kestä vauvan aiheuttamaa pettymystä ! hohhoijjaa.. anoppi vois perehtyä niihin vauvaoppaisiin, joissa kerrotaan, että vierastaminen on normaali vaihe kehityksessä ja kuuluu asiaan.

Niinpä.. olisi ehkä kummallisempaa jos ei vierastas, niin neuvolassa sanoivat että se kertois enemmänkin siitä ettei ole normaalin kiintymystä vanhempiinsa joka alkaa kehittyä tuossa vaiheessa..

No hassua, että aikuinen ihminen tuollaisesta pahastuu. Minun kokemukseni ainakin on, että vauva saattaa vierastaa juuri sitä henkilöä, jossa on jotain samaa kuin isässä tai äidissä, mutta sitten se ei kuitenkaan ihan matsaa. Lyhyt aika se vain on. :)

Alkuperäinen kirjoittaja vaniljafudge:
Sitten eilen sama toistui ja poika rauhoittui kohta päästessä isänsä syliin.
Anoppi siihen rupesi syyllistäen, että eikö me käydä missään ja eikö poika näe muita ihmisiä, kun nuin vierastaa :( . Rupesi tosiaan harmittamaan, kun kyllä me käydään kylässä ja mummi on muutaman tunnin hoitanut poikaa ja samaten kummi. Eihän sen kai siihen pitäisi liittyä, mitenkä paljon näkee ihmisiä..

Tosin mieheni sanoi minulle, että se on hänen äidilleen kova paikka, kun vierastaa. Eiköhän se kuitenkin ajan kanssa ohi mene..Poika nyt yli 4kk.

Ja bla bla... anoppis on vaan ottanu itteensä kun nyt näin kävi ja koskaan ei aikaisemmin kukaan oo vierastanu... Älä välitä...

Teidän vauva on just tajunnut että te olette ne läheimmät joita näkyy joka päivä ja muut on ns. vieraita... Jotkut vauvat vierastaa enemmän jotkut vähemmän. Ohi se menee...

Alkuperäinen kirjoittaja ...:
No hassua, että aikuinen ihminen tuollaisesta pahastuu. Minun kokemukseni ainakin on, että vauva saattaa vierastaa juuri sitä henkilöä, jossa on jotain samaa kuin isässä tai äidissä, mutta sitten se ei kuitenkaan ihan matsaa. Lyhyt aika se vain on. :)

Jos toi menee noin, niin vois muuten selittää aika hyvin sitä, miks just mun faijaa vierasti niin pahoin, koska mä muistutan kyllä paljon isääni (silmät nenä, puhetyyli yms. yms.) ja taas sitten äitiäni en niinkään..

Alkuperäinen kirjoittaja no:
mua kans vähän nolostuttaa ku vauva on mummin sylissä ja parkuu, ja kun otan itse syliin huuto loppuu kun seinään..

Minä taas tykkäisin hirveästi jos lapseni vierastaisi mummiaan. En itse pidä kyseisestä henkilöstä.

Yhteistyössä