Vauvan yönukkumisesta... ja omasta. Mitä tehdä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hermot menee
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Kahteen...:
sitä, ettei mies työpäivän jälkeenkään osallistu lapsen hoitoon , eikä ajattele sinua ja sinun nukkumistasi ollenkaan..

Kyllä hän osallistuu, mutta välillä on vähän nyrpeää naamaa. Ja valittaa väsymystä. Niin teen minäkin. Mutta hyvä isä hän mielestäni on.

Alkuperäinen kirjoittaja Ooo:
Siis oikeasti olette sitä mieltä, että palkkatyöhössä käyvän on tärkeämpää saada nukkua ja kotona on helppoa?
Mulla on psyykkisesti hyvin kuormittava ja kiireinen työ, mutta silti tämä tuntuu 1,5vuoden kotonaolon jälkeen jonkun sortin levolta. Niin no, kuten huomaatte, nyt ei ole kiireinen aika, kun täällä chattailen ;)

Kyllä mä olen sitä mieltä. Mulla on erittäin vastuullinen työ, jossa pitää olla jatkuvasti skarppina. Koko ajan täytyy ajatella, ja tehdä oikeita ratkaisuja. Lisäksi pitää pitää itsensä ajan tasalla alan suhteen, eli tarkoittaa opiskelua, mihin harvemmin työaikana on aikaa. Päivät myös usein venyy.

Kotona mun ei tarvitse ajatella koko ajan. Täytyy pyykätä, syöttää lapsi ym, mutta se on silti tosi rentouttavaa verrattuna työhön. Eri lailla raskasta, tekemistä on, mutta sen ei ole niin tarkkaa kotona.

Miehen työ on vähän samantapaista kun mun. Eli mulla ei käynyt mielessäkään kun kotona olin, että miehen pitäisi hoitaa vauva yöllä! Toki hän sitten kun tuli kotiin niin vaihtoi vaippaa ym, mutta mä hoidin pääasiassa kotityöt. Enkä tosiaankaan koe että olisin ollut mitenkään nyrkin ja hellan välissä. Ja kun tämä toinen syntyy, niin edelleen aion lähtökohtaisesti hoitaa yösyötöt ihan omin avuin, jotta mies saa levätä ennen työpäivää. En mä halua että se saa pomolta haukut kun hommat menee mönkään kun ei saa nukkua. Varsinkin tässä tilanteessa on oltava tarkkana, kun jatkuvasti tulee irtisanomisia, yt-neuvotteluja jne.

ap:n asiasta, mun mielestä teillä on kyllä nyt suurempia ongelmia taustalla.

Alkuperäinen kirjoittaja höh:
Tuo höh:n kommentti taisi olla vitsi? Yhden valvominen todella riittää, mutta sitä voi vaihdella kumpi valvoo. Esim. joka toinen yö inä, joka toinen yö mies. Meillä jollain "kaudella" tehtiin näin.

No ei ollut. Meillä minä olen yksin hoitanut kaikki vauvojen (kaksi lasta meillä) yöheräilyt. Silloinhan minä olen muutenkin ollut kotona ja isän on tarvinnut jaksaa töissäkin. Myöhemmin sitten ollaan jaettu nää hommat suht. tasan. Puolivuotiashan kai vielä voi ihan hyvin kaivata maitoakin, joten mites isä sitä antaa imetyksellä olevalle vauvalle?

Meillä taas kolme lasta, tosi lyhyet imetykset ja mies hoitanut yöheräilyt siitä asti. Sairastellessa sitten yhdessä mutta en montaakaan maitopulloa ole sänkyyn vienyt.. Tapansa kullakin. :) Ap:lle kyllä vuorottelua, esim 2yötä sulle ja 1 miehelle jne.. Ja kuorsaaja muualle nukkumaan, ei sitä jaksa kukaan!

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja TePa:
ap:n asiasta, mun mielestä teillä on kyllä nyt suurempia ongelmia taustalla.

No ehkä olemme sitten sokeita kumpikin, mieheni ja minä. Mutta mitä ongelmia???

Miksi miehesi halusi lapsia, jos ei aio/halua niitä hoitaa? Tässä ihan peruskysymys. Nykyään tuntuu, että lapsia tehdään, kun muillakin on.

Yhteistyössä