Velli- asiaa

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Suunnistaja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Suunnistaja

Jäsen
03.04.2008
427
0
16
Meillä tyttö 4 kuukautta. Tähän asti kasvanut pelkästään rintamaidolla, pari kertaa saanut korviketta. Nyt kuitenkin heräilee öisin useasti syömään ja päivisinkin tuntuu, että on rinnalla useammin. Pikkuhiljaa voisi alkaa antaa kiinteitä, mutta voisiko jo aloittaa antamaan esim. maissivelliä. Esim. iltaisin ja aamuisin näin aluksi? Ja mikä olisi sopiva määrä? Haluisin ensiksi antaa vellejä ja vasta lähempänä 5 kuukautta kiinteitä.
 
Maissivelli on 96% korviketta + 4% maissijauhoa. En antaisi (lähes)täysimetetylle vauvalle vellejä, jos olisi korvikkeella muutenkin, niin sitten asia eri. Vellit kuitenkin yleensä juodaan pullosta, ja imetys voi tyssätä siihen. Ennempään antaisin kiinteitä ja piakkoin löysää puuroa.
 
maissivelliä- toimi hyvin- ainoa että vatsa meni kovalle..
oli isokokoinen ja vaikka maitoa tuli runsaasti, jopa neuvolassakin sanoivat että anna velliä..
ei vaikuttanut rinnan imemiseen ja yhä 10 kk syö rintaa..

Alkuperäinen kirjoittaja Suunnistaja:
Meillä tyttö 4 kuukautta. Tähän asti kasvanut pelkästään rintamaidolla, pari kertaa saanut korviketta. Nyt kuitenkin heräilee öisin useasti syömään ja päivisinkin tuntuu, että on rinnalla useammin. Pikkuhiljaa voisi alkaa antaa kiinteitä, mutta voisiko jo aloittaa antamaan esim. maissivelliä. Esim. iltaisin ja aamuisin näin aluksi? Ja mikä olisi sopiva määrä? Haluisin ensiksi antaa vellejä ja vasta lähempänä 5 kuukautta kiinteitä.

 

Yhteistyössä