vesirokko vai rokotus???

Alkuperäinen kirjoittaja hannamaria:
Alkuperäinen kirjoittaja Timppa:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No näytäpä mulle tes, joka sen myöntää!

Ja jos on vaikka viisi lasta niin voit olla jokaisen vesirokon takia neljä päivää palkalla kotona.

jollain aloilla vissiin 3

Laki sanoo neljä päivää mutta en tiedä jos jotkut ei maksa kuin kolme.

No näytäpä mulle tes, joka sen myöntää!

Ja jos on vaikka viisi lasta niin voit olla jokaisen vesirokon takia neljä päivää palkalla kotona.

Mutta jos lapsia on yksi, niin ei voi tehdä niin, että ensin on isä palkallisella vapaalla 4 päivää ja sitten äiti toiset 4. Sitä nyt tarkoitan.

Suoraan TES:stä: Päätös siitä KUMPI vanhemmista tämän oikeuden käyttää tehdään huoltajien kesken.

Mikä tessi?Ja tietenkin pitää päättää kumpi pitää sen neljä päivää mutta missä kielletään ettei molemmat voi pitää sitä putkeen?

ahaa. Mä luulin että on niin päin että laki sanoo 3 mut jotkut tes: it myöntää peräti 4

Tilapäinen hoitovapaa

Työntekijän lapsen tai muun hänen taloudessaan vakituisesti asuvan lapsen, joka ei ole täyttänyt 10 vuotta, sairastuessa äkillisesti työntekijällä on oikeus saada lapsen hoidon järjestämiseksi tai tämän hoitamiseksi tilapäistä hoitovapaata enintään neljä työpäivää kerrallaan. Sama oikeus on myös lapsen vanhemmalla, joka ei asu tämän kanssa samassa taloudessa. Tilapäiseen hoitovapaaseen oikeutetut saavat olla tilapäisellä hoitovapaalla saman kalenterijakson aikana, mutta eivät yhtäaikaisesti. (29.6.2006/533)

Työntekijän on ilmoitettava työnantajalle tilapäisestä hoitovapaasta ja sen arvioidusta kestosta niin pian kuin mahdollista. Työnantajan pyynnöstä työntekijän on esitettävä luotettava selvitys tilapäisen hoitovapaan perusteesta.

Alkuperäinen kirjoittaja 11:
juu on kolmekin kappaletta.yleensä oon lapsen tukena ku kipee,enkä mieti mitä voisin tienata jos en olis tässä.mut mulleppa ipanat onkin tärkeintä maailmassa.eihän kotiäideillekkään kukaan maksa mitään vaikka ne siivoo,laittaa ruokaa,hoitaa sairaat lapset,tiskaa ym ym

???Tämä vuodatus ei nyt liittynyt mitenkään kysymykseen.Mutta ei se mitään.

itsehän menet asian vierestä!!!

Poika, pian 6v ei ole vieläkään sitä saanut joten rokotutin ja maksoi 70e. Ton ikäiselle riitti yksi annos. Joillekkin joutuu ostaan kaksi.
Tyttö reilu 1v on saanut 2 rokotetta ilmaiseksi rokotetutkimuksessa.
Kumpikaan ei oireillut :wave:

Mutta jos lapsia on yksi, niin ei voi tehdä niin, että ensin on isä palkallisella vapaalla 4 päivää ja sitten äiti toiset 4. Sitä nyt tarkoitan.

Kyllä vo ainakin metallin tessin mukaan!

Jaa ja miten sä saat sen muotoiltua noin, kun siellä TES:ssä nimenomaa on, että jompi kumpi sitä oikeutta voi vaan käyttää ei molemmat.

Jaa ja miten sä saat sen muotoiltua noin, kun siellä TES:ssä nimenomaa on, että jompi kumpi sitä oikeutta voi vaan käyttää ei molemmat.

lukeehan siellä että saa vaikka äiti pitää päivän ja isä toisen päivän

No lukeeko samassa kohdassa sitten niin, että äiti voi pitää NELJÄ päivää ja isä toiset NELJÄ ja siis nimenomaa palkallista?

Ei molemmat samaan aikaan!Ja usko että minä jotenkin luottamusmiehenä tunnen metallin tessin!

lukeehan siellä että saa vaikka äiti pitää päivän ja isä toisen päivän

No lukeeko samassa kohdassa sitten niin, että äiti voi pitää NELJÄ päivää ja isä toiset NELJÄ ja siis nimenomaa palkallista?

Hoidossa saa vuorotella

Äiti oli hoitanut äkillisesti sairastunutta lasta ensimmäisen päivän. Sen jälkeen isä jäi hoitamaan lasta kahdeksi päiväksi.

Miehen työnantajan mukaan oikeutta palkkaan tilapäiseltä hoitovapaalta ei syntynyt, koska lapsen sairastuminen oli miehen tiedossa eikä se siten ollut "äkillistä".

Tapausta pohdittiin tasa-arvolakia myöten. Työtuomioistuin totesi, että tilapäisen hoitovapaan palkallisuus ei merkitse, että vapaalle pitäisi jäädä heti, kun lapsi äkillisesti sairastuu. (TT: 1993-27)

Niin ja yhteispäivät jää luvultaan alle neljän. Kyse on siis edelleen siitä, kun joku väittää, että 8 päivää saisi olla vanhemmat palkallisella vapaalla lapsen sairastuttua.

No näytäpäs mulle sellainen lainkohta sitten!

"Tilapäiseen hoitovapaaseen oikeutetut saavat olla tilapäisellä hoitovapaalla saman kalenterijakson aikana, mutta eivät yhtäaikaisesti."

Voin laittaa tämän uudestaankin.Koko lakipykäläkin on tuolla jo aikaisemminkin.

Niin ja yhteispäivät jää luvultaan alle neljän. Kyse on siis edelleen siitä, kun joku väittää, että 8 päivää saisi olla vanhemmat palkallisella vapaalla lapsen sairastuttua.

Metallissa saa olla molemmat sen neljä päivää!Uskokaa jo!

"Tilapäiseen hoitovapaaseen oikeutetut saavat olla tilapäisellä hoitovapaalla saman kalenterijakson aikana, mutta eivät yhtäaikaisesti."

Mutta tilapäisen hoitovapaan osalta ei tarvitse maksaa palkkaa!! Puhutaan siis nyt ihan eri asioista...edelleen.

Alkuperäinen kirjoittaja Saraste:
Eiköhän kaikille äidelle/isille ole inhottavaa nähdä kun omalla lapsella on huono olla? Tää on mun vastaus rokotteeseen...Ja uskon että monen rokotteen ottaneeseen.

Juuri näin. Äitini mukaan itse olin kaksi viikkoa kuumeessa ja hirvittävästi näppyjä.

meillä tes antaa kolme päivää ja sillä ei kahta viikkoa olla kotona palkalla.toki palkatta sitten saa olla. Ja mieluiten pidän lapseni terveenä jos sen voin helposti tarjota rokotteella.

miksi ihmiset sitten ottavat esim influenssarokotuksia? Eihän siihenkaan yleensä kuole ja harva oikeästi sen saa...

Yhdestä neljään päivään

Yleensä työnantaja maksaa palkkaa tilapäisen hoitovapaan ajalta: yhdeltä, kahdelta, kolmelta tai neljältä päivältä.

toi oli metallin systeemeistä. oli pakko googlettaa kun keskustelu kävi mielenkiintoiseksi

Ja metallissa maksetaan molemmille vanhemmille se neljä päivää putkeen.

Mutta tilapäisen hoitovapaan osalta ei tarvitse maksaa palkkaa!! Puhutaan siis nyt ihan eri asioista...edelleen.

Yhdestä neljään päivään

Yleensä työnantaja maksaa palkkaa tilapäisen hoitovapaan ajalta: yhdeltä, kahdelta, kolmelta tai neljältä päivältä.

toi oli metallin systeemeistä. oli pakko googlettaa kun keskustelu kävi mielenkiintoiseksi

Mutta ei toinen vanhemmista voi sen jälkeen jäädä vielä erikseen tilapäiselle hoitovapaalle saman taudin takia ja saada myöskin 1-4 päivältä palkkaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Työäiti:
Alkuperäinen kirjoittaja Saraste:
Eiköhän kaikille äidelle/isille ole inhottavaa nähdä kun omalla lapsella on huono olla? Tää on mun vastaus rokotteeseen...Ja uskon että monen rokotteen ottaneeseen.

Juuri näin. Äitini mukaan itse olin kaksi viikkoa kuumeessa ja hirvittävästi näppyjä.

meillä tes antaa kolme päivää ja sillä ei kahta viikkoa olla kotona palkalla.toki palkatta sitten saa olla. Ja mieluiten pidän lapseni terveenä jos sen voin helposti tarjota rokotteella.

miksi ihmiset sitten ottavat esim influenssarokotuksia? Eihän siihenkaan yleensä kuole ja harva oikeästi sen saa...

Mä en kyllä rokota influenssaakaan vastaan, turha rokote sekin, ellei ole erikseen jossain riskiryhmässä.

Yhteistyössä