vesirokko vai rokotus???

Alkuperäinen kirjoittaja Nomadi:
Mun mielesta on parempi sairastaa vesirokko, kun se ei kuitenkaan mikaan tappavan vaarallinen tauti ole. En suosi `turhia` rokotuksia.
Mä ajattelen näin myös. Rokotus vain sairaille lapsille (syöpä ym), jotka eivät rokkoa kestä.

Rokotus ehdottomasti. Meillä 3 vanhinta on sairatanut rokon, mutta esikoinen sai rokotuksen (ei mitään sivuvaikutuksia )
Kyllä ihan terveellekin lapselle vesirokko voi olla hengenvaarallinen, ja inhottava joka tapauksessa on.

nii ja sehän voi siltikin tulla:)must on tyhmä estää jotain mikä on tarkoitettu sairastaa,ei siihen kuole..mut toi rokote onki niille vanhemmille joista se tuntuu mahdottomalle itsestä..ei jaksa hoitaa sairasta lasta ni rokotetaan

Alkuperäinen kirjoittaja Matami-Mutkula:
Mie pitäsin lapsilla sen rokon jos kerkeisivät pitää sen alle kouluikäsenä jos menee sinne asti niin sitten miettisin sitä rokotetta :)
Mä olin viidennellä luokalla ja olihan tauti raju, olin poissa koulusta kaksi tai kolme viikkoa. Mutta mitään jälkitauteja ei tullut, enkä muista tuosta ajasta mitään muuta kuin valokuvat, joissa olen niin näppyjen peitossa, että paljasta ihoa ei näy.

Alkuperäinen kirjoittaja Soraya:
Mie pitäsin lapsilla sen rokon jos kerkeisivät pitää sen alle kouluikäsenä jos menee sinne asti niin sitten miettisin sitä rokotetta :)
Mä olin viidennellä luokalla ja olihan tauti raju, olin poissa koulusta kaksi tai kolme viikkoa. Mutta mitään jälkitauteja ei tullut, enkä muista tuosta ajasta mitään muuta kuin valokuvat, joissa olen niin näppyjen peitossa, että paljasta ihoa ei näy.

Tuota rajuuttapa mie kammoksunkii, etenkii kun en ite oo tuota ihmettä vielä pitäny. :(

Alkuperäinen kirjoittaja TheUnforgiven:
Alkuperäinen kirjoittaja Saraste:
olen ottanut lapselleni..ei oireita..tehoste on ens maanantaina

Onko tohon joku tehoste?

siis..on meillä ainakin..me ollaan kyllä rokotetutkimuksessa että en tiedä ..mutta niin se sanoi..

Kun meillä on kaksi muksuista rokotettu, ja ei kyllä puhuttu tehosteesta. Sen sanoi terv. hoitaja että jos on yli 13v lapsi niin silloin kaksi rokotetta.

Tuota rajuuttapa mie kammoksunkii, etenkii kun en ite oo tuota ihmettä vielä pitäny. :(
Harmi kun en muista miltä silloin tuntui ja olinko kuinka kipeä, oliko kuumetta. Sen muistan, kun palasin kouluun ja kaverit ihmetteli naamaani, kun arvet oli vielä tuoreita ja punaisia. Olin kuin aknen kourissa. Nyt muistoina on otsassa monta kuoppaa ja ympäri kehoa olevat arvet tulevat näkyviin silloin kun iho ruskettuu.

olen ottanut lapselleni..ei oireita..tehoste on ens maanantaina

Onko tohon joku tehoste?

siis..on meillä ainakin..me ollaan kyllä rokotetutkimuksessa että en tiedä ..mutta niin se sanoi..

Kun meillä on kaksi muksuista rokotettu, ja ei kyllä puhuttu tehosteesta. Sen sanoi terv. hoitaja että jos on yli 13v lapsi niin silloin kaksi rokotetta.

ai juu..hei meillä annetaan siksi koska me otettiin se mprv :D (mpr+vesirokko)

Rokote. Sairaus ei ole lapsesta kiva ja kestäessään viikon tai ylikin myös vanhemmille raskasta. Rokotteen hinta on halvempi kuin palkan uupuminen kotona olevalle vanhemmalle

Alkuperäinen kirjoittaja Nomadi:
Mun mielesta on parempi sairastaa vesirokko, kun se ei kuitenkaan mikaan tappavan vaarallinen tauti ole. En suosi `turhia` rokotuksia.
Mä ajattelen näin myös. Rokotus vain sairaille lapsille (syöpä ym), jotka eivät rokkoa kestä.

näin meilläkin, myös lastenlääkäri oli samaa mieltä.
Suositteli ehdottomasti rotaa, koska vauvalle voi olla todella vaikea ja jopa hengenvaarallinen.
Vesirokon voi sairastaa lapsena hyvin.

oli myös kanssani sitä mieltä että kaikkea ei kannata rakottaa, vain ne mistä oikeesti on riskiä vakavampaan

Yhteistyössä