Vieläkö miehen täytyy olla lihaksikas?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja nykyaika
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Näin puhetta noista naisten mitoista niin ajattelin kommentoida tätä. Itse harrastan aika intensiivistä salilla käyntiä, 115 cm on rinnanympärys, 85 cm vartalonympärys, painoa 79 kg ja pituutta 184 cm. Lantionympärykseni on vain 95 cm eli jalkani ovat aika hoikat.

Linjat vartalossani ovat siis aika selviä ja siksi etenkin yläkerta tuntuu kiinnittävän kyllä naisten huomiota :) Pitäisikö minulla kuitenkin olla esim. isompi maha tai leveämpi perse? Olen 31 iältäni.

[QUOTE="mies";26298689]Näin puhetta noista naisten mitoista niin ajattelin kommentoida tätä. Itse harrastan aika intensiivistä salilla käyntiä, 115 cm on rinnanympärys, 85 cm vartalonympärys, painoa 79 kg ja pituutta 184 cm. Lantionympärykseni on vain 95 cm eli jalkani ovat aika hoikat.

Linjat vartalossani ovat siis aika selviä ja siksi etenkin yläkerta tuntuu kiinnittävän kyllä naisten huomiota :) Pitäisikö minulla kuitenkin olla esim. isompi maha tai leveämpi perse? Olen 31 iältäni.[/QUOTE]

Voisit seuraavaks keskittyä kasvattamaan älykkyysosamäärääsi. Sori nyt vaan mut miehet jotka mittailee rinnanympäryksiään jne. ei kyl natsaa tippaakaan, ihan sama miltä näyttää.

Voisit seuraavaks keskittyä kasvattamaan älykkyysosamäärääsi. Sori nyt vaan mut miehet jotka mittailee rinnanympäryksiään jne. ei kyl natsaa tippaakaan, ihan sama miltä näyttää.

Hm tulipas sieltä aamuäkäinen palaute. :S Mitä tarkoitat älykkyydellä? Ennen Arnoldia sama ihminen ei voinut olla fiksu ja kiinnostunut esim. kehonsa mitoista, mutta eikö tuo aika ole jo takana päin?

Minusta hyväkuntoista miestä ja naista on aina mukavampi katsoa. En tarkoita slti äärimmäistä bodausta eli sellaista, joka ei sovi, itsellänikään ei ole sixback. Mietin vaan sitä kun tässä ketjussa mm. toivottiin että miehellä on mahaa kun eikös se maha ole vähän miinus "klassisessa" miesvartalotyypissä (esim. antiikin Kreikan veistokset).

[QUOTE="mies";26298689]Näin puhetta noista naisten mitoista niin ajattelin kommentoida tätä. Itse harrastan aika intensiivistä salilla käyntiä, 115 cm on rinnanympärys, 85 cm vartalonympärys, painoa 79 kg ja pituutta 184 cm. Lantionympärykseni on vain 95 cm eli jalkani ovat aika hoikat.

Linjat vartalossani ovat siis aika selviä ja siksi etenkin yläkerta tuntuu kiinnittävän kyllä naisten huomiota :) Pitäisikö minulla kuitenkin olla esim. isompi maha tai leveämpi perse? Olen 31 iältäni.[/QUOTE]

Eipä noi mitat sano mulle oikein mitään, joten en osaa kuvaa näkemättä sanoa, pitäisikö olla enemmän jotain tai vähemmän jotain. Mutta ylipäätään mun mielestä täydellisen kropan tavoittelu on turhaa. Riittää, että kroppa on omasta mielestä hyvä.

[QUOTE="mies";26298761]Hm tulipas sieltä aamuäkäinen palaute. :S Mitä tarkoitat älykkyydellä? Ennen Arnoldia sama ihminen ei voinut olla fiksu ja kiinnostunut esim. kehonsa mitoista, mutta eikö tuo aika ole jo takana päin?

Minusta hyväkuntoista miestä ja naista on aina mukavampi katsoa. En tarkoita slti äärimmäistä bodausta eli sellaista, joka ei sovi, itsellänikään ei ole sixback. Mietin vaan sitä kun tässä ketjussa mm. toivottiin että miehellä on mahaa kun eikös se maha ole vähän miinus "klassisessa" miesvartalotyypissä (esim. antiikin Kreikan veistokset).[/QUOTE]

Äkänen olen kyllä, en aina mut nyt ihan muista stresseistä johtuen. Tottakai hyväkuntoista on kivempi katsella, siit olen ihan samaa mieltä. Lähinnä vaan et ei niillä mitoilla niin sentilleen pitäisi olla väliä, kokonaisuus ratkaisee. Se et vietetään lähes kaikki aika punttisalilla ja mittaillaan hauiksen ympäryksiä antaa ihmisestä vaan turhan itsekeskeisen ja ulkonäkökeskeisen kuvan.

[QUOTE="mies";26298761]
Minusta hyväkuntoista miestä ja naista on aina mukavampi katsoa. En tarkoita slti äärimmäistä bodausta eli sellaista, joka ei sovi, itsellänikään ei ole sixback. Mietin vaan sitä kun tässä ketjussa mm. toivottiin että miehellä on mahaa kun eikös se maha ole vähän miinus "klassisessa" miesvartalotyypissä (esim. antiikin Kreikan veistokset).[/QUOTE]

Antiikin Kreikan veistokset eivät edustaneet mitään naisten ihannetta miesvartalosta, vaan miesten ihannetta miesvartalosta. Muistanet, että antiikin Kreikka oli mitä suurimmassa määrin miesten dominoima yhteiskunta, jossa naisten rooli oli kodin ulkopuolella lähes olematon.

[QUOTE="vieras";26298773]Eipä noi mitat sano mulle oikein mitään, joten en osaa kuvaa näkemättä sanoa, pitäisikö olla enemmän jotain tai vähemmän jotain. Mutta ylipäätään mun mielestä täydellisen kropan tavoittelu on turhaa. Riittää, että kroppa on omasta mielestä hyvä.[/QUOTE]

Kyse on nähdäkseni symmetriasta ja kauneusihanteista. Kukaan ei ole täydellinen, mutta toinen ääripääkään ei itseäni kiehdo eli "hyvä näin". Haluan kehittyä ja kasvaa. Asetan usein arkielämää korkeampia tavoitteita itselleni, olen kunnianhimoinen ja pidän myös sopivasta itsekurista eli ehkä tämä on myös luonnekysymys. Ilman omistautumista on vaikea saavuttaa mitään.

ihan hyvältä vaikuttais :) tosin ilman kuvaa on aika vaikea hahmottaa silti. mun lantio 3cm enemmän kuin sun, mutta mä oonkin nainen :D ja vain 166cm pitkä

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:

No ei tasan tavi olla isoa mahaa tai persettä :x Nuo mitat ei kyllä hirveesti kerro, muutaku sen et ylhäältä levee ja alhaalta kapee *kyllä mä olen fiksu* :D

Mutta joo, todellakin arvostan treenattua kroppaa, sekä miehellä että naisella. Onhan sitä AINA mukavampi katsella hyvinvoivaa tiukkaa vartaloa kuin jotain plösöä. Ja mielestäni se kertoo myös ihan siitä "älykkyydestä" kun treenaa, jos tässä yhteydessä sellaisesta voidaan puhua. Näkee vaivaa oman hyvinvointinsa eteen.

Jokainen tyylillään ja toiset tykkää muhkummasta, näin se vaan menee ja hyvä niin :)

[QUOTE="mies";26298844]Kyse on nähdäkseni symmetriasta ja kauneusihanteista. Kukaan ei ole täydellinen, mutta toinen ääripääkään ei itseäni kiehdo eli "hyvä näin". Haluan kehittyä ja kasvaa. Asetan usein arkielämää korkeampia tavoitteita itselleni, olen kunnianhimoinen ja pidän myös sopivasta itsekurista eli ehkä tämä on myös luonnekysymys. Ilman omistautumista on vaikea saavuttaa mitään.[/QUOTE]

Voit olla varma, ettei naisia kiinnosta pätkän vertaa, onko vyötärönympäryksesi 90 cm vai 94 cm. Ja ylipäätään, ei naisilla ole mielessään mitään universaaleja cm-mittoja, jotka miehessä tekisivät miehestä täydellisen.

Äkänen olen kyllä, en aina mut nyt ihan muista stresseistä johtuen. Tottakai hyväkuntoista on kivempi katsella, siit olen ihan samaa mieltä. Lähinnä vaan et ei niillä mitoilla niin sentilleen pitäisi olla väliä, kokonaisuus ratkaisee. Se et vietetään lähes kaikki aika punttisalilla ja mittaillaan hauiksen ympäryksiä antaa ihmisestä vaan turhan itsekeskeisen ja ulkonäkökeskeisen kuvan.

Hehe, hassua miten laajoja yleistyksiä aloit tehdä minusta :) Minulla on myös mm. 20 hyllymetriä kirjallisuutta, kuuntelen paljon klassista musiikkia, jne. Stereotypiasi taisivat nyt rikkoutua. Eivät kuntosalilla käyvät mitoista toisinaan kiinnostuneet miehet hei oikeasti ole läheskään kaikki tuollaisia kuin kerrot.

• Tykkää
Reactions: Fortune

"Pieni" yleistys :D Jos treenaa ja haluaa kehittyä niin kyllä sitä kaipaa jotain mittaria, mistä näkee kehityksensä, ihan normaalikäytäntö. Ei se, että tietää jonkun mitan itsestään, tarkoita että mitään muuta ei elämään mahdu kuin mittanauha ja puntari.

Tällainen hyvä
1.jpg

Tällainen jo liian överi
hot654.jpg

Toki tää onkin tuollainen pikkumies yrittänyt saada vähän kokoa

Ennemmin katon kyllä pyllyä ja reisiä. :p

[QUOTE="vieras";26298824]Antiikin Kreikan veistokset eivät edustaneet mitään naisten ihannetta miesvartalosta, vaan miesten ihannetta miesvartalosta. Muistanet, että antiikin Kreikka oli mitä suurimmassa määrin miesten dominoima yhteiskunta, jossa naisten rooli oli kodin ulkopuolella lähes olematon.[/QUOTE]

Tuosta eri mieltä sen verran, että en usko naisten "vastustaneen" tai pitäneen epämiellyttävinä näitä veistoksia. Koko sukupuolisen dominanssin ongelma ei kuulu antiikkiin kuin korkeintaan Rooma-sarjan tyylisissä popularisoinneissa.

[QUOTE="mies";26298863]Hehe, hassua miten laajoja yleistyksiä aloit tehdä minusta :) Minulla on myös mm. 20 hyllymetriä kirjallisuutta, kuuntelen paljon klassista musiikkia, jne. Stereotypiasi taisivat nyt rikkoutua. Eivät kuntosalilla käyvät mitoista toisinaan kiinnostuneet miehet hei oikeasti ole läheskään kaikki tuollaisia kuin kerrot.[/QUOTE]

Yleistyksiä juu, ihan vaan kerroin minkälaisia mielikuvia kaltaisesi itsessäni herättää, siis ihan näiden muutaman kirjoituksen perusteella. Ihan sama tuoko mies itsessään esiin mittojaan, kirjahyllyn sisältöään, sotahistoriatietouttaan, yms. jos sitä tuodaan oikein tuomalla esille, niin se on musta vastenmielistä.

Yleistyksiä juu, ihan vaan kerroin minkälaisia mielikuvia kaltaisesi itsessäni herättää, siis ihan näiden muutaman kirjoituksen perusteella. Ihan sama tuoko mies itsessään esiin mittojaan, kirjahyllyn sisältöään, sotahistoriatietouttaan, yms. jos sitä tuodaan oikein tuomalla esille, niin se on musta vastenmielistä.

Eiköhän sun pointti tullut aika selväksi :) Mut löysää jo nutturaa, sister :D Annetaan kaikkien kukkien kukkia ja otetaan ihan rennosti.

• Tykkää
Reactions: Minni:)
[QUOTE="vieras";26298857]Voit olla varma, ettei naisia kiinnosta pätkän vertaa, onko vyötärönympäryksesi 90 cm vai 94 cm. Ja ylipäätään, ei naisilla ole mielessään mitään universaaleja cm-mittoja, jotka miehessä tekisivät miehestä täydellisen.[/QUOTE]

Miksihän sitten "poikakalentereissa" on näitä selvästi treenattuja miehiä?

Oma tulkintani on, että vatsakas mies on jotenkin inhimillisempi tai turvallisempi ja ehkä toisaalta helpompi lähestyä. Mutta eikö myös treenatumpi mies voi olla tällaisia asioita, eihän maailma ole mustavalkoinen? Minuakin on muutama nainen sanonut kiltiksi.

Mun mielestä on ihan älytöntä kysellä jotain senttimetrilukemia, että onko hyvä nyt, entä nyt. Kyllä se on niiiin moni muukin asia, mitkä vaikuttavat siihen miehen antamaan ensivaikutelmaan, että jollain sentillä ei ole mitään merkitystä. Pääasia, että kroppa on katseenkestävä.

Yhteistyössä