K
kiitollinen avusta
Vieras
Meillä tyttö 11 kk ja on aloittanut vierastamisen jo 4 kk iästä lähtien. Välillä enempi ja välillä vähempi, mutta vierastanut on lähes tuon koko ajan. Äiti ja isi ovat turvallisia ja toinen mummokin tosi nopean katsastelun jälkeen. Aina on toki ollut niin että jos meille tulee vieraita niin haluaa ensin minun tai isän sylistä rauhassa katsella ja sitten kyllä rohkaistuu näyttämään temppuja ja muuta. Mutta vaikka olisi sylissä ja jos vieras tulee aivan naaman lähelle saattaa itku tulla. Samoin kun mennään rattailla niin että tyttö on naama menosuuntaan ja ei siis näe minua ja joku vieras tulee vastaan ja menee heti liian lähelle naamaa, niin itkuhan siinä tulee.
Milloinkahan tämä alkaa helpottaa? Onko tällainen vierastus ns. normaalia? Voisinko itse jotenkin toimia niin ettei vierastaisi?
Ollaan meinaan aika paljon vaan kotosalla, meillä ei siis mitään harrastukia ole. Mutta toki muutaman kerran viikossa meillä kyläillään tai me kyläillään, käydään kaupalla jne, että muitakin ihmisiä näkee.
Milloinkahan tämä alkaa helpottaa? Onko tällainen vierastus ns. normaalia? Voisinko itse jotenkin toimia niin ettei vierastaisi?
Ollaan meinaan aika paljon vaan kotosalla, meillä ei siis mitään harrastukia ole. Mutta toki muutaman kerran viikossa meillä kyläillään tai me kyläillään, käydään kaupalla jne, että muitakin ihmisiä näkee.