Viestit miehen puhelimessa!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Sharla
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Niin kun:
pettäminen ei ole lain mukaan rikos, mutta toisen viestisalaisuuden rikkominen on. Muutenhan sitä voi käydä läpi sähköposteja, kirjeitä jne.

ja vaikka täällä nämä neropatit elävät minäminämaassa, niin viestisalaisuus on olemassa siksi, että kolmannelle osapuolelle ei kuulu kahden muun luottamuksella vaihdetut viestit missään tilanteessa.

Jos kaikki on kunnossa ei varmaankaan tule mieleen vilkaista toisen tekstiviestejä. Eli epäilyst on ollut ilmassa. Taustalla on pidempi suhde , joten jos tämä oli ensimmäinen kerta urkkimiselle, niin vaimo on vaan yksinkertaisesti huomannut että kaikki ei ole ihan kunnossa. Minulla on miespuolinen ystävä ja olen sinkku. Myös tuo mies on sinkku. Emme lähettele toisillemme sydämiä vaikkei kukaan niitä ole edes urkkimassa :) En lähettele naispuolisille ystävillenikään sydämiä, korkeintaan Valentine päivänä. Sen sijaan seksisuhteissa lähettelen humoristisia ja viattoman pikkutuhmia viestejä, oli mies sitten varattu tai vapaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Näin se vaan menee:
Jos kaikki on kunnossa ei varmaankaan tule mieleen vilkaista toisen tekstiviestejä. Eli epäilyst on ollut ilmassa. Taustalla on pidempi suhde , joten jos tämä oli ensimmäinen kerta urkkimiselle, niin vaimo on vaan yksinkertaisesti huomannut että kaikki ei ole ihan kunnossa.

riippumatta siitä, että tulee mieleen, niin tuota ei saa tehdä. jos jokin ei ole kunnossa, niin puhumaan vaan. toisen viestejä ei katsota.

Minulla on miespuolinen ystävä ja olen sinkku. Myös tuo mies on sinkku. Emme lähettele toisillemme sydämiä vaikkei kukaan niitä ole edes urkkimassa :) En lähettele naispuolisille ystävillenikään sydämiä, korkeintaan Valentine päivänä. Sen sijaan seksisuhteissa lähettelen humoristisia ja viattoman pikkutuhmia viestejä, oli mies sitten varattu tai vapaa.

kiva, kun jaoit tapasi. minun ystäväni (miehet ja naiset) lähettelevät arkaluontoisiakin asioita minulle tekstareina, jotka eivät kuulu toisten silmille. se vaan ei näille pettämispelkoisille naikkosille tule koskaan mieleen... ja me vitsailemme tyyliin, jota voi toisen olla vaikeaa ymmärtää. mutta se, että toisen hassutusviestit voi ymmärtää väärin, ei myöskään käy näillä mielessä.

Hei mm. sinä yököttää tuollainen. Ymmärrän täysin että kun epäilys herää niin ihminen on vain inhimillinen selvittäessään tunteitaan, rakkaudessa ja sodassa kaikki on sallittua, sanotaan. Yhtälailla taskuja kaivellaan ja paidankauluksista etsitään huulipunan jälkiä tai hajuveden tuoksua. Tällainen käytös kuin puhelimen tsekkaaminenkin ovat tietty hälytysmerkkejä. Ja varmasti moni sinkku tai varattu salasuhteessa oleva on vain hyvillään siitä ettei petettyn puolison moraali anna katsoa esim. toisen puhelinta. Raivoaminen tässä yhteydessä, voi mitä pelkuruutta se onkaan pettäjän puolelta. En näe uskottomuutta yksisilmäisesti, joksin kissankultaahan sellainen kumppani vain on.

Jos saan hauskan viestin ystävältä, työkaverilta voin avoimesti kertoa sen kumppanilleni. Miksen voisi? Voimme yhdessä nauraa tekstiviestissä olleelle vitsille. Jos minuun puolestaan tukeudutaan, voin avoimesti kertoa että sillä ja sillä on nyt huolia vaikkapa seurustelusuhteen, tervyden tai talouden kanssa ja siksi pidämme hieman normaalia enemmän yhteyttä. Ei siinä mitään salailua tarvita vaikkei viestejä toiselle näytäkään. Miksi näytettäsiin? Jos saan tungettelevia viestejä sitä suuremmalla syyllä huokaan kumppanilleni että pahus sentään ei kai se ole vaan ihastunut, halua pahaa tai muuta sellaista. Jos kumppanini jäisi tuollaisista viesteistä puolestaan itse kiinni ja syyttäsin häntä (niinkuin tietty tekisin) niin ei oma käytökseni niinkään vaan kumppanin vastaus ratkaisisi. Suuttuminen merkitsee syyllisyyttä pääsääntöisesti ja loukkaantuminen (siitä että olisi sellaista tehnyt) syyttömyyttä. Toki moni pettäjä tietää tämänkin tulkinnan, mutta silti reaktio ja sen aitous antaa vastauksen.

pointtini onkin ollut se, että salaileva kumppani riittää siihen, että on vakasti mietittävä suhteen laatua. mitään tarvetta käydä toisen kännykällä ei ole, jos toinen ei pyydettäessä anna selitystä salailulle. inhottaa se, että sen sijaan että kysyttäisiin suoraan, mennään omin luvin leikkimään salapoliisia...

Siinä vaiheessa, kun kumppanin puhelinta pitää kytätä, on koko suhde finaalissa! Myös puhelimen tutkiminen on toisen luottamuksen pettämistä. Olipa epäluuloisuuteen aihetta tai ei. Jos minun kumppanini jäisi kiinni puhelimeni ratsaamisesta, saisi samalla kertaa koota kamppeensa ja häipyä.

Muuten, minulla ei ole sivusuhdetta.

Alkuperäinen kirjoittaja yxmies:
Siinä vaiheessa, kun kumppanin puhelinta pitää kytätä, on koko suhde finaalissa! Myös puhelimen tutkiminen on toisen luottamuksen pettämistä. Olipa epäluuloisuuteen aihetta tai ei. Jos minun kumppanini jäisi kiinni puhelimeni ratsaamisesta, saisi samalla kertaa koota kamppeensa ja häipyä.

samaa mieltä. itse asiassa näin on käynytkin ja kyse oli sähköpostien lukemisesta. ja olen nainen, enkä ole pettänyt.

Ïhan vain varoitus..Luin mieheni viestit,ero tuli,perhe hajosi kun en selityksiä uskonut.Erosta kaksi vuotta.Vasta keväällä sain todella monen mutkan kautta vahingossa tietää loogisen selityksen niinhin viesteihin ja se oli jotain aivan muuta kuin luulin.Arvaappa kadunko sitä päivää milloin viestit luin? Miehellä uusi perhe.Menetin maailman parhaan miehen ja vain omaa uteliaisuuttani ja tyhmyyttäni.

Alkuperäinen kirjoittaja thh:
Ïhan vain varoitus..Luin mieheni viestit,ero tuli,perhe hajosi kun en selityksiä uskonut.Erosta kaksi vuotta.Vasta keväällä sain todella monen mutkan kautta vahingossa tietää loogisen selityksen niinhin viesteihin ja se oli jotain aivan muuta kuin luulin.Arvaappa kadunko sitä päivää milloin viestit luin? Miehellä uusi perhe.Menetin maailman parhaan miehen ja vain omaa uteliaisuuttani ja tyhmyyttäni.

Et uteliaisuuttasi vaan tyhmyyttäsi kun et ottanut asioiden oikeaa laitaa selville silloin. Tai sitten jos mies ei sitä sinulle silloin kertonut, hän halusikin päästä sinusta eroon.

Olen tosiaan hämilläni, kun näin monet ovat sitä mieltä, että kännykkä on pyhä ja sitä ei saa katsoa missään tilanteessa. Ymmärrän toki näin ajattelevien argumentteja jollain tasoilla, mutta jos puoliso kiistää kaiken hänen kanssaan keskustellessa kuinka muuten voi saada tietää epärehellisistä asioista? Minun mielestäni kumppanin kesken jaetaan kaikki tiedot menemisistä, miksi ihmeessä niitä pitäisi salailla, jos ei kyse ole jostain epärehellisestä? Varsinkin, jos outojen menemisten syyt eivät jälkeen päin selviä esim. joinakin yllätyssynttäreinä. Jos tuollaista outoa salailua jatkuu pidemmän aikaa ja asiasta kysyy saamatta kunnollista vastausta, mielestäni on ihan ok katsoa puhelinta. En ymmärrä mikä tämä "aikuisten" itsenäisyydenkaipuuseen liittyvä salailu-juttu on. Miksi ei voisi kertoa menevänsä drinkille toisen sukupuolen edustajan kanssa ja olla silti itsenäinen aikuinen? Tällöin aikuinen ihminen huomioi myös toisen tunteita, eikä anna aihetta tällaiseen kännykkäurkkimiseen. Jos drinkillemenossa ei ole mitään epäilyttävää asian voi varmasti aivan hyvin mainita.
Oltaessa toimivassa ja ehjässä parisuhteessa luulisi, että toiselle asiasta mainitseminen ei ole mikään suuri myönnytys. Enemmänkin se on edellytys molemminpuolisen luottamuksen säiluymiselle. Varmasti toiselle kumppanille saattaa tulla mustasukkainen olo, jos puoliso on menemässä jonkin toisen vastakkaisen sukupuolen edustajan kanssa yömyöhään. Tämän vuoksi olisikin ihan hyvä, jo aivan kunnioitusmielessä, esitellä tämä puolisolle. Mielestäni tämäkään ei syö itsenäisyyttä mitenkään. Itsenäinen, oma elämä on tärkeää terveelle parisuhteelle. Kuitenkin niitä omia juttuja voi jakaa kumppanin kanssa puhumalla itsenäisyyttä ja omaa tilaa menettämättä. Voihan omista jutuista esimerkiksi harrastusten tai työnkin osalta puhua kumppanille. Jos drinkille menossa ei ole mitään kummempaa, miksi sen pitäisi olla jotenkin enemmän sellainen asia, mitä täytyy saada salailla?

Alkuperäinen kirjoittaja yxmies:

eipä näytä kovin vakaalla pohjalla suhteenne olevan, jos se kaatuu kännykän katsomiseen.

Miehelläsihän oli jo tämä naikkonen kiikarissa ja sai hyvän syyn kiukutella sinulle ja potkaista pellolle sinut, muka kännykän katsomisesta??? Ei normaali ihminen tee tuommoista, jos liitto on muuten hyvä!!!!

Yhteistyössä