Vihaan miehiä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja muita?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="aloittaja";29570493]Siis sinä vihaat maahanmuutajia? Vai oliko tämän tarkoitus saada mut tajuamaan että mun ajatusmaailma olisi rasistinen? Jos ensimmäinen, niin miksi et pidä itseäs rasistina?[/QUOTE]

Yritin sanoa että tuo on ihan luonnollista. Anna tunteidesi tulla, niin minäkin annan.

Minä taas tykkään miehistä ja osaa heistä jopa himoitsen suuresti. Monesti ajattelen, jonkun herkkupalan kävellessä vastaani, että olisipa ihanaa saada tuo sänkyyni.

En vihaa miehiä, mutta luotto miehiin alkaa olla mennyttä. Tiedän, kyllä, että eivät kaikki miehet petä ja ole sikoja, mutta sen verran paljon on kokemusta niistä sioista sekä itsellä että ystävillä, että on vaikea osata enää luottaa miehiin.

46013945.jpg

[QUOTE="aloittaja";29570507]Mun mielestä lesboudella ei ole yhtikäs mitään tekemistä tämän asian kanssa, enkä ymmärrä miksi seksuaalinen suuntautuminen tässä asiassa edes vedettiin esiin. Varmasti moni ajattelee, että se selittäisikin kaiken, mutta kuten "hmh" sanoi, niin "niin kaukaa haettu ajatus kuin olla ja voi".[/QUOTE]

Seksuaalinen suhtautuminen ei mitenkään liity siihen miten ihminen suhtautuu vastakkaiseen sukupuoleen?

Kyllä aloittaja on oikeassa. Sanoisin että mies-sanai on harhaanjohtava. Miten olisi 50-vuotias poika. Eli kypsyys ei tule iän eikä koon myötä. Oikeastaan poikia voisi alkaa kutsua tytöiksi joilla on pippeli.

[QUOTE="aloittaja";29570666]No seksuaalisessa mielessä varmasti joo, mutta tää asia ei nyt millään lailla liity seksuaalisuuteen.[/QUOTE]

Tai sitten et vain itse näe yhteyttä. Tässä on kyse sukupuolien välisesta erosta ja se littyy suoraan seksuaalisuuteen.

Kusipäisten miesten "pojittelu" on laiskaa eikä siitä ole mitään hyötyä. Maailmassa on paljon typeriä vastenmielisiä naisia, eikä heidänkään käytöksensä selity millään tytöttelyllä.
Sanoisin sulle, ap, että elämä on paljon antoisampaa ilman ennakkoluuloja. Koska siitähän tuossa tunteessasi on kyse - vihaat ihmistä sukupuolen perusteella. Eihän sun ole pakko pitää kenestäkään, mutta oma elämäsi voisi olla paljon rikkaampaa, jos pääsisit tästä ennakkoluulosta eroon. Näet miehet jonkin tietyn asian valossa, jota he sulle edustavat - parisuhdetta, seksiä, sitoutumista? Asutko jossain pienellä paikkakunnalla, jossa suurin osa miehistä on samasta muotista?

Minä tunsin useita vuosia samoin. Kaikki miehet olivat sikoja, ajattelivat vain seksiä ja olivat hyväksikäyttäjiä.
Limaisia sikoja.
Tosiasiassa minut on raiskattu usein ja hyväksikäyttöjä löytyy. Myös isäni. Naapurin mies. Ja jopa koiranulkoiluttajasta lähtien on käyty tissiin kiinni yms.
Ja väkivaltaa. Kesti yli 30 vuotta törmätä mieheen, joka välitti...luottamuksen saaminen kesti todella kauan.
Nyt en enää vihaa miehiä.

Alkuperäinen kirjoittaja keittiöstä hei;29570686:
Kusipäisten miesten "pojittelu" on laiskaa eikä siitä ole mitään hyötyä. Maailmassa on paljon typeriä vastenmielisiä naisia, eikä heidänkään käytöksensä selity millään tytöttelyllä.
Sanoisin sulle, ap, että elämä on paljon antoisampaa ilman ennakkoluuloja. Koska siitähän tuossa tunteessasi on kyse - vihaat ihmistä sukupuolen perusteella. Eihän sun ole pakko pitää kenestäkään, mutta oma elämäsi voisi olla paljon rikkaampaa, jos pääsisit tästä ennakkoluulosta eroon. Näet miehet jonkin tietyn asian valossa, jota he sulle edustavat - parisuhdetta, seksiä, sitoutumista? Asutko jossain pienellä paikkakunnalla, jossa suurin osa miehistä on samasta muotista?

Mä suhtaudun kaikkiin miehiin kuitenkin yksilöinä. Kun välillä tulee tilanteita, että on oltava miesten kanssa tekemisissä, yritän kuitenkin katsoa sitä miestä ihan yksilönä. Kaikki nämä yksilöt kuitenkin saavat sen vihan ja inhon pintaan. En ole siinä mielessä ennakkoluuloinen. Ihan sama kuin se, että luotan kaikkiin ihmisiin (pienellä varauksella) niin kauan kunnes on syytä olla luottamatta.

En näe miehiä minkään tietyn asian valossa. En halua parisuhdetta, seksiä enkä sitoutumista miehen kanssa. Asun ihan kaupungissa ja täällä tulee vastaan jos jonkinlaisia miehiä.

[QUOTE="aloittaja";29570700]Ton logiikan mukaan kaikki heteronaiset vihais naisia, heteromiehet miehiä, homot naisia ja lesbot miehiä.[/QUOTE]

Nainen on naiselle susi ja heteronainen todellakin vihaa naisia.

[QUOTE="aloittaja";29570721]Mä suhtaudun kaikkiin miehiin kuitenkin yksilöinä. Kun välillä tulee tilanteita, että on oltava miesten kanssa tekemisissä, yritän kuitenkin katsoa sitä miestä ihan yksilönä. Kaikki nämä yksilöt kuitenkin saavat sen vihan ja inhon pintaan. En ole siinä mielessä ennakkoluuloinen. Ihan sama kuin se, että luotan kaikkiin ihmisiin (pienellä varauksella) niin kauan kunnes on syytä olla luottamatta.

En näe miehiä minkään tietyn asian valossa. En halua parisuhdetta, seksiä enkä sitoutumista miehen kanssa. Asun ihan kaupungissa ja täällä tulee vastaan jos jonkinlaisia miehiä.[/QUOTE]

Niin no, ajattelinkin, että ehkä et halua parisuhdetta (mikä on ihan normaalia) ja näet miehet alitajuisesti ainoastaan potentiaalisina ei-toivottuina kumppaneina?

[QUOTE="aloittaja";29570441]Aa sori. En ehkä sanoisi että vihaan poikavauvoja tai pieniä poikia. Tätä en oikeastaan viitsi edes selittää enempää, koska todella hankala pukea ajatukset sanoiksi siitä mitä pojista ajattelen.[/QUOTE]

Vihaat siis ehkä miesten seksuaalisuutta. Se voi johtua esim. kokemattomuudesta, pelosta, tai siitä ettet ole vielä päässyt makuun.

Kuulostaa kyllä oudolta. Minun maailmankuvaani ei mahdu, että vihaa henkilöä pelkästän sukupuolen vuoksi. Loppujen lopuksi sukupuolella ei ole henkilön ominaisuuksien ja "mukavuuden" kanssa mitään tekemistä.

[QUOTE="vieras.";29570765]Kuulostaa kyllä oudolta. Minun maailmankuvaani ei mahdu, että vihaa henkilöä pelkästän sukupuolen vuoksi. Loppujen lopuksi sukupuolella ei ole henkilön ominaisuuksien ja "mukavuuden" kanssa mitään tekemistä.[/QUOTE]

Onhan niitä, kuten esim. Sofi Oksanen.

Onhan niitä, kuten esim. Sofi Oksanen.

No onhan niitä, mutta en voi vain käsittää kuinka jotkut voivat ajatella niin. Mutta ei minun ehkä tarvitsekaan. Toisaalta eikös palstalla väitetty joku aika sitten, että miehen ja naisen välillä on aina, siis ihan aina, seksuaalinen jännite. En usko tähänkään.

Minun neutraali suhtautuminen miehiin johtunee siitä, että olen aina elänyt miehien maailmassa, eli ennen kouluikää kaikki kaverini oli poikia, minulla on vain veljiä, kaikki työpaikat ovat olleet miesvaltaisia ja jopa harrastuksissani naiset ovat vähemmistönä. Olen täysin hetero, naimisissa kymmenen vuotta ja ystävistä suurin osa on naisia.

[QUOTE="aloittaja";29570721]Mä suhtaudun kaikkiin miehiin kuitenkin yksilöinä. Kun välillä tulee tilanteita, että on oltava miesten kanssa tekemisissä, yritän kuitenkin katsoa sitä miestä ihan yksilönä. Kaikki nämä yksilöt kuitenkin saavat sen vihan ja inhon pintaan. En ole siinä mielessä ennakkoluuloinen. Ihan sama kuin se, että luotan kaikkiin ihmisiin (pienellä varauksella) niin kauan kunnes on syytä olla luottamatta.

En näe miehiä minkään tietyn asian valossa. En halua parisuhdetta, seksiä enkä sitoutumista miehen kanssa. Asun ihan kaupungissa ja täällä tulee vastaan jos jonkinlaisia miehiä.[/QUOTE]

Kyllä tuo kuulostaa samalta kuin ne jotka sanovat ettei mamuissa ole mitään vikaa kunhan pysyvät poissa Suomesta. Hekin sanovat ettei haittaa jos työkaveri tai alainen on mamu kunhan käyttäytyy hyvin.

Alkuperäinen kirjoittaja äbe;29571090:
Ihan normaalilta feministiltä ap minusta kuulostaa. Et ole harkinnut uraa naistutkimuksen tai sen sivuhaaran kriittisen miestutkimuksen piirissä?

Ai. Minä olen mielestäni normaali feministi. Mutta missään tapauksessa en vihaa miehiä. Rakastaan omaani, ja myös edellistä puolisoani rakastin. Minulla on rakas veli ja rakas isä, ja parhaissa ystävissäni on sekä naisia että miehiä. En pidä sukupuolta arvoa tai arvostusta määrittävänä ominaisuutena: on toki olemassa ärsyttäviä ja pöhköjä miehiä, mutta vastaavanlaisia naisia on myös olemassa.

Psykoanalyyttisen teorian mukaan olet vaikeasti henkisesti eli persoonaltasi vammautunut.
Yleistä on viha jotain ryhmää kohtaan, sen oikeutus järkeistämällä, omien virheiden projisointi (mitä teet) ja seksuaaliset poikkeavuudet (mitä omaat).

Vakavimmillaan tällaisen profiiliin omaavat ovat sarjamurhaajahenkisiä psykopaatteja.
Vähintäänkin rajatilatasoisesti häiriintyneitä. Oleellista on ottaa huomioon mahdollinen vaikea yliminäpatologia.
Osa ei osoita katumusta tai osoittaa sitä liki kaikesta.