Vihaan miehiä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja muita?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja keittiöstä hei;29570745:
Niin no, ajattelinkin, että ehkä et halua parisuhdetta (mikä on ihan normaalia) ja näet miehet alitajuisesti ainoastaan potentiaalisina ei-toivottuina kumppaneina?

Mutta vaikka pidän naisista, en silti ajattele ketään naista potentiaalisena ei-toivottuna kumppanina, vaikken naisessa kumppaniainesta näkisikään.

Alkuperäinen kirjoittaja äbe;29571090:
Ihan normaalilta feministiltä ap minusta kuulostaa. Et ole harkinnut uraa naistutkimuksen tai sen sivuhaaran kriittisen miestutkimuksen piirissä?

Feministinä en kyllä pidä itseäni, koska ei mulle ole väliä onko miehillä ja naisilla samat oikeudet. Sanoisin että olen ennemminkin misandristi.

Psykoanalyyttisen teorian mukaan olet vaikeasti henkisesti eli persoonaltasi vammautunut.
Yleistä on viha jotain ryhmää kohtaan, sen oikeutus järkeistämällä, omien virheiden projisointi (mitä teet) ja seksuaaliset poikkeavuudet (mitä omaat).

Vakavimmillaan tällaisen profiiliin omaavat ovat sarjamurhaajahenkisiä psykopaatteja.
Vähintäänkin rajatilatasoisesti häiriintyneitä. Oleellista on ottaa huomioon mahdollinen vaikea yliminäpatologia.
Osa ei osoita katumusta tai osoittaa sitä liki kaikesta.

Toivottavasti et tee tätä "profilointia" työksesi, sillä toi nyt oli täyttä paskaa.

[QUOTE="aloittaja";29571240]Toivottavasti et tee tätä "profilointia" työksesi, sillä toi nyt oli täyttä paskaa.[/QUOTE]

on nyt niin hakoteillä että. Vitsi varmaan?

[QUOTE="vierailija";29571253]on nyt niin hakoteillä että. Vitsi varmaan?[/QUOTE]
PUKKInen, ei Pulkkinen.

Juu vitsi mutta ihan tosissaan esim. sarjamurhaajamiehet vihaa toisinaan naisia ja heillä saattaa itselläänkin olla traumaattisia kokemuksia esim. lapsuudessa.

Viha jotain ryhmään kohtaan kuulostaa pelottavalta, ei ollenkaan terveeltä.

juu kyllä vähän miesvihaa löytyy kyllä. Valehtelijoita, pettäjiä, seksistisiä, pelaajia, seksuaalisesti hyväksikäyttäjiä, väkivaltaisia henkisesti ja fyysisesti, alkoholisteja, rikollisia, laiskoja, itsekkäitä kusipäitä. Lapsensa hylkääjiä ja vastuuntunnottomia.

Kaikkia tätä olen miehissä kohdannut. Vaikka aluksi olisivat vaikuttaneet ihanteellisilta, mutta näyttelevät siihen asti kun saavat naisen koukutettua.
Suurin osa maailman pahuudesta on miesten aiheuttamia, rikollisina miehiä 97-98%.

[QUOTE="aloittaja";29571305]No enpä ainakaan vielä oo ketään listinyt. Ikävä jos alkoi pelottamaan.[/QUOTE]

En pelkää sinua, vaan säälin ja tunnen empatiaa.
On hyvin raskasta kuluttaa aikaansa kroonistuneeseen vihaan ja selitellä sitä itselleen sekä muille ties millä asioilla tai oikeuttaa omia tunteita syyttelemällä täysin syyttömiä miehiä. Se että vihaat, on vika sinun päässäsi, ei uhrin. Ei vaikka mies olisi mitä tehnyt.

Ymmärrän, että liki kaikki vihaavat joskus jotakin ja toisinaan se onkin ihan ymmärrettävää. Sinun vihallesi en löydä juuri nyt ymmärrettävää syytä.

Lisäksi ymmärsin, ettei sinua oikeastaan edes kiinnosta tehdä asialle mitään ja oikeastaan koet jopa oikeudeksesi miesvihasi. Noh, tunteisiin on oikeus, niistä ei sakoteta mutta uskoisin elämäsi olevan helpompaa ilman tällaista ongelmaa; mitä et ehkä itse koe ongelmaksi mutta monet muut sen sellaisena näkevät.

Onneksi et tee vihatekoja mutta moni niihin kuitenkin ryhtyy ja selittelee asiaa sillä, että onhan niihin oikeus, koska vika on muissa ja sitä rataa.

En pelkää sinua, vaan säälin ja tunnen empatiaa.
On hyvin raskasta kuluttaa aikaansa kroonistuneeseen vihaan ja selitellä sitä itselleen sekä muille ties millä asioilla tai oikeuttaa omia tunteita syyttelemällä täysin syyttömiä miehiä. Se että vihaat, on vika sinun päässäsi, ei uhrin. Ei vaikka mies olisi mitä tehnyt.

Ymmärrän, että liki kaikki vihaavat joskus jotakin ja toisinaan se onkin ihan ymmärrettävää. Sinun vihallesi en löydä juuri nyt ymmärrettävää syytä.

Lisäksi ymmärsin, ettei sinua oikeastaan edes kiinnosta tehdä asialle mitään ja oikeastaan koet jopa oikeudeksesi miesvihasi. Noh, tunteisiin on oikeus, niistä ei sakoteta mutta uskoisin elämäsi olevan helpompaa ilman tällaista ongelmaa; mitä et ehkä itse koe ongelmaksi mutta monet muut sen sellaisena näkevät.

Onneksi et tee vihatekoja mutta moni niihin kuitenkin ryhtyy ja selittelee asiaa sillä, että onhan niihin oikeus, koska vika on muissa ja sitä rataa.

En kaipaa sun sääliä tai empatiaa. Mulle tämä ei ole ongelma. Tämä ei kuluta energiaa. Tämä on tapa elää. Tämä on myös ensimmäinen kerta kun asiasta kerron missään, enkä tätä ennen ole "selitellyt" itselleni tai muillekaan mitään. En ole syyttömiä syytellyt yhtään mistään. Ja vihaaminen ei ole mikään "vika". Viha on täysin oikeutettu tunne, vaikka vihan kohde ei mitään olisi tehnytkään. Ei tarvii sun tajuta, koska et tunne mua etkä tiedä mun kokemuksista miesten kanssa yhtään mitään. Ja kukaan muukaan tuskin näkee tätä mun asiaani ongelmana teitä lukuunottamatta, koska kukaan ei tästä tiedä.

[QUOTE="aloittaja";29571382]En kaipaa sun sääliä tai empatiaa. ...
Ja vihaaminen ei ole mikään "vika". Viha on täysin oikeutettu tunne, vaikka vihan kohde ei mitään olisi tehnytkään. [/QUOTE]

Joopa joo.

Säälin kyllä sinua. Ei ole ihan kaikki inkkarit kanootissa. Oletko harkinnut johonkin terapiaan hakeutumista?

[QUOTE="hmh";29571394]Joopa joo.

Säälin kyllä sinua. Ei ole ihan kaikki inkkarit kanootissa. Oletko harkinnut johonkin terapiaan hakeutumista?[/QUOTE]

Ei tarvitse sääliä. En tajua mitä säälittävää tässä nyt ois? Mä oon oikeasti aivan hurjan onnellinen ihminen. Ikävää jos joku kokee että mulla olisi joku suurikin ongelma.

[QUOTE="aloittaja";29571219]Kyllä mua haittaa jos työkaveri on miespuolinen. Onneksi en työelämässä ole, niin ei tarvitse miehiä päivittäin kohdata.[/QUOTE]

Eli et ole noita ns. maltillisia vaan suorempia. Kyllä niitäkin löytyy vaikka ovat onneksi harvemmassa.

[QUOTE="aloittaja";29571382]En kaipaa sun sääliä tai empatiaa. Mulle tämä ei ole ongelma. Tämä ei kuluta energiaa. Tämä on tapa elää. Tämä on myös ensimmäinen kerta kun asiasta kerron missään, enkä tätä ennen ole "selitellyt" itselleni tai muillekaan mitään. En ole syyttömiä syytellyt yhtään mistään. Ja vihaaminen ei ole mikään "vika". Viha on täysin oikeutettu tunne, vaikka vihan kohde ei mitään olisi tehnytkään. Ei tarvii sun tajuta, koska et tunne mua etkä tiedä mun kokemuksista miesten kanssa yhtään mitään. Ja kukaan muukaan tuskin näkee tätä mun asiaani ongelmana teitä lukuunottamatta, koska kukaan ei tästä tiedä.[/QUOTE]

Kirjoitin empatiasta nähdäkseni reaktiosi siihen.

Mitä odotit täältä saavasi? Et ainakaan päänsilittelyä, koska sitäkään et voi ottaa vastaan.

Kai on se on sitten jotenkin cool vihata miehiä, hei.

[QUOTE="aloittaja";29571422]Ei tarvitse sääliä. En tajua mitä säälittävää tässä nyt ois? Mä oon oikeasti aivan hurjan onnellinen ihminen. Ikävää jos joku kokee että mulla olisi joku suurikin ongelma.[/QUOTE]

Sehän se säälittävää onkin, että joku elää "onnellisena puolta kansaa vihaten".
Hyi yrjötys, että lesbomuijat osaa olla vihattavia. Tuntuuko hyvältä? Sitä empatiaa paremmalta?

Kyllähän viha voi antaa energiaakin, että eipä siinä.

Kirjoitin empatiasta nähdäkseni reaktiosi siihen.

Mitä odotit täältä saavasi? Et ainakaan päänsilittelyä, koska sitäkään et voi ottaa vastaan.

Kai on se on sitten jotenkin cool vihata miehiä, hei.

Hah. :D En pidä tätä mitenkään coolina. Mutta siis alkuperäinen tarkoitukseni oli lähinnä katsoa, että löytyykö täältä muita joilla olisi samanlaisia tuntemuksia. Todennäköisesti kyllä väärä paikka siihen, koska suurin osa täältä on kuitenkin varmaan perheellisiä äitejä, joilla ei ehkä tälläisiä tuntemuksia liiemmin ole.

Sehän se säälittävää onkin, että joku elää "onnellisena puolta kansaa vihaten".
Hyi yrjötys, että lesbomuijat osaa olla vihattavia. Tuntuuko hyvältä? Sitä empatiaa paremmalta?

Kyllähän viha voi antaa energiaakin, että eipä siinä.

Kuka tarvitsee kaikkia maailman ihmisiä ollakseen onnellinen? Ja miksi pitäisi tuntua hyvältä? Toivon toki ettei kukaan mun - yhden ihmisen takia - saa jotenkin huonoa käsitystä lesboista. Minä oon kuitenkin vaan yksi miestenvihaaja, yksi ihminen, yksi nainen, yksi lesbo.

[QUOTE="aloittaja";29571518]Hah. :D En pidä tätä mitenkään coolina. Mutta siis alkuperäinen tarkoitukseni oli lähinnä katsoa, että löytyykö täältä muita joilla olisi samanlaisia tuntemuksia. Todennäköisesti kyllä väärä paikka siihen, koska suurin osa täältä on kuitenkin varmaan perheellisiä äitejä, joilla ei ehkä tälläisiä tuntemuksia liiemmin ole.[/QUOTE]

Itse en ole äiti, kihloissa olen vastakkaisen sukupuolen kanssa.
Olen suht nuori ja omaan kokemusta vihasta ja sen kohdistumisesta tietynlaiseen ryhmään. Omalla kohdallani siitä eroon pääseminen vaati pitkän työskentelyn.

Mutta se on ihan ok, jos joku ei halua tehdä asialle mitään. Kukin me itse päätämme itsestämme.

Itse en ole äiti, kihloissa olen vastakkaisen sukupuolen kanssa.
Olen suht nuori ja omaan kokemusta vihasta ja sen kohdistumisesta tietynlaiseen ryhmään. Omalla kohdallani siitä eroon pääseminen vaati pitkän työskentelyn.

Mutta se on ihan ok, jos joku ei halua tehdä asialle mitään. Kukin me itse päätämme itsestämme.

Se on hyvä jos pääsit vihastasi eroon mikäli se sua häiritsi. Minä jatkan tuntemusti kanssa, ne ovat osa mua. Tälläiseksi elämä on mut muokannut. :)