Viidennes eurooppalaisista muslimeja.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Lehti: Viidennes EU:n väestöstä muslimeja vuoteen 2050 mennessä
Sunnuntai 9.8.2009 klo 04.16
Euroopan Unionin alueella asuvien muslimien määrä kasvaa tulevaisuudessa räjähdysmäisesti, kertoo Daily Telegraph -lehti.

Syynä islaminuskoisten nopeaan kasvuun ovat kasvava maahanmuuttajien määrä sekä maahantulijoiden korkea syntyvyys. Kantaväestön syntyvyys on myös ollut jo pitkään monissa EU-maissa laskussa.

Vuonna 2008 Euroopan Unionin 27 maan väestöstä vain viisi prosenttia oli muslimeja.

Erityisen nopeaa kehitys on lehden mukaan Iso-Britanniassa, Espanjassa ja Alankomaissa.

Muslimien kasvava määrä lisää useiden EU-maiden sosiaalisia ongelmia ja pakottaa maiden hallinnon ottamaan maahanmuuttajat paremmin huomioon esimerkiksi koulutusta järjestettäessä.

Lehden laskelmat on koottu useasta eri lähteestä EU:n sisältä ja sen ulkopuolelta. Arviota hankaloittaa se, että moni EU-maa ei tilastoi kattavasti uskonnonharjoittajien määrää.

IL

Niinpä, naisia ei lasketa edes työvoimaan, saati että saisivat jotain eläkettä. En yhtään ihmettele, että se yksi vanha mummeli halusi jäädä Suomeen pojan perheen kanssa olemaan, Egyptissä muori ei saisi puupenniäkään elämiseen ja kun ei ole vielä sukulaisia siellä elättämässä.

Seksistä avautuminen uhkaa viedä miehen oikeuteen Saudi-Arabiassa
09.08.2009 16:52

Seksielämän ruotiminen televisio-ohjelmassa on saattanut tunnustuksia laukoneen miehen pulaan islamilaisessa Saudi-Arabiassa. Ohjelman lähettäneen televisiokanavan toimipiste Jeddassa suljettiin viikonloppuna.

Kaikki sai alkunsa, kun lentoyhtiölle työskentelevä, noin 30-vuotias Mazen Abdul-Jawad avautui heinäkuussa lähetetyssä ohjelmassa seksielämästään. Abdul-Jawad kertoi muun muassa menettäneensä poikuutensa 14-vuotiaana, minkä lisäksi hän kuvaili avoimesti lempiseksilelujaan ja iskumetodejaan.

Avautuminen johti Abdul-Jawadin pidätykseen viikko sitten. Myös kaksi muuta ohjelmaan osallistunutta pidätettiin, minkä lisäksi yksi ehti paeta Marokkoon, kertovat sanomalehdet.

Abdul-Jawadin väitetään rikkoneen islamilaista sharia-lakia, jolle Saudi-Arabian lainsäädäntö perustuu. BBC:n mukaan Abdul-Jawadia voi odottaa vankeus- tai raippatuomio, sillä esiaviollinen seksi on Saudi-Arabiassa kiellettyä.

Kaikkia maan tiukat lait eivät pidättele, mutta harva kuitenkin elämöi rikkomuksillaan kiinnijäämisen pelossa.

Nyt viranomaiset yrittävät selvittää, minkälaiset syytteet Abdul-Jawadia vastaan pitäisi nostaa. Poliisin edustajan mukaan selvitys voi viedä aikaa, sillä ennakkotapauksia ei ole. Kanava prinssin omistuksessa

Ympäri arabimaailmaa ohjelmaa lähettävän LBC-satelliittikanavan suosittu Paksu punainen viiva -ohjelma käsittelee arabimaailman tabuja. Lähetyksen jälkeen raivostuneet konservatiivit vaativat hallitusta puuttumaan asiaan.

Abdul-Jawadin esiintyminen päätyi myös nettiin Youtubeen, missä se ehdittiin katsoa yli 400 000 kertaa, kunnes valtion sensuuri iski.

Abdul-Jawad itse on jo katunut ja pyytänyt anteeksi tekoaan. Hän syyttää ohjelman tuottajia sanojensa vääristelystä ja siitä, että hän oli ohjelmassa tunnistettavissa.

Saudi-Arabia ilmoitti sunnuntaina, että libanonilaisen LBC:n toimipiste Jeddassa suljettiin ohjelman vuoksi. CNN:n mukaan konservatiivit syyttävät kanavaa siitä, että se antoi Abdul-Jawadille mahdollisuuden synnintekoon, kun tämä pääsi kehuskelemaan rikkomuksillaan.

Prinssi Alwaleed bin Talalin omistama LBC on kieltäytynyt kommentoimasta asiaa. Kuningas Abdullahin veljenpoika Alwaleed on aiemmin taistellut muun muassa televisio-ohjelmien sisällöille asetettuja rajoituksia vastaan.

Saudi-Arabian toimipisteen sulkeminen ei vaikuttanut ainakaan välittömästi saudien mahdollisuuksiin katsoa kanavaa.

STT-AFP

niin ja tuossa puhuttiin maahanmuuttajista ja heidän jälkeläisistään, viidennekseen tuskin on laskettu kantaväestöstä islamin uskoon palanneiden määrää mikä sekin on kasvussa, kuten minä ja minun synnyttämäni muslimi lapset :)

Alkuperäinen kirjoittaja muslima:
niin ja tuossa puhuttiin maahanmuuttajista ja heidän jälkeläisistään, viidennekseen tuskin on laskettu kantaväestöstä islamin uskoon palanneiden määrää mikä sekin on kasvussa, kuten minä ja minun synnyttämäni muslimi lapset :)

Niin. Ja toisaalta kaikki muslimimaista muuttaneet eivät ole uskonnollisia. Monta uskonnotonta ns. muslimimaasta muuttanutta kuuluu kaveripiiriin. Ja varmasti kaikki muslimimaista muuttaneet on tuohon n. viidennekseen laskettu.

Alkuperäinen kirjoittaja PsychoKiller:
Alkuperäinen kirjoittaja muslima:

Niin. Ja toisaalta kaikki muslimimaista muuttaneet eivät ole uskonnollisia. Monta uskonnotonta ns. muslimimaasta muuttanutta kuuluu kaveripiiriin. Ja varmasti kaikki muslimimaista muuttaneet on tuohon n. viidennekseen laskettu.

Hohhoijaa. :x

Yhteistyössä