Viides tyttö tulossa ja hiukan harmittaa jo valmiiksi ihmisten kommentit joita tulemme saamaan

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Äitix5
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Hessuhopo:
Eikö se nyt ole ihan sama kumpia ne lapset on. Itsellä kaksi tyttöä ja enempää ei tule. Ärsytti kyllä ne kommentit et "pitäähän se vielä se poika tehä", miks ihmeessä pitäis tehä.

Sama meillä, kaksi tyttöä ja jopa naapuri sanoi että pitäähän se poika vielä tehdä.
Miten niin pitää? Onko poika jotenkin parempi?

Todella tympeää kommenttia tuollainen, varsinkin kun meidän toinen tyttö meinasi kuolla synnytykseen. Tämä on myös syy, miksi meille ei enempää lapsia tule. Kiva sitten kuulla, kun on "vaan" tyttöjä.

Alkuperäinen kirjoittaja k:
Miksi teitä harmittaa näin typerät asiat? Itsellä kolme tyttöä, ja okei, ehkä joskus joku on heittänyt, että pitäiskö vielä poika saada ja mä siihen että ei tartte. En ole ikinä ajatellut, että tämän(kin) pitäisi nyt mua nyppiä.

Keskittykää elämässäne ihaniin juttuihin, älkää takertuko ja tulkitko ihmisten harmittomia puheita. :hug:

Juuri näin! :) Meillä 2 tyttöä ja heti toisen tytön syntymän jälkeen moni sanoi että seuraavaksi sitten poika tai seuraavat lapset on sitten poikia :o Olen aina sanonut takaisin, että ajattelin vielä 2 tyttöä tehdä lisää, pieni eikä vittumainen kommentti mutta eivätpä oo enään mitään sanoneet vastaan ;)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Miten ihmiset oikeasti kehtaa päästellä suustaan moisia sammakoita. Meillä on vasta yksi poikalapsi, mutta sukulaismummojen mielestä tämäkin väärää sukupuolta. En tiedä miksi tyttöä odottivat, mutta sain tosiaan sellaisia "onnittelu"puheluita synnytyksen jälkeen, että " no voi, kyllä te vielä sen tytönkin ehditte saamaan, mutta kivahan se tietysti poikakin on". Ei tuntunut kivalta, koska itse olin tietysti onnesta soikeana pienestä vauvastani ja vielä hormonihuuruissa. Saisivat ihmiset vähän miettiä sanomisiaan. Nyt olen uudelleen raskaana ja itse toivon salaa toista poikaa, "veljekset kuin ilvekset" ja sitä rataa. Tyttökin toki olisi ihan yhtä tervetullut.

samoin mullekin sanottiin kun pojan sain ja moni sukulainen on selvästi vähän pettynyt.

Kieltämättä voisit jotain nasevaa keksiä jo valmiikis, kun varmasti tulet jotain siittä pojasta kuulehan...Ärsyttää ihan sinun puolesta..
Ei silti, mieki saatan olla sellanen, että huomaamatta jotain typerä saattasin sanoa tai noh en mie oikiastaan tiä nuista tyttölöistä, mut pojsita tulis varmaan letkautettua jottain 7 veljeksestä.
Mut toinen ääripäähän on tää, kun on tyttö ja poika, että no nythän sulla on molemmat, niin ei tarvihe ennään tehä...
Ittellä tämmöset erimerkkiset löytyy ja haaveena olis kyllä lissääki.

Toivotaan jaksamista ja iloa pienistä ja vähän isommista prinsessoista :hug:

Miksi näistä kommenteista ei saisi välittää?
Miten sitä kukaan voi olla niin puupökkelö, ettei jotenkin "sutautuisi" typeriin kommentteihin..

Kun mulle syntyi esikoinen , tyttö, onnittelut olivat : "nyt sitten vaan poikaa yrittämään. " ja kun äitiyspakkauksen haalari oli sininen, sanoi sukulaistäti: "poikaa kuitenkin toivoit kun sinisen haalarin valitsit"
Minä olin onnellinen tytöstä, ja tykkäsin siitä sinisestä haalarista. En edes ajatellut, että se olisi jotenkin pojan haalari.
Vaunut hankimme vasta vauvan synnyttyä ja otimme vaaleansiniset, koska ne oli nätimmät kuin punaiset... "Poikaa toivoit!..." ilkkui sukulaistäti, ja kun vaaleansinisiin vaunuihin kurkkasi tutut ja tuntemattomat, kyselyä ja ihmettelyä oli kovasti, kun vauva oli sinisessä pussukassa ja sinisessä toppahaalarissa, ja kuitenkin tyttö.

Vaatteen väri kertoo, mitä sukupuolta oli toivonut???!!!!!

ja minä olin niin onnellinen tytöstä, kun tyttöä salaa toivoin.

Sano niille, että ei ole vaihto- eikä palautusoikeutta! ;) Tai sit, että no tee itse poikia jos kerran niitä niin haluat!

Onnea tulevasta tyttösestä! Jaksuja tuleviin tollojen ( en nyt tarkoita palstalaisia ) kommentteihin!

Meillä on 5 tyttöä,eikä voisi vähe,pää kiinnostaa muitten kommentit(joita tosin saa aina välillä kuulla)..nyt 6 onkin ilm poika ja tiiän että kaikki tulee iloitsee ettei 'sun tarvii enää lapsia tehdä'....eivät tiedä että ei se tähän jää jos meistä kii on: ))

Alkuperäinen kirjoittaja äiti 40plusplus:
Alkuperäinen kirjoittaja King Of The Swing:
:flower: Ei kaikki naiset saakaan tyttöjä.

miehestä se riippuu, naisen kromosomit on xx ja miehen xy eli naiselta aina lapselle se x ja mieheltä sitten kumpi vaan.

Mikään ei ole kiinni vain ja ainoastaan yhdestä tekijästä. Joistakin naisista ei vaan kertakaikkijaan ole saamaan tyttöjä, vaikka kuinka hyvän miehen antaisivat panna itseään!

Kans uskon että tulevan vauvan sukupuoli riippuu muös naisesta....Mulla neljä ihanaa rinsessaa kahden eri miehen kanssa...uskon että mut on tarkoitettu typyköiden äipäksi:)!!!

Alkuperäinen kirjoittaja mää:
Kans uskon että tulevan vauvan sukupuoli riippuu muös naisesta....Mulla neljä ihanaa rinsessaa kahden eri miehen kanssa...uskon että mut on tarkoitettu typyköiden äipäksi:)!!!

Sä olet niin naisellinen. Kukin saa ansionsa mukaan. Näin se on, ja näin sen on parasta ollakin. Koska naiselliset naiset viihtyvät paremmin tyttöjen kuin poikien kanssa. Ja poikien äidit viihtyvät taas mainiosti niiden poikiensa kanssa.

Sä olet niin naisellinen. Kukin saa ansionsa mukaan. Näin se on, ja näin sen on parasta ollakin. Koska naiselliset naiset viihtyvät paremmin tyttöjen kuin poikien kanssa. Ja poikien äidit viihtyvät taas mainiosti niiden poikiensa kanssa.

No tämä voi olla totta. Itse odotan viidettä poikaa, ja olen kyllä paremmin poikatyttö kuin prinsessatyyppi.. Joskohan johtuu sitten siitä... ;o)

Ja ap:lle, samaa olen miettinyt miten tulevat "7 veljes kuittaukset" tulen kestämään tai mitä keksisin vastineeksi, kun meille tulossa viides poika. Mutta en jaksa sellaista vielä murehtia.

Meillä on tyttö ja poika. Olen siltikin kuullut typeriä kommentteja suuntaan ja toiseen. Ihan kuin mikään ei olisi hyvä. Olen samaa mieltä siitä, että miksi pitää kommentoida mitään muuta kuin toivottaa onnea?! Pienessä mielessään voi sitten ajatella ihan mitä vain ja vaikka naapurillekin puhua, mutta että ääneen laukoa kyseessä olevalle perheelle. Minä olen kommetteihin vastannut hiljaisuudella ja voinut vaihtaa puheenaihetta. Siinähän sitten miettivät sanomisiaan.

Niin eihän sitä sukupuolta voi tilata. Toivoin esikoisen jälkeen poikaa ja tuli tyttö. Kolmatta emme enää tee mutta jos olisi sata sata varma että hän olisi poika voisi vielä yksi lapsi tulla. En tiedä mistä johtuu olisi vaan mukava kun olisi molempia.

Meillä kanssa neljä tyttöä ja viides 98%:n varmasti tulossa. Lääkäri ei suostunut ultrassa katsoa sukupuolta. Mua todellakin ottaa päähän nämä ihmisten kommentit: Parempi onni ensi kerralla, josko nyt olisi teidän vuoro, no nyt sen pitää jo olla poika, olitko pettynyt! |O |O |O

Ite olen aina pienestä tytöstä lähtien halunnut pikkusiskon, jota en saanut. Ja sen jälkeen oman tytön. Miksi se poika olisi jollain lailla parempi vaihtoehto??? Toki myönnän, että välillä se poika voisi olla kiva, mutta en ole koskaan pettynyt! Mun mumma laukoo tosi tylyjä kommentteja aina odotusaikoina. Hänellä itsellään 4 tyttöä ja viides VASTA oli poika. Siihen aikaan poika oli kuulemma saatava!

Olen kanssa vähän mieheltä kysellyt, kumpaa toivoisi. Ei ikinä suostu paljastamaan, paitsi viime viikolla... Olishan se tyttö ihan kiva, se totesi :o :heart: Mä aina kuvittelin, et se toivois poikaa, ku ei oo myöntäny :D Mä en kyllä osais varmaan edes hoitaa poikavauvaa :ashamed: En oo yhtään päässyt mukaan poikien juttuihin :laugh:

Ap:lle: Miten teillä sitten on suhtauduttu raskaus uutiseen? Sekin on jokaisen aina kommentoitava :kieh:

Lopuksi aina niin "ihana" kommentti: Kyllä niillä tytöillä poikia saa :kieh:

Alkuperäinen kirjoittaja MillionNights-82:
Meillä kanssa neljä tyttöä ja viides 98%:n varmasti tulossa. Lääkäri ei suostunut ultrassa katsoa sukupuolta. Mua todellakin ottaa päähän nämä ihmisten kommentit: Parempi onni ensi kerralla, josko nyt olisi teidän vuoro, no nyt sen pitää jo olla poika, olitko pettynyt! |O |O |O

Ite olen aina pienestä tytöstä lähtien halunnut pikkusiskon, jota en saanut. Ja sen jälkeen oman tytön. Miksi se poika olisi jollain lailla parempi vaihtoehto??? Toki myönnän, että välillä se poika voisi olla kiva, mutta en ole koskaan pettynyt! Mun mumma laukoo tosi tylyjä kommentteja aina odotusaikoina. Hänellä itsellään 4 tyttöä ja viides VASTA oli poika. Siihen aikaan poika oli kuulemma saatava!

Olen kanssa vähän mieheltä kysellyt, kumpaa toivoisi. Ei ikinä suostu paljastamaan, paitsi viime viikolla... Olishan se tyttö ihan kiva, se totesi :o :heart: Mä aina kuvittelin, et se toivois poikaa, ku ei oo myöntäny :D Mä en kyllä osais varmaan edes hoitaa poikavauvaa :ashamed: En oo yhtään päässyt mukaan poikien juttuihin :laugh:

Ap:lle: Miten teillä sitten on suhtauduttu raskaus uutiseen? Sekin on jokaisen aina kommentoitava :kieh:

Miehet vaan sanoo ton tyttö jutun ette pahoittaisi mieltäsi jos sieltä tyttö tupsahtaa. Ei ne ääneen kailota haluavansa poikaa. Melko moni mies toivoo kyllä oman pojan ja tästä ei pääse mihinkään.

Mahtaisiko tossa oikeasti olla jotain perää, omalla kohdallani meinaan??? :D Meillä nimittäin kolme poikaa, eikä enempää lapsia olla hankkimassa. Ulkonäöltäni olen ihan naisellinen, mutta mä olen kieltämättä aina tullut paremmin toimeen miesten kuin naisten kanssa. Vanhimmat lapsuudenystävänikin ovat poikia. Ja mä rakastan ulkoilla ja urheilla mieheni ja poikiemme kanssa (suunnistetaan, uidaan, hiihdetään, pyöräillään yms.)...

Toisaalta taas meillä keskustellaan asioista todella paljon ja kasvatuksen + lastemme käytöksen suhteen olen aika vaativa ja nipo. Poikamme eivät esimerkiksi saa hyvästä käytöksestä "erivapauksia" vain sen tähden, että "pojat ovat poikia."

Mutta todella, osaisinko mä edes olla tytölle äiti?!...:D

Alkuperäinen kirjoittaja jj:
Alkuperäinen kirjoittaja MillionNights-82:

Miehet vaan sanoo ton tyttö jutun ette pahoittaisi mieltäsi jos sieltä tyttö tupsahtaa. Ei ne ääneen kailota haluavansa poikaa. Melko moni mies toivoo kyllä oman pojan ja tästä ei pääse mihinkään.

Meillä kaksi tyttöä ja kaksi poikaa. Esikoinen poika ja mie olin se, joka enemmän tai vähemmän avoimesti toivoi tyttöä. Toka kun paljastui tytöksi, oli mies vähintään yhtä innoissaan. Ja kun kaksosten sektiossa oltiin ja paljastui siellä, että tuli tyttö ja poika (toinen oli varma tyttö, toistakin luultiin tytöksi, vähemmän varmemmin tosin) niin mies sanoi että täydellistä. Eli kyllä miehet niitä "prinsessojakin" haluavat ja sen huomaa kyllä arjessakin.

Meillä kaksi lasta, tyttö ja poika. Onhan tuohonkin pari "fiksua" kommentoinut, ettei tartte sitten enempää "tehdä" kun on molemmat sukupuolet edustettuina......Joo, ei noita kannata ottaa vakavasti.

Yhteistyössä