Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja SmileX:Malviina: ostavatko leluja?![]()
Alkuperäinen kirjoittaja SmileX:mä olen miettinyt tämän kolmasluokkalaisen kohdalla tuota viikkoraha juttua mutta koska kaikki vaatteet ja harrastukset me vanhemmat aina maksamme, on karkkipäivä jne niin mihin sitä rahaa sitten taarvitsisi!?
kaiken kuitenkin lapsi saa mitä tarvitsee
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:Meillä on ollut koululaisilla käytössä kuukausiraha, joka on heille vastikkeetonta tuloa. Kasvatuksellisena tarkoituksena kuvastaa aikuisten yhteiskuntaa, jossa tekemättä mitään saa kuitenkin tietyn summan. Sillä summalla on joko opittava pärjäämään tai sitten pitää tehdä jotain "työtä", jolla korkeamman elintasonsa saavuttaa.
Meillä kans oman huoneen siivoaminen kuuluu sen huoneen asujalle itselleen. En mäkään oleta, että lapseni siivoaisivat mun makkarini. Tai junnu - nyt kun kaksin asutaan - tän mun työhuoneeni. Yhteiset tilat eli keittiö, vessat ja olohuone on tiloja, joiden perussiistinä pitämisestä ei makseta erikseen. Kukin pitää huolen omista sotkuistaan niissä. Mutta esim nyt oottelen, että taloyhtiö hankkii taas jätelavan tuonne parkkiksen päätyyn ja mulla on sekä parveke että etupiha täynnä romua, josta pitäisi päästä eroon. Kun se lava ilmestyy ja junnu roinat sinne kantaa, maksan "palkkaa" siitä.Alkuperäinen kirjoittaja Rapanhapakko:Tää on itseasiassa just se periaate jota noudatetaan esikon kanssa. En vaan oo osannu ilmasta sitä noin hienosti =)
Mutta vastikkeetonta kyllä ja lisätöillä lisää, jos sitä mielii.
Perusjutut, kuten huoneen "raivaaminen" jne. kuuluvat asiaan muutoinkin. Eivät lisää eivätkä vähennä rahaa.
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:Meillä kans oman huoneen siivoaminen kuuluu sen huoneen asujalle itselleen. En mäkään oleta, että lapseni siivoaisivat mun makkarini. Tai junnu - nyt kun kaksin asutaan - tän mun työhuoneeni. Yhteiset tilat eli keittiö, vessat ja olohuone on tiloja, joiden perussiistinä pitämisestä ei makseta erikseen. Kukin pitää huolen omista sotkuistaan niissä. Mutta esim nyt oottelen, että taloyhtiö hankkii taas jätelavan tuonne parkkiksen päätyyn ja mulla on sekä parveke että etupiha täynnä romua, josta pitäisi päästä eroon. Kun se lava ilmestyy ja junnu roinat sinne kantaa, maksan "palkkaa" siitä.Alkuperäinen kirjoittaja Rapanhapakko:Tää on itseasiassa just se periaate jota noudatetaan esikon kanssa. En vaan oo osannu ilmasta sitä noin hienosti =)
Mutta vastikkeetonta kyllä ja lisätöillä lisää, jos sitä mielii.
Perusjutut, kuten huoneen "raivaaminen" jne. kuuluvat asiaan muutoinkin. Eivät lisää eivätkä vähennä rahaa.
Alkuperäinen kirjoittaja en opeta että kotitöistä maksetaan:Ihmetyttää tämä saavat rahaa kun siivoavat huoneensa kerran viikossa....
Meillä huone siivotaan joka päivä eikä siitä mitään makseta. Ei minullekkaan makseta siitä että teen kotitöitä, lapsille osta tarvittavat taarat ja haluamansa karkit ...
Aika sama systemi siis meilläkinAlkuperäinen kirjoittaja Rapanhapakko:Meillä esim. ruohonleikkuu ja auton pesu/imurointi on "maksullisia" ja pikkuveljen vahtimien joskus myös.
Joskus myös lupaan extraa jos imuroi koko kämpän ja pyyhkii pölyt ennen kun tulen töistä.
On sillä muuten aika taianomanen voima tuolla rahalla toisinaan![]()
![]()