***Viikon 51 piinailijat***

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Iida-Liina
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Oviksen jälkeistä elämää kuuluu tänne.. Laskureiden mukaan ovis ois normaalikierron mukaan ollut viikonloppuna, mutta edellinen kierto oli tosiaan vaan 23 vkr ja ovistuntemuksia mulla oli ekan kerran jo viikko sitten tiistaina. Voi kumpa mä toivon että ois tärpännyt!! =)

Heips Iida-Liina, mä selvästikin vainoan sua täällä... :D Just ehdin toiseen pinoon kirjottaa, etten edes mieti mitään raskauksia, mutta kun ton fertility.com:in mukaan mun pitäis testailla 18.12, niin... Sivun mukaan siis mun ovis olisi ollut kp 21 eli 29.11, mutta koska mun kierron tarkasta pituudesta ei ole tietoa, niin käskivät mitata hiukan normaalia myöhemmin :p

Eli Lentoemolla 2 yk, haaveissa eka vaaveli, ja jo pelkästä ovulaatiosta olisin tyytyväinen, niin että tää lista on meikäläiselle melkoista liioittelua. Mutta eihän sitä koskaan tiedä...

Plussapuhureita! :heart:

Teretulemast lentoemo! Minäkin olen harvemmin näissä viikkopinoissa pyörinyt, sillä kiertoni on luomusti niin vaihteleva, että sen mukaan voisi valita pinon lähinnä kuukauden perusteella. Nyt kun lääkärisetä kerran voi määrittää kierron, niin täytyyhän asiasta kaikki ilo ottaa irti. =)

Mangustille oikein paljon oviksen bongaus tuulia! Ja meille oviksen ohittaneille tarrautumis-imuja!

Täällä on aika pessimistiset ajatukset tällä kierrolla... Miten onkin ihmiselle siunaantunut näin häiriintyneet hormonit. :snotty:

Kärsin tosi vaikeista pms-oireista ja tässä kierrossa "tavallisia", ei-sairaita päiviä oli peräti viisi. Siis viisi! Eikö ole vähän kohtuutonta? Mun mielestä on. :( Oireet alkoi jo ennen ovista, viikkoa aiemmin kuin viime kierrossa... Oon ihan maassa tän kauheen kurimuksen takia ja ihan varma, etten pysty tulemaan raskaaksi kun tää on tämmöstä...

Toisaalta yritän ajatella, että ystäväni tuli yrittämättä raskaaksi yhdestä suojaamattomasta kerrasta vaikka hänellä ei ollut edes kuukautisia joka kuussa (hormonit siis "epänormaalit" jossain mielessä sielläkin, eikö?). Mulla sentään on säännölliset ovikset ja kuukautiset, joten ehkä mäkin joskus voin? :| Eihän tässä ole kuin vasta hädin tuskin päästy alkuun yrittämisen kanssa...

Milläs mielellä muut?

voi anneke, mä oon kanssa manannut tätä PMS:sää... :kieh:

Mulla oli kipuja viikko ennen ovista, siis välillä tosi pahoja oikean puoleisia, sitten pari päivää oviksen jälkeen ne rauhoittui peräti 4 päiväksi, ja nyt sitten on ollut ihania kramppeja keskellä alavatsaa, kohdun lihakalvo se kuulemma siellä paksunee ja verestyy kuukautisiin saakka. :headwall:

Mutta mua lohduttaa ihan tosi paljon se, että mulla on sentään ollut ovulaatio! Ihanaa! Lämmöt on olleet korkealla jo 11 päivää! Ihan mieletön uutinen meikäläiselle! Kiertokin taitaa olla 35 päivää ton 40 sijaan, perjantaina pitäisi tädin tulla kylään!

Sitten vain soitellen sotaan, eli uutta ovista bongaamaan! :laugh:

lentoemo on nyt vähän väärin ymmärtänyt jutun juonen ;) Rouva/neiti on tainnut niin ihastua ovulaation metsästämiseen, että pääpointti on jo unohtunut. Älä nyt vielä seuraavan kierron ovista bongaile. :laugh: Tässä kohtaa on tarkoitus manata täti mahdollisimman kauas ja taikoa suotuisia tuulia jotta raskaustikkuun piirtyisi kaksi viivaa.

anneken pms-oireet kuulostavat varsin ikäviltä. Ihan tasapuolisuuden nimissä voisin ottaa edes osan niistä oireista, sillä vaikka minulla on muuten vaikka miten epätasapainoiset hormoonit, niin pms-oireita minulla ei ole koskaan ollut. En itse asiassa edes tiedä mitä ne ovat. Minulla on joskus pientä menkkamaista jomotusta ennen tätiä, mutta hyvin usein täti paukahtaa kylään ilman mitään ennakkovaroitusta.

Tämän kierron osalta minulla ei ole poikkeavia tuntemuksia sen enempää oikealle kuin vasemmallekaan. Ihan sokkona jatketaan eteäpäin. Onkos muilla mitään raskausoireita ilmassa?

Täälläpä taitaa kierto venyä. Ovis ei vielä ole lämpöjen mukaan ollu jos ei sitten tänään ole se päivä. Toivottavasti ei hirveesti veny kun ehdin jo tykästyä noihin 26-27 päivän kiertoihin =) .

juu..ovis tuli (kai) ja meni..ovistuntemukset olivat ihan normaalit mutta babyPlus-tikuilla en ovista saanut kiinni...nyt lämmöt ovat jo nousseet jne...Onko muilla kokemuksia noista BabyPlus:salta tilatuista ovistikuista?
Nyt sitten taas peukut pystyyn kaikille!!! Nyt meille kaikille ihana joululahja!!!

Mulle voisi laittaa kp 35/39.. Eli perjantaina/lauantaina tulee luultavasti menkat, ellei olisi kauan toivottu maha-asukki mukana :) Mies on 100% varma, että olisi pikkuiset (monikossa ;) ) masussa, mutta itse hieman skeptinen.. Maanantaina testaus, ellei menkkoja kuulu tai näy :)

Ilmottautuisin mukaan!

Nyt olen niin innostunut, että pakko joka pinoon tuikata väliin. :laugh:
YK 3 ja kp 22/30-35 eli kv 51 vois taas jotain testailla.
Kyllä tässä into kasvaa yrittäessä. Viimeks olin viellä ihan rentona ja tällä kerralla nyt jo jännittäää....

Musta on tainnut tulla niin taikauskoinen, että kun mä viime kierrossa olin ihan varma, että olen raskaana,ja täti tuli ilkeyttään kylään, niin oon ajatellut, että tässä kuussa leikitään, ettei sillä ole mitään väliä :laugh:

Mutta aivan oikeesti mulle jo toi ovulaatio on iso juttu, niin kuin Iida-Liinakin tietää, että jos on epävarmuutta tuosta oviksesta, niin olo on kaksin verroin epätoivoinen... :headwall:

Jos jätetään taikausko pois, niin mun kohdun kivut voisivat olla myös kiinnittymiskipuja ja niitä seuraavia kohdun verestymiskipuja. Tai sitten tätä PMS:sää...

Ja mulla on ihan hillitön nälkä, mieskin ihmetteli, että miksi mä oikein syön kaiken, mitä eteeni sattuu, yleensä kun yritän syödä hyvinkin tervellisesti.

Ja tämä vilu... Enkä muista, että mulla olisi ollut näin väsy oikeasti vuosiin. Olen ihan poikki koko päivän.

Onpa ihmeellistä, että PMS-oireet on suurin piirtein samoja kuin raskausoireet. Rinnatkin on hellinä, mutta sekin voi johtua PMS:stä :$

Ja tänään oon napannut panadolia päänsärkyyn. Joo, pian toivon olevani raskaana en suinkaan lapsen vuoksi vaan siksi, että pääsisin eroon PMS-oireista :laugh:

Mun pitäisi siis testata 18. päivä, ellei täti tule sitä ennen kylään, kun toi mun kierron pituus on kysymysmerkki. Ylihuomenna lähdemmekin viikon sukuloimismatkalle Pohjois-Italiaan, niin että saanpa ainakin muuta ajateltavaa, ehtii se täti kylään ennen viikkoa 51 tai ei... :D

Plussapuhureita Italiasta koko porukalle, toivottavasti pääsen palatessani lukemaan etukäteen jaetuista joululahjoista... Taitaa meillä kaikilla olla se sama lahjatoive... :heart:

Kiitos lentoemo ja Iida-Liina sympatioista! :heart: Pms on perkeleellinen sairaus, ja pahinta on että sitä pidetään jotenkin naiseuteen kuuluvana eikä esimerkiksi ravinnon merkitystä hormonitoimintaan viitsitä selvittää. Ihmisillä on aivan erilaiset kansansairaudet ympäri maailman johtuen juurikin eroista ruokavaliossa, miksi siis läntisessä lääketieteessä ei ruokavalion merkitystä selvitetä? (katkera vastaus, johon olen tullut: sairauksien ehkäiseminen kansan ruokailutottumuksia parantamalla söisi lääkefirmoilta bisnestä.)

Oon ajatellut että ensi kuussa oltaisiinkin jalat ristissä oviksen tienoot jos ei tässä kierrossa lykästä. Saisi kroppa vähän aikaa palautua tuosta kemioiden heilahduksesta, kai sitä vielä jonkin kuukauden jaksaisi odottaa uutta yritysrundia että pääsisi entistä ehompana kokeilemaan? =)

Kauheeta tapoinko mä tän pinon synkistelylläni! :x Lupaan olla positiivisempi tästä lähin, jos jatkatte kirjoittelua... =)

Täällähän on monella kohtalon hetket kohta käsillä, milläs mielellä Iida-Liina ja skorpioni ynnä muut? =)

Mä pääsen näillä näkymin maanantaina testaamaan jos ei täti ole tullut. Onneksi lähden perjantaina reissuun niin ne jännimmät päivät ja yöt kärvistelen muissa maisemissa ja toivottavasti ajatuksissa!

terkuin, anneke kp 21/26

Kyllä tais niin käydä, että anneken pms-tulva hyydytti koko pinon ;) No joo, huono vitsi. Ja älähän nyt, jos nuo pms-oireet olisivatkin raskausoireita. Sitähän ei koskaan tiedä miten kroppa käyttäytyy. Peukkuja.

Mulla mielialat menee laidasta laitaan. Yleensä iltaisin tuntuu siltä, että tärppi ois voinnu käydäkin ja aamuisin sitten mennään pessimistinä eteenpäin. Täti on varmaan tullakseen maanantaina jos tulee. Pysyis poissa kerrankin. Tiistaina tai keskiviikkona voisin testailla.

Kaikki pelkää, että ne pms-oireet tartuu kun käykään tässä pinossa :laugh: :laugh: . Ei vaiskaan, mutta ei ole ollu ihan hirveesti uutta. En tiedä vieläkään onko tuo ovis ollu vai ei, lämpöjen mukaan ei ole. Eli varmaan menee minun jännäilyt tuonne viikolle 52 jos edes tarvii jännäillä. Voikohan olla niin kun ekoilla kahdella kerralla clomit aikaisti ovista monta päivää, ettei nyt kolmannella kierrolla ne vaikuttaiskaan enää yhtään mitenkään?? Kummallista!

Okei, nyt siis superpositiivisuutta tähän pinoon! Mulle on joko tulossa täti ihan just kylään tai sitten voisinkin testailla jo perjantaina... Petän kyllä pinon idean, mutta silloin olisi 14 päivää kulunut ovulaatiosta... Mutta kattotaan nyt ehtiikö täti ensin asialle... Enkö mä nyt oo hirmu positiivinen, kun jo testata etuajassa meinaan...? :laugh:

Täällä odotellaan menkkoja alkavaksi ensi viikon lopulla...ke-pe..
eli aaton aattona vasta varmaan testailen jollei tosiaan ne menkat ala...musta kyllä tuntuu että sieltä se täti taas tulee..
Mutta oikein paljon positiivisia ajatuksia ja plussatuulia kaikille = )

Myös täällä mensujen pitäisi alkaa ensiviikolla to-pe. Mäkin taidan testailla aaton aattona jos ei mensut tuu ennen sitä tai sitten aattona jos en saa aikaiseksi hakea testiä aikasemmin. Aattona on kuitenkin kaupat auki hetken :D Mutta luulen, että menkat tulee. Samat oireet ollut kuin aijemminkin, näpyt naamassa, rinnat turpoo ja on kipeät, turpea maha. Mutta tsemppiä kaikille meille :hug:

Hyvä päätös Dreamer! Minäkin päätän nyt, että seuraavat menkat alkaa vaikka marraskuussa 2008. Minulla muuten myös on todennäköisesti irronnut kolme follia tai ainakin oviksen jälkeisenä päivänä ultratessa oli ne kolme isointa follia kadonneet. Olispas hyyryläiset kyydissä.

Voi Iida-Liina, kolme follia! Siinähän tulisi kerralla tehtyä koko pesue :D Toivon tosiaan, että niiden follien kyytiin on päätynyt salamatkustajia, ja että niillä on ollut miellyttävä matka kohtuun. Joka siis on päätepysäkki. Ainakin seuraavaksi 9 kuukaudeksi. Piste. :heart:

Hei mäkin tuun nyt olemaan optimistisempi! On alkanut pikkuisen närästää iltaisin, vaikken ole syönyt mitään rasvaista enkä juonut saati polttanut... Oliskohan siellä joku närästämässä mua? :p

Tänään oli syksyn viimeinen tentti ja hyvin meni, ihana vapaus tänä iltana! =) =) Onko parempaa fiilistä kuin palauttaa neljä ärsyttävää kirjaa kirjastoon ja lähteä pakkaamaan miehen luo lähtöä varten! :xmas: Ei oo. :heart:

Tein sitten eilen jo hätäpäissäni testin, koska viime kierto oli tosi lyhyt, vaan 23 vrk, joten aattelin että jos tää kierto ois yhtä lyhyt, niin jotain ois voinu jopa näkyäkin jo... No ihan puhdas negahan sieltä tuli, kuten arvelinkin. Varsinaisesti odottelen tätiä kylään aikaisintaan viikonloppuna, uudelleen ajattelin testata ensi viikon alussa, mikäli täti tajuaa pysyä poissa.

Kamala makeanhimo ollut pari päivää. Ja valkovuotoa tulee koko ajan reilusti ja mahaa on nippaillut koko päivän. Kaikki sopis mun normaaleiksi pms-oireiksi, joten en kauheen toiveekkaana ole tärpin suhteen. Tosin ainahan on toivoa niin kauan, kun tätiä ei näy...

Yhteistyössä