Viimeiset hetket palstalla taas vähään aikaan... :D

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ninaTT
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ei, vaan kaikilla, jotka eivät ymmärrä mitä lukevat. Ei tämä nyt rakettitiedettä sentään ole.

mitä ihmettä sinä nyt jankutat? kuka täällä ei ole ymmärtänyt lukemaansa?

Yllättävän moni, kun ajatellaan sitä tosiasiaa, että tässä ollaan kuitenkin aikuisten ihmisten keskustelupalstalla. Esimerkkejä on ketju täynnä. Siitä vaan etsimään.

Ei, vaan kaikilla, jotka eivät ymmärrä mitä lukevat. Ei tämä nyt rakettitiedettä sentään ole.

Yllättävän moni, kun ajatellaan sitä tosiasiaa, että tässä ollaan kuitenkin aikuisten ihmisten keskustelupalstalla. Esimerkkejä on ketju täynnä. Siitä vaan etsimään.

:laugh: Sinusta tulisi loistava poliitikko. Kun jotain kysyy, kiertelet ja kaartelet. Selvää vaustausta ei saa.
Älä lässytä! Itse et ole sen parempi.

:laugh: Sinusta tulisi loistava poliitikko. Kun jotain kysyy, kiertelet ja kaartelet. Selvää vaustausta ei saa.

Hienosti perusteltu mielipide jälleen kerran =) Keskustelun tason ollessa tätä luokkaa, vetäydyn suosiolla sivuun. Jatkakaa ihmeessä.

Hienosti perusteltu mielipide jälleen kerran =) Keskustelun tason ollessa tätä luokkaa, vetäydyn suosiolla sivuun. Jatkakaa ihmeessä.

Voi rouva jalosukuinen ja ylhäinen viisaus. Miksi ylipäätään vaivauduit maalliselle mammapalstalle, olisit pysynyt siellä kristallipalatsissasi vaan.
Mahtaako netin ihmeellisestä maailmasta löytyä ollenkaan niin jaloa ja viisasta palstaa, jonne sinä ylevine mielipiteinesi viisaudessasi voisit mennä?

On se hienoa, että maa kantaa päällään vielä noinkin fiksuja ja älyllisesti siunattuja ihmisiä, voitte tuntea itsenne korkeammiksi meidän mitättömien pikkusielujen seurassa.

Jännä, että ensin kovasti kalkatat ettei suurin osa ymmärrä lukemaansa ja sitten kun tiedustellaan, ettäMITÄ täällä suurin osa ei ole ymmärtänyt, et osaa itsekään perustella vaan alennut arvostelemaan muita keskustelijoita.
Pata kattilaa soimaa :D

Alkuperäinen kirjoittaja Ryysyrannan rinsessa:
Sirkka ja Ninatt sormi napilla aina jos ei ole muilla kieli ruskeana heidän kohdallaan. :D

Juu. Voi luoja. :xmas:

Ja mitä nina siihen uhmaamiseen tulee, turvaton lapsi ei tosiaan edes uskalla uhmata. Lapsi jolla on hyvä olla uskaltaa tehdä äidin elämän välillä vaikeeksikin. Oman onnensa nojaan jätetty lapsi on miellyttäjä.

Että ihan tiedoksi vaan, neiti kämppiskasvattaja.

moderoitu

Alkuperäinen kirjoittaja hah:
Eiköhän ne lapaset ole pienin ongelmista jos lapsi määrää talossa tahdin. :headwall:

siitähän tämä koko lumipallo lähti vyörymään kun ninatt antaa lapsensa lähteä ilman käsineitä ulos :D

Ei vaan siitä että 2-vuotias ottaa vastuun omasta elämästään, kaikissa muissakin jutuissaan. Vastuuton äiti.

Eiköhän ne lapaset ole pienin ongelmista jos lapsi määrää talossa tahdin. :headwall:

Mutta lapaset oli SE juttu :D. Siitä kaikki lähti.
Minustakin se on pikkujuttu verrattuna siihen, että lapsi päättää perheessä kaikki muutkin asiat, Milloin nukutaan, Milloin ja missä vaatetuksessa lähdetään ulos, Milloin ja minkä ikäiseksi imetään tissiä (on ollut esillä myös näitä dokkareita, jossa imetetään kymmenvuotiasta...Imettääkö TT 10 vuotiastaan, jos lapsi HALUAA koulun jälkeen hiukan tisua? Saako lapsi puristella TTn tissejä kaupassa kun HALUAA? Saako hän päivälliseksi 5 kiloa karamellejä, illalliseksi toisen mokoman, jos HALUAA? Saako hän jättää hampaat pesemättä ikuisiksi ajoiksi, koska ei HALUA pestä niitä?
Miten opettaja ja muut luokkakaverit suhtautuvat koulussa kun Evelyn haluaa kesken tunnin lähteä pihalle polkemaan pyörää TAI jos Evelyniä alkaa kamalasti päivällä väsyttämään koska valvoi edellisyönä neljään...Saako Evelyn käpertyä luokan nurkkaan nokkaunille?

Jos se lapasista lähti niin se oli se kommenttinsa "häneen ei satu vaikka lapset kädet jäätyy ja lapseen sattuu". Millainen äiti voi sanoa niin?

Alkuperäinen kirjoittaja xxx:
Alkuperäinen kirjoittaja ninaTT:
Harvemmin kukaan muukaan kinastelee 2 vuotiaan kanssa. Katsohan sittenkun ikää 6vuotta,,, :xmas:

No kinasteleehan, näen sitä päivittäin :D

"Nyt hattu päähän! Äiti sanoo! Nicopetteri, nyt laitat sen hatun päähäsi tai mennään HETI kotiin!"

"Annemari, alas sieltä. Sinä et osaa kiipeillä siellä. Putoat. Tule alas nyt. Ai et tule vai? Alas sieltä HETI!" *ryntää hakemaan Annemaria alas*

"Yuccayannica, nyt on nukkumaanmenoaika. Kyllä, pitää mennä nukkumaan. Äiti ja isi päättää nämä asiat. Voit jatkaa leikkejäsi huomenna. Ihan oikeasti, nyt laitat ne pois. Jos menet kiltisti nukkumaan niin ostetaan huomenna jäätelöä. Lopeta nyt rimpuilu, hei, nyt on nukkumaanmenoaika!"

Kinastelua. Mitä muutakaan tuo olis?

No huh, ai että kinastelua. Sinä siis olet tosissasi sitä mieltä..

"Annemari, alas sieltä. Sinä et osaa kiipeillä siellä. Putoat. Tule alas nyt. Ai et tule vai? Alas sieltä HETI!" *ryntää hakemaan Annemaria alas*

Ensin sanotaan ja jollei sana mene perille, toimitaan LAPSEN TURVALLISUUDEN takia. Sinä antaisit jäädä kiipeilemään kai..?

Aivan, jos ei vapaaehtosesti tule niin haetaan.Itselläni on arpi päässä muistona 2v suoritetun telinekiipeilyn takia, omalleni en todellakaan halua samaa tilannetta joten minä päätän minne se kiipeää ja koska on tultava alas turvallisuuden takia. Eihän tuo lapsi tunne rajojaan ja menee minne vaan suinkin pääsee.

Alkuperäinen kirjoittaja Wicked Mary:
Alkuperäinen kirjoittaja IceRoyal:
Täytyy vielä palata tuohon käsine asiaan kun moni on vedonnut siihen, että kädet jäätyy ja ei huolehdita jne..

Siiri ja äiti ovat lähdössä ulos.Äiti sanoo, että laitetaan Siiri lapaset käteen kun lähdetään ulos.Siiri ei tahdo lapasia mutta äiti tahtoo ne Siirin käteen.Äiti laittaa väkisin ne Siirille mutta sekunnissa lapsi on heittänyt jo hanskat nurkkaan ja juoksee rallia.Äiti metsästää kikattavan Siirin syliinsä ja hän vaan nauraa ja kiemurtelee.Ei puhettakaan lapasien laitosta.Äidin kasvot alkavat punoittaa ja sama väri valtaa Siirinkin posket.Taistelu jatkuu.Äiti päättää ottaa kovemmat panokset.Kun mä olen sun äiti ja mä päätän että lapaset laitetaan niin ne sitten laitetaan.siiri on edelleen eri mieltä eikä lapasia saada laitettua.Äiti kohottaa jo äänensä ja uhkaa;Jos et nyt tule niin et saa kaupasta sitä petshoppia jne..jne..siinä menee nuket arestiin ja tikkarit hyllyyn...
Tässä vaiheessa joku lapsista suostuisi käsineisiin naama itkusta punaisena ja kiukkuinen äiti tiuskien pukee lapsen loppuun.Siiri ei tottele äitiä ja huitoo lapaset pois.Äiti kaappaa huutavan Siirin syliin ja pukee väkisin vaatteet päälle myös ne lapaset.Lähtee vihoissaan ulos huutava ja potkiva lapsi kainalossa.Luultavasti Siiri kerkeää napata käsineensä pois ja äiti puistelee niistä lunta kun holtiton Siiri pyörii lumessa rääkyen...Äiti laittaa Siirin kärryihin ja luultavasti valjaisiin kiinni.Siiri itkee aikansa ja äiti laittaa väsyneelle lapselle ne haluamansa lapaset,kohmeisiin käsiin.Siiri ei enää tappele vastaan vaan nukahtaa rattaisiin äitin lykkiessä syyllisyys rintaa puristaen kun piti taas huutaa ja uhkailla pientä...

esim. 2
Siiri ja äiti ovat lähdössä ulos.Äiti kehoittaa Siiriä laittamaan käsineet mutta Siiri ei tahdo niitä laittaa.Äiti sanoo, että ulkona on kyllä kylmä ja kädet tarvitsevat lapaset pysyäkseen lämpiminä.Tyttö ei kuitenkaan tahdo niitä.
Äiti laittaa Siirin lapaset laukkuunsa ja matka ulos voi alkaa.Siiri kokeilee pari kertaa lunta pikku kätösillään ja hetken päästä huomaa, että kädet ovat kylmät.Äiti kysyy,tahdotko jo käsineet käteen ja Siiri sanoo tahtovansa...matka jatkuu ilman ainuttakaan komentoa,riitaa,kiristystä,uhkailua...

Itse olen kokenut omassa äitiydessäni kummankin tavan.Vuosia välissä se kuusi ja valitsen ehdottomasti jälkimmäisen tavan :saint: ja tuota samaa kaavaa olen käyttänyt monessa muussakin asiassa ja toimii.

juu vuosien aikana on tuo kakkos-suhtautuminen tullut tutuksi, ja se on kyllä se helpompi tie, ja lopputulos on lähes aina se toivottu :)

Toimii joissain jutuissa tietysti että lapsi saa päättää asioita kuten valita syömisiä ja mitä pukee mutta miten hatun kanssa auringonpaahteessa? Mistä 2-vutias tajuaa että hänellä on oltava hattu päässään ettei tule auringonpistosta kuten täällä jo kyseltiinkin?
Mistä 2-vuotias tietää että hänen olisi hyvä nukkua 10-13 tuntia että kasvaa, kehittyy ja voi hyvin? Moni 2-vuotias kun ei malttaisi nukkua.. on siinä aikamoinen vastuu kannettavanaan pienellä.

Alkuperäinen kirjoittaja cc:
Toimii joissain jutuissa tietysti että lapsi saa päättää asioita kuten valita syömisiä ja mitä pukee mutta miten hatun kanssa auringonpaahteessa? Mistä 2-vutias tajuaa että hänellä on oltava hattu päässään ettei tule auringonpistosta kuten täällä jo kyseltiinkin?
Mistä 2-vuotias tietää että hänen olisi hyvä nukkua 10-13 tuntia että kasvaa, kehittyy ja voi hyvin? Moni 2-vuotias kun ei malttaisi nukkua.. on siinä aikamoinen vastuu kannettavanaan pienellä.

Eihän se mistään sitä tiedäkkään.
Siksi on äidit keksitty että lapsesta pidetään huolta..laitetaan se nukkumaan ja puetaan sille tarpeeksi päälle yms minkä nina tuomitsee "pomottamiseksi"... heh.. hah.. :xmas:

Alkuperäinen kirjoittaja Lunatic:
Alkuperäinen kirjoittaja cc:

Eihän se mistään sitä tiedäkkään.
Siksi on äidit keksitty että lapsesta pidetään huolta..laitetaan se nukkumaan ja puetaan sille tarpeeksi päälle yms minkä nina tuomitsee "pomottamiseksi"... heh.. hah.. :xmas:

Jep, jonkin sortin auktoriteettiongelma ap:lla. Moni huomaisi tässä vaiheessa mitä tekee lapselleen mutta ap väittää kiven kovaan toimivansa aina oikein koska muut ei häntä määräile. Ja ei hänen lastaankaan saa kukaan määräillä.. sääli.

Alkuperäinen kirjoittaja Malla Makoisa:
Mitähän epäasiallisuuksia olen kirjoittanut? Kerron vain sen mitä nina on itse kertonut täällä ja sen minkä kuvan hän on itsestään tänne luonut.

Jaa-a, sulle on vissiin turha vääntää rautalankaa kun et sieltä peilistä itseäsi nää. Nämä henkilökohtaisuuksiin menevät törkyturvat saisi heittää täältä palstalta niin kauas ettei aurinko sinne paista. Todella alhaista!

Ja NinaTT:lle toivotan kaikkea hyvää, vaikka jyrkästi tulikin sanottua. Jouduin ihan miettimään ja tuli mieleen yksi aika tärkeä pointti. Ainakin niin luulisin. Vaikka NinaTT:n tyyli ajatella kasvatusta on kieltämättä erikoinen siihen nähden mitä on totuttu ajattelemaan, niin yksi asia on selvä: hän välittää lapsestaan oikeasti! Se on aika tärkeä juttu, kun ajatellaan lapsen hyvinvointia. Nimittäin moni ilman rajoja kasvanut lapsi on kasvanut ilman rajoja ihan vain siksi että vanhempi ei jaksa, viitsi välittää.
Mutta NinaTT kasvattaa tyyliin "ei rajoja" ja VÄLITTÄÄ. Ehkäpä ne rajat kuitenkin siellä ovat vaikka näistä kirjoitetuista jutuista saa ehkä toisenlaisen kuvan. Siksi mun pitää pyörtää tekstiäni... En tiedä osasinko nyt selittää oikein :ashamed:

Sinä (mm sinä siis ) et vain ymmärrä lukemaasi? Onhan tämä toisaalta ihan hauskaa seurattavaa kun nuori ja fiksu nainen pyörittää ajatuksillaan ja mielipiteillään ajatusrajoitteiset mammat solmuun mennen tullen =) Hyvin te vedätte.

Mustakin tällä ninalla on aivan käsittämätön provosoinnin lahja! Saa kerta toisensa jälkeen palstan pisimmät vauhkoamisketjut aikaan, vaikkei itse ole tähänkään ketjuun kirjoittanut enää moneen sivuun ollenkaan. Ihailtavaa, etten sanoisi. :)

Ihan käsittämätöntä shaissea. Mitä ilman tämä ap on pienenä jäänyt? Läheisyyttä? Vanhempia? Rakkautta? rajoja?
Sen verran kahelilta tuo toiminta kuulostaa. Hyvät hyssykät sentään.
Todella ikävää, että iskostaa hihhiliteorioitansa viattomaan pieneen lapseen. Se on sentään elävä, oleva ja tunteva olento. Käsittämätöntä, että tämmöinen lapsen sosiaalinen pahoinpitely sallitaan nykysuomessa.
Minulle tulee mieleen nämä äidit, jotka aiheuttavat lapsilleen sairauksia ja ruhjeita, että pääsisivät usein lääkäriin ja saisivat sitä kautta huomiota / sääliä jne...:/

Todella asiallista tekstiä. Mikä siinä on, että täällä niin harva osaa keskustella ja tuoda asiallisesti perustellen keskusteluun omat eriävät mielipiteensä, vaan teksti on sitten tuon tasoista solvaamista ja henkilökohtaisuuksiin menemistä. Eikö niitä perusteltuja mielipiteitä ole, vai missä mättää?

Kuten ninatt. Eikö? Hän ei KOSKAAN arvostele muita äitejä lyhyestä imetyksestä tai siitä, jos nukuttaa lastaan pinnasängyssä?

Niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan, tavataan sanoa.

Tavataan myös sanoa, että jos joku on idiootti, niin ei se sitä tarkoita, että sinunkin pitäisi olla. Kun keskustelet idiootin kanssa, pidä huoli, ettei hän tee samoin.

Alkuperäinen kirjoittaja metsä vastaa:
Ihan käsittämätöntä shaissea. Mitä ilman tämä ap on pienenä jäänyt? Läheisyyttä? Vanhempia? Rakkautta? rajoja?
Sen verran kahelilta tuo toiminta kuulostaa. Hyvät hyssykät sentään.
Todella ikävää, että iskostaa hihhiliteorioitansa viattomaan pieneen lapseen. Se on sentään elävä, oleva ja tunteva olento. Käsittämätöntä, että tämmöinen lapsen sosiaalinen pahoinpitely sallitaan nykysuomessa.
Minulle tulee mieleen nämä äidit, jotka aiheuttavat lapsilleen sairauksia ja ruhjeita, että pääsisivät usein lääkäriin ja saisivat sitä kautta huomiota / sääliä jne...:/

Todella asiallista tekstiä. Mikä siinä on, että täällä niin harva osaa keskustella ja tuoda asiallisesti perustellen keskusteluun omat eriävät mielipiteensä, vaan teksti on sitten tuon tasoista solvaamista ja henkilökohtaisuuksiin menemistä. Eikö niitä perusteltuja mielipiteitä ole, vai missä mättää?

Kuten ninatt. Eikö? Hän ei KOSKAAN arvostele muita äitejä lyhyestä imetyksestä tai siitä, jos nukuttaa lastaan pinnasängyssä?

Niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan, tavataan sanoa.

Tavataan myös sanoa, että jos joku on idiootti, niin ei se sitä tarkoita, että sinunkin pitäisi olla. Kun keskustelet idiootin kanssa, pidä huoli, ettei hän tee samoin.

Lisään vielä, että jos olet eri mieltä, älä vastaa mitään. Sillä tavalla ne vauhkoamisketjut kuolee pikku hiljaa. Ei ne ketjut pitene, jos niihin ei kukaan mitään kirjoita.

Alkuperäinen kirjoittaja Lunatic:
Sirkka ja Ninatt sormi napilla aina jos ei ole muilla kieli ruskeana heidän kohdallaan. :D

Juu. Voi luoja. :xmas:

Ja mitä nina siihen uhmaamiseen tulee, turvaton lapsi ei tosiaan edes uskalla uhmata. Lapsi jolla on hyvä olla uskaltaa tehdä äidin elämän välillä vaikeeksikin. Oman onnensa nojaan jätetty lapsi on miellyttäjä.

Että ihan tiedoksi vaan, neiti kämppiskasvattaja.

:o Aha. Ja mä luulin, että ihan tosissaan pyysit anteeksi ja sen takia olen ollut haukkumatta sua täällä sen jälkeen. Toivoisin, että miettisit käytöstäsi jälleen kerran. En tajua, miksi hyökkäät mun kimppuun jatkuvasti ja että mitä olen sulle tehnyt. Tulee sama fiilis kuin ala-asteella.

moderoitu

Huhheijaa, juuri ja juuri jaksoin lukea ketjun läpi. Olen neljän lapsen äiti ja jokainen heistä on ihan omanlaisensa tapaus. Luettuani ap:n kirjoituksia, voisin melkein varmaksi sanoa, että jonkun lapsen kohdalla toimii tuollainen menettely. Ymmärsin hänen teksteistään myös sen, että mennään tilanteen mukaan. Kun siis lapsi kasvaa ja sitä "oikeaa" uhmaa yms. alkaa tulla, toimitaan varmastikin eri tavalla kuin että "äiti minä lähden kavereitten kanssa ryyppäämään" (10v?) , niin enpä usko ninatt:n sanovan että alkoholi vaarantaa terveyden, mutta jos haluat niin mene vain...

Oikeasti, kyllä noissa puheissa oli järkeäkin ja ainakin itse sain ajateltavaa. Muutamissa asioissa toki eri mieltä, mutta en alkaisi kuitenkaan haukkumaan.

Alkuperäinen kirjoittaja huvittaa:

Sinä (mm sinä siis ) et vain ymmärrä lukemaasi? Onhan tämä toisaalta ihan hauskaa seurattavaa kun nuori ja fiksu nainen pyörittää ajatuksillaan ja mielipiteillään ajatusrajoitteiset mammat solmuun mennen tullen =) Hyvin te vedätte.

Mustakin tällä ninalla on aivan käsittämätön provosoinnin lahja! Saa kerta toisensa jälkeen palstan pisimmät vauhkoamisketjut aikaan, vaikkei itse ole tähänkään ketjuun kirjoittanut enää moneen sivuun ollenkaan. Ihailtavaa, etten sanoisi. :)

No kertoo ihmisen äo:stä jos ihailtavaa.. mutta vastuuton ainakin on.

mitä ninaTt olisi tehnyt eilisesä tilanteessani? eli tyttö 3v näki kun viereisessä autossa lapsi laitettiin auton takaosaan istumaan, siitö sitten päätti että hänkin haluaa mennä meidän auton takakonttiin. Vaikka sanoin että ilman penkkiä siellä on vaarallista ja että turvavöissä pitää olla aina autossa ym ym ym niin lapsi vaan päättäväisesti halusi taakse matkustaan. oisko pitäny antaa periksi ja päästää se sinne istumaan vai? koska eihän se ole mun ongelma jos lapsi omasta tahdostaan haluaa näin tehdä.

En ymmärrä miten joku voi edes pitää tavallisena ja hyväksyttävänä tällaisia "lapsi pussaa tissejä" - juttuja. HUOM! Todellakin lapsi, ei edes imeväinen vauva.
Lapsen elämään ei kuulu tietyt asiat.

Vitsailu ja provosointi moisilla on epätavallista huomionhakuisuutta ja halua shokeerata.
Miksi ihminen tekee näin... niinpä niin...

Alkuperäinen kirjoittaja miettii:
mitä ninaTt olisi tehnyt eilisesä tilanteessani? eli tyttö 3v näki kun viereisessä autossa lapsi laitettiin auton takaosaan istumaan, siitö sitten päätti että hänkin haluaa mennä meidän auton takakonttiin. Vaikka sanoin että ilman penkkiä siellä on vaarallista ja että turvavöissä pitää olla aina autossa ym ym ym niin lapsi vaan päättäväisesti halusi taakse matkustaan. oisko pitäny antaa periksi ja päästää se sinne istumaan vai? koska eihän se ole mun ongelma jos lapsi omasta tahdostaan haluaa näin tehdä.

No jos oot yhtään lukenut ap:n tekstejä niin osaat varmaan itsekin päätellä mitä mieltä hän tästä ois.