[QUOTE="vieras ap";24479762]hei kohtalontoveri! =) vihdoinkin löytyy toinen samassa tilanteessa oleva

tai onhan niitä naisia varmastikin (ja miehiä) mutta esim täällä palstalla olen törmännyt vain päivittelyyn ja vakuutteluihin ettei sellaisessa parisuhteessa kannata olla.
meillä nimittäin tuon naimisiinmenon ja talon lisäksi oli samanlainen veivuu myös lapsen kohdalla. ja mies oli heti mukana kun raskaaksi tulin. ja aivan hullaantunut kun lapsi syntyi. onkin moneen kertaan itkenyt sitä, miten lapsi on elämämme paras lahja ja miten ei voisi elää ilman lastaan. elämä siis muuttui silloin(kin) kaikin puolin vain parempaan suuntaan, mutta en varmaan olisi vieläkään raskaana jos odottaisin miehen mielipidettä. en toki selän takana minäkään raskautunut, kerroin reilusti että nyt jätin ehkäisyn pois. ja melkein kohta olinkin raskaana.
mutta kyllä se vaivaa kun miettii että tämä kaikki on jollakin tavalla minun päätöksiäni. mies veivaisi vuokra-asunnossa edelleen pähkäillen mennäkö naimisiin, rakentaako talo, toivoako lapsia... tosin nyt meillä on toinen lapsi toiveissa ja mies on kypsynyt ajatukselle kun raskauden odottelu on kestänyt. vältin veivailun tämän toisen kohdalla siten, että kysyin jo varmaan vuotta ennen että sopiiko nyt keväällä jättää ehkäisy pois. miehelle kävi ja kun kevät koitti, kävin tuumasta toimeen. nyt kun raskautta ei vielä ole kuulunut, mies jo sanoi että miten kovasti odottaa vauvaa.
tsemppiä sinne toisen luupään vaimolle!

[/QUOTE]
kiitos tsempeistä! meillä tuo km oli miehellekin pieni "herätys", että niitä lapsia ei aina saakaan vaikka haluaisi. ensimmäinen tärppäsi ekasta kierrosta, kun jätin ehkäisyn. toista ollaan yritetty jo vuosi (tai siitä km:sta on vuosi). koirakin on "hankinta"listalla, mutta haluaisin ensin sen toisen lapsen ja odottaa että se kasvaisi vähän isommaksi. koira olisi kuitenkin minun vastuulla, joten pienen vauvan + koiran kanssa voisi olla välillä hankalaa. esikoinenkin toivoisi kovasti koiraa, vaikka onhan tuo kanikin ihana lemmikki. siitä ei vain ole sellaista seuraa kuin koirasta.
joudun olemaan paljon yksin (lapsen kanssa) kotona miehen reissutyön vuoksi. välillä hän on viikonkin poissa, ja koira toisi turvaa pimeinä iltoina ja öinä. käyn myös säännöllisesti lenkillä, joten pimeinä syysiltoina olisi kiva lenkkeillä koiran kanssa eikä yksinään...