vk34 jännääjät

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja inkku
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Moi! Mitäs teille kuuluu?

Mä viettelen täällä sinkkuviikonloppua rauhallisissa merkeissä.. Eilen oli viimeinen mahdollisuus kutea ovista silmällä pitäen, joten vielä puoli tuntia ennen kuin mies lähti reissuun, kaappasin sen tonne makkarin puolelle..! ;)) Nyt ei voi kuin toivoa, että pullat on hyvin uunissa!

Aurinkoa kaikille :)

Moikka!

Nyt on kyllä tunnustettava, etten ole edes kalenteriin aikoihin vilkaissut! Ollaan siis touhuttu joka toinen pv-systeemillä, joten ei sillä kait niin väliäkään olis ollut. En todellakaan tiedä, mikä kp on tällä hetkellä menossa. Aion tsekata kalendäärin vasta ensi viikolla... Vähän jännitystä elämään, nimittäin!!!

Ajatukset on ollu melko paljon jossain muualla, kuin tässä vauvatouhussa.. Mitä lie stressin oireita mulla. Oon vähän mietiskellyt tässä, että mitä sitä oikein elämältä haluan..jne. Odottamattomia juttuja tapahtui tässä jokin aika sitten ja se pisti kyllä pään pyörälle. Olen punninnut kovasti parisuhdettani ja oikeastaan miettinyt, että haluanko edes perheenlisäystä tässä vaiheessa.. Tulin siihen tulokseen, että mikä tapahtuu, se on tarkoitettu. Eli kattellaan.. Tietysti olen iloinen jos olenkin raskaana.. Vauva on kyllä kovasti haluttu.. Mitä nyt oma tunne-elämä on vähän sekaisin. Tiedä vaikka olis raskausoire, tämä tämmönen.. heh! (Taisi kyllä olla vähän ""ristiriitainen"" tuo kertomus tuossa, mutta olkoon. En jaksa enää tarkemminkaan selittää..)

Eletään päivä kerrallaan, ja katsellaan, mitä elämä eteen tuo!

heips kaikki vk 34 jännääjät! ajattelin pitkästä aikaa liittyy jännääjäketjuun.

Mulla kp 22/30-33. Meillä ollu yritystä enemmän ja vähemmän vuoden alusta periaatteella tulee, jos on tullakseen. Välillä vältelty kierron puoltaväliä ( mulla koulu kesken jne. ). Tässä kierrossa touhuilua kuitenkin kierron puolen välin paikkeilla pariin otteeseen =) en ole kauhean optimistinen plussan suhteen, mutta katsotaan. Ja ajankohtakin olis parempi meidän elämän kannalta vasta loppuvuodesta, mutta katsellaan. Lisäks tiedän, ettei mulla tärppää todellakaan helposti, niin siks en ihmeitä muutenkaan odottele. Tulihan selostus =)

Oireita ei muuta, paitsi harvinaisen pahat pms oireet... Mulla on aina viikkoo ennen menkkoja pahoja skitsahdus oireita, joista mies saa kärsiä =) Mutta nyt on kyllä pahimmat ikinä. Luin yhden kirjan, jossa nainen sai tietää olevansa raskaana psykiatrin tuolilla. Mies oli hänet sinne pakottanut, kun nainen oli heittänyt miestä kengällä päähän yms. =) hih Psykiatri oli sitten kehoittanut tekemään raskaustestin ja plussahan sieltä oli tullu... Hulluja nämä meidän hormonit... voi voi..

Moi taas! Maanantai ja pitkältä tuntuu...
Semmonen kysymys: onko teillä muilla ollut oviksen aikana nännit kipeet? Mulla ei pillereiden aikana ikinä ollut mutta nyt kun oon ne jättänyt niin on todella kipeet. Viime kuussa ei vielä ollut mutta nyt tokalla yrityskerralla on. AUTS

Heipsansaa!

Omasta navasta tänään siis 24/27-34..
Mahdollisia raskausoireita en ole huomannut..tutut
3:n Veen PMS oireet kyllä rupeaa pukkaamaan päälle...vitutus, väsymys ja vihlonta...
Optimisuuskin tän asian suhteen rupeaa taas haihtumaan taivaan tuuliin vaikka kuinka yritän sen liepeissä kaksin käsin roikkuakkin...no jospa huomenna olisi taas parempi pvä...
Miten muilla?

mullakin oli rinnat muutaman ekan kierron pillereiden lopettamisen jälkeen tosi kipeet. Se johtuu kuulemma siitä, kun oma hormonitoiminta rytinällä palautuu eli ihan normaalia... =) sitten kun mulla tasaantu oma hormonitoiminta, niin toi kiusa lähti. Ekassa kierrossa sulla ei todennäkösesti toiminu vielä oma hormonitoiminta ja tästä syystä ei vielä sillon olleet kipeet. toivottavasti selvensi vähän =)

Täällä taas...
Viikko alkoi hulinalla ja toivottavasti ovis oli vkonloppuna, koska ainakin viihdyimme otollisiin aikoihin lakanoiden välissä=) En sitten hakenut tikkuja, joten tiedä mitä on tapahtunut/ei tapahtunut..sen näkee vkon 34 lopussa.
Mitää oireita ei ole, ei myöskään ovisoireita. Joskus tunnen nipistyksiä ovisaikaan alavatsalla ja joskus rinnat on aremmat, mutta ei nyt=(
Nooh..saa katsoa, mitä tuleman pitää vai tuleeko mitään.

Meillä on asiat vähän samaan tyyliin. Itse mietiskelen, josko pitäs hankkia ovistikkuja, mutta mies on ehdottomasti sitä vastaan, koska ei halua suorituspaineita. Tässä kuussa tikuttaminen todennäkösesti onki jo myöhästä, mutta jos ei plussaa ilmaannu tässä kierrossa, niin ehkä kuitenki kokeilen niitä tikkuja salaa... :)

Unnalle ymmärrystä=) sillä, tuntuu, että miehet ei todellakaa aina ymmärrä tätä lapsen yrityksen teknisyyttä *virn* Itselle se tikuttelu tuo jonkinlaista mielenrauhaa kuitenkin ja tavallaan haluaisi yrittää kaikkensa, että onnistuisi. Saahan sitä tikuttelua harrastaa, eikä miehen tarvitse tietää ihan kaikkia juttuja=)
Onkos kellään mitään tuntemuksia tai muita aatoksia? Olisi kiva kuulla ajatuksia kaikesta mahdollisesta ja mahdottomasta!

Moikka...tohon tikutteluun. Mä en myöskään kerro miehelleni milloin ovistikku näyttää plussaa...koska ukkoni ottaa pienistäkin asioista suorituspaineita ja silloin voi koko homma mennä lörinäksi. Kyllä hän tietää että mä tikuttelen ja aina jälkeenpäin olen sanonut et esim. viime sunnuntaina tikku näytti kahta viivaa tms.
Meillä näyttää homma sujuvan parhaiten niin että minä stresaan ja huolehdin näistä ovistelujutuista...

Heippa ellit!

Vielä on suhteellisen hiljaista tässä meidän ketjussa, meinataan koko ajan olla tuolla sivun alareunassa. Tänään mennään 26/27-34...tänään on taas positiivisempi mieli. Vatsassa tuntuu menkkapolttoja aina aikaajoin...onko sitten menkat tulossa vai mahdollinen raskausko siellä jomottelee...vaikea sanoa...senkun tietäs :)
Kiva oli lueskella tota ""autetaan oireilijoita"" ketjua. Tarkemmin kun ajattelee mulla on vaikka mitä raskausoireita...esim. just vatsan jomottelua, väsymystä, palelua, jano ja pissahätä, vatsa ""toiminut"" todella hyvin...jne jne...
Toivottavasti tällä kertaa noi oireet merkkais sitä plussaa...

Mites muilla..onko kenelläkään mahdollisia oireita??

Mulla kierto on nyt 24/30-32 ja ei kyllä mitään oireita ole vielä. Vatsa toimii ihmeellisen hyvin mutta se johtuu kaalilaatikosta ja omista marjamehuista.
Ekalla yrityskerralla (eli viimeks) mulla oli ennen menkkojen alkua vaikka mitä oireita ja olin ihan varma että ekalla napsahti. Oli tosi paha-olo aamuisin, hikoilin, ällötti maito yms. Sitten kun menkat alkoivat, katosivat ""oireet"" samantien. Eli kun oikein kovasti toivoi, niin kai ne oireet tuli sen takia. Toivotaan että nyt olis napannut. Jos mennään viime kierron 32 mukaan, niin torstaina olis odotettavissa menkat. TOIVOTTAVASTI EI!
Saatiin just eilen myytyä meidän asunto ja nyt etitään kivaa rivaria. Sais kaikki ""muutokset"" tulla mielellään tähän samaan syssyyn.

Nostoa!
Oireettomana paahdan edelleen...kamala väsy kyllä on, mutta se selittyy aikaisista aamuista. Rinnat on ehkä hiukan arat ja turvonneet, mutta se nyt ei ole mitään erikoista. Mä olen jo aikaisemmin löytänyt kaikennäköisiä oireita, mutta metsään ne on mennyt menkkojen alkamisen myötä, joten nyt en halua arvuutella (kuitenkin kuulostelen tuntemuksia=) Hyvä ystäväni on mammalomalla ja toisen pientä vauvaa kävin hyssyttämässä eilen, joten vauvankaipuuta ei voi estää millään! Jotenkin haikeudella sivusta seuraan heidän vauvajuttuja, mutta kuitenkin onnellisena heidän puolestaan.
Miten monet teidän läheiset muuten tietää teidän raskautumishaaveista? Mä olen muutamalle puhunut kavereista ja omalle äidille..anoppia en halua stressata tällä, koska saattaisi menettää yöunensa, jos tietäisi, että pian vuosi yritetty...sitä huolta en jaksaisi kuunnella=( Oma äiti jaksaa kannustaa ja pitää järkeä mun päässä=)

Moikka taas pitkästä aikaa..

Täällä päin ei mitään tuntemuksia tällä hetkellä. Kp:stä ei taaskaan tietoa (kalenterit pidetty visusti kiinni!). Sen verran kuitenkin kärryillä olen, että ensi viikolla jonain päivänä pitäis menkkojen mahdollisesti alkaa.. Jännityksellä odotellaan.

Ehkäpä joskus maanantain tienoilla kaivan sen kalendäärin ja tarkistelen päivät, ettei nyt menkat ainakaan kovin yllättäen tulis.. että osais vähän varautua, siis.

Touhuja on ollut joka toinen pv, ettei nyt ainakaan sen takia kannata murehtia. Tärppi tulee, jos on tullakseen.. olen vakaasti sitä mieltä!

Muutenkin elo on tällä hetkellä ihan leppoisaa. Viime viikolla oli pientä kriisinpoikasta ilmassa, mutta nyt on ilma selvästi selkiytynyt!!! Kiitos siitä kuuluu.. jollekkin.
Olen näitä teidän keskusteluja kyllä ahkerasti seuraillut, vaikken itse niin ole osallistunutkaan.

Meidän vauvahaaveista ei muuten taida tietää kukaan! Yhdelle kaverille olen vähän vihjaillut, mutta ei me olla mitenkään ""puhumalla puhuttu"" just tästä asiasta. Enkä aio puhuakkaan, ennen kuin tärppää. Ei niitä kyselyjä jaksaisi.. ja juuri sitä ihmettelyä, että miten ei ole vielä tärpännyt. Kohtahan on meilläkin se vuosi täynnä tätä yritystä.

Tärppionnea kaikille yrittäjille! Palajan asiaan, kunhan on taas jotain kerrottavaa..

Mulla lähinnä sellasia oireita että menkat alkavat nyt sen kierron mukaan mikä oli pillereitä syödessä 28-29. Eli viime kerralla (eka kerta ilman pillereitä) oli kierto 32 päivää mutta nyt tuntuu mahassa tuttua turvotusta. Voi siis olla että menkat alkavat jo sunnuntaina. PLÄÄH!
Ainiin, saatiin ostettua se rivari mistä mainitsin tossa aikasemmin ja se on ihana!!! Kova tarjouskilpa mutta menipäs läpi. Nyt on ihana muutto edessä.

Hauskaa ja aurinkoista viikonloppua kaikille!

Helou,
Älä Hanne vielä heitä kirvestä kaivoon=) Menkkaoireet saattavat olla myös jotain muuta. Tosin mä itse tunnen päivän pari ennen, kun menkat alkaa..
Hienoa, että saitte oman kivan kodin. Meillä oli sama tilanne vajaa 3 vuotta sitten ja se oli ihanaa aikaa suunnitella, rempata ja sitten muuttaa omaan kotiin. Ja oma piha on aivan ihana kesät talvet! Nauttikaa!
Mitäs muille ketjulaisille kuuluu? Huhuuuuuuu=)

Moi pitkästä aikaa! Ollaan lomailtu oikein olan takaa eli painettu menemään ympäriinsä -yhtään yötäkään ei olla tällä viikolla kotona vietetty :) Nyt kuitenkin palataan taas arkeen sillä maanantaina kutsuvat työt.. Ainoa hyvä asia, joka siitä seuraa on se, että pääsen useammin nettiin kun olen joskus kotonakin!!!

Kp-rintamalla ei ihmeempiä; ei oireita, pelkkää odottelua.. Viikon päästä pitäisi sitten olla viisaampi, missä mennään ja millä tavalla tästä eteenpäin!

Tervehdys!

Tänään sitten alkoi menkat. Ei keretty edes viikolle 34..
Tunteet on vähän ristiriitaisia taas.. en oikein tiedä, ollakko iloinen vaiko surullinen. Mutta kuitenkaan en lannistu ja yritys jatkuu.. :)

Palataan astialle taas ensi kuun puolella.

+++ONNEA muille!!!

Heip kaikille jännääjille!
Kirjoittelin tänne jo aikaisemmin, kun vahvojen raskausoireiden vuoksi tein testin ja sain siitä kaksi viivaa. Ilmeisesti joku haamuviiva, koska tein seuraavana päivänä testin ja negaa näytti. Tosin elättelen toiveita vielä koska menkat ei ole vielä edes myöhässä. Torstaina vois ruveta odottelemaan menkkoja. Oireita on ollut eli alavatsassa ihmeellistä turvotusta ja repimistä, tissit arat ja ehkä vähän turvonneet, itkeen pillitän herkästi sekä nyt iski vielä hirveä flunssa. Mutta saapa nähdä, toivotaan parasta.
+onnea kaikille!!!!

Toivottavasti ei ollut haamuviiva! Nyt peukut pystyyn.
Mulla ei ole vielä alkanut menkat ja luultavasti menee tohon puoleen väliin ensi viikkoa. Tai toivottavasti ei alkaisi ollenkaan.
Plussaonnea kaikille! Huomenna alkaa sitten ""meidän"" viikko.

Tervehdys kaikille!

Neitoperhonen: TOIVOTTAVASTI se viiva palaa ja voimistuu..kaikki sormet ja varpaat ristissä sun puolesta!

Omasta navasta sen verran etten minäkään kerinnyt vkolle 34 jännäilemään...tänään siis kp 2 lauantaina rysähti täti kylään...kyllä siinä iso itku tuli, olin niin toiveikas tän kierron suhteen...

Toivottavasti muilla on yritys tuottanut parempaa tulosta!
Tehkäähän paljon plussia!
Älkääkä antako mun huonon tuurin lannistaa!!
Mariska

Ikävää, että menkat on toisilla jo yllättäneet
-toisaalta tylsää on sekin, että ehtii bongaamaan oireita ja elättelemään toiveita ja vasta sen jälkeen maailma rysähtää..! Pahoittelut silti :( Kaikille kierron tilanteesta huolimatta kauheasti tsemppiä vauvaprojektin parissa jaksamiselle!!!

Mariskalle ja inkulle pahoittelut. Mua pelottaa jo valmiiksi, että minkälaisen hermoromahduksen saan, jos/kun menkat alkavat taas. Se pettymyksen tunne on kamala, kun lähes koko kierron on ollut kädet kyynärpäitä myöden ristissä ja ehtinyt jo salaa hiukan haaveillakin.
Omasta navasta; mulla on ollut rinnat arat ja turvonneet, mutta se on helpottanut nyt, joten pessimistisyys valtaa mielen. Kp on nyt 22/25-27. Itkukin tulee herkästi: eilen aamulla pillitin jostain ihan naurettavasta asiasta. En tiedä miten suhtautusi näihin ""oireisiin"", kun ei haluaisi liikaa ajatella, ettei sitten pety. Viimepäivinä on muuten ärsyttävän monet vihajalleet meille lapsista ""kyllä saisi teillekin jo tulla vauva"". Voi luoja, miten olisi tehnyt mieli samoa jotain kurjaa! Jos joskus olisin onnellisesti raskaana, niin aion sanoa näille kommentoijille sitten (miehen sukulaisia), miten kauan yritettiin. .
Mutta...toivottavasti meitä onnistaa vkolla 34! Palaillaan juttelemaan taas=)
+++++++++++++++++säteitä+++++++++++++++++++++

Yhteistyössä