Voi että miehet voi olla tyhmiä joskus

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Jouduin sanomaan yhdelle kaverille, että en ehdi tavata perjantaina, koska on jo muuta ohjelmaa. Mun mies ihmetteli, et miks mä kaverille niin sanoin. Mitä ohjelmaa meillä muka perjantaina on. Muistutin lauantaina tulevista vieraista ja mies oli ihan ihmeissään, et miten ne siihen vaikuttaa. Meillä on tapana aina siivota ja miettiä/tehdä jotain tarjoilua, jos vieraita tulee ja mies tietää tän ihan hyvin. Silti ei tajua, että jos hän menee lauantaina töihin, niin la iltana tulevien vieraiden tuloon on valmistauduttava jo perjantaina. Ilmeisesti mies oletti, että sillä aikaa kun hän on töissä lauantaina, niin minä siivoan yksin koko talon ja hoidan samalla kaksi pientä lasta ja taion vielä tarjoilutkin illaksi. |O :headwall:

Alkuperäinen kirjoittaja juuei:
Tunnenpa miehiä jotka eivät ole tajunneet, että ennen kuin ruoka on pöydässä, jonkun on oltava tunti keittiössä. Tai muuten saa maksalaatikkoa.

Joo, tästä on meilläkin keskusteltu ja nykyään mies jo tajuaa, ettei voi noin vaan lähteä lasten kanssa ulkoilemaan ja olettaa, että minä jään sisälle tekemään ruokaa.

no kai sitä tuollaiset hommat saa tehtyä ilman miestäkin? En minä ainakaan siihen 'vieraiden tulon valmisteluun' miestä avuksi tarvitse jos ei kerran ole lähistöllä sopivaan aikaan. Hyvin sujuu siivoukset ja viiden lapsen hoito ja muu valmistelu ilman miestäkin ;) Ettekö te naiset enää voi tehdä mitään ihan issekseen... Ja tarviiko kaiken olla niin tip top, eikös sitä vähän rennomminkin voisi vierailuja ottaa? Vai mitenkä usein teillä oikein vieraita sitten käy? pari kertaa vuodessa? Anteeksi jos loukkaan mutta jotenkin tuntuu että naiset on nykyisin niin avuttomia mukamas.

Alkuperäinen kirjoittaja nainen:
no kai sitä tuollaiset hommat saa tehtyä ilman miestäkin? En minä ainakaan siihen 'vieraiden tulon valmisteluun' miestä avuksi tarvitse jos ei kerran ole lähistöllä sopivaan aikaan. Hyvin sujuu siivoukset ja viiden lapsen hoito ja muu valmistelu ilman miestäkin ;) Ettekö te naiset enää voi tehdä mitään ihan issekseen... Ja tarviiko kaiken olla niin tip top, eikös sitä vähän rennomminkin voisi vierailuja ottaa? Vai mitenkä usein teillä oikein vieraita sitten käy? pari kertaa vuodessa? Anteeksi jos loukkaan mutta jotenkin tuntuu että naiset on nykyisin niin avuttomia mukamas.

mä hieman peesailen tätä...

Hei kerro mullekin miten voit olla lasten kans ulkona ja laittaa samalla ruokaa! Se olis tosi kätevää! Ja vieläkö siinä vois vaikka imuroita samalla?

ei ei meilläkää isompia valmisteluja oo vieraiden tuloon ku et on kaupast jotai kahvin kanssa haettu ja lelut mihi vois kompastuu ni siivottu pois.. muuta ei tartte ja pärjään ihan itsekkin kahden lapsen kaa...

tosin meillä noi perus siivoukset hoidellaa ajallaa ni ei tartte vieras siivouksia ja vieraat pääasiassa sukulaisia ja ystävä perheitä niin en näe tarvetta kiillottaa kuvaa itsestäni...

Mä mitään koko päivää tarvii, mutta pienempi lapsi on tällä hetkellä sellaisessa iässä, ettei voi sekunniksikaan jättää silmistään. Kiipeää mihin tahansa ja putoilee ja loukkaa. On pikkasen hankalaa siivota ja leipoa samalla ja vähän väliä keskeyttää hommat ja nostaa lasta pois ties mistä pöydältä. Olen niin monta kertaa kokeillut, etten tee sitä enää vapaaehtoisesti. En tarvitse siihen valmisteluun kuin muutaman tunnin, mutta tarvitsen jonkun siksi aikaa vahtimaan lapsia, varsinkin tätä pientä. Joten pe ilta on ainoa vaihtoehto, koska mies on silloin kotona. En siis voi yhtä aikaa tavata kaveriani, joka ehdotti tapaamista, kun se on ainoa ilta jolloin ehdin tehdä valmiiksi kaiken mitä haluan. Tällä kertaa on tulossa ihmisiä, jotka ei oo ennen käyneet meillä, joten haluan että on siistiä, vaikka te muut pitäisitte kuinka turhana tahansa.

Alkuperäinen kirjoittaja kriztina83:
ei ei meilläkää isompia valmisteluja oo vieraiden tuloon ku et on kaupast jotai kahvin kanssa haettu ja lelut mihi vois kompastuu ni siivottu pois.. muuta ei tartte ja pärjään ihan itsekkin kahden lapsen kaa...

tosin meillä noi perus siivoukset hoidellaa ajallaa ni ei tartte vieras siivouksia ja vieraat pääasiassa sukulaisia ja ystävä perheitä niin en näe tarvetta kiillottaa kuvaa itsestäni...

No kaikki ei halua syödä kaupan pullaa ja meillä on tuo perussiivous tekemättä tältä viikolta ja se olis tehty muutenkin loppuviikosta, joten totta kai se tehdään ennen kuin ne vieraat tulee.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Tunnenpa miehiä jotka eivät ole tajunneet, että ennen kuin ruoka on pöydässä, jonkun on oltava tunti keittiössä. Tai muuten saa maksalaatikkoa.

Joo, tästä on meilläkin keskusteltu ja nykyään mies jo tajuaa, ettei voi noin vaan lähteä lasten kanssa ulkoilemaan ja olettaa, että minä jään sisälle tekemään ruokaa.

Siis miksei mies voi lähteä lasten kanssa ulkoilemaan. Silloinhan saa rauhassa tehdä kotihommat.

no sen verrran varmasti tajuat itsekin ettei yhtäaikaa voikaan, mutta järjestelykysymys se on, ystäväiseni. Ruokaa voi esim hauduttaa uunissa, esivalmistella, joskus syödään eilistä jos on jäänyt jne... ja kyllä yhden päivän aikana taatusti ehtii sekä ruoan laittaa että olla ulkona jos vain haluaa, turha muuta väittää. Jos se ei onnistu niin täytyy olla jo hiukkasen saamaton! Näiden lisäksi normi päivänä kyllä ehtii myös imuroida, lukea lapsille kirjoja, pestä pyykkiä jne... Organisointi on tärkeä sana :) Ja eihän nämä tietysti onnistu jos päivärytmi on sellainen että herätään vasta lähellä puolta päivää, tiedäthän. Mutta meillä on koko porukka vapaaehtoisesti hereillä kahdeksalta viimeistään... Mutta tässä ketjussahan olikin aiheena oikeastaan vieraiden tulo ja ne valmistelut, niihin etenkään ei miestä kyllä välttis tarvi!

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Siis miksei mies voi lähteä lasten kanssa ulkoilemaan. Silloinhan saa rauhassa tehdä kotihommat.

No minähän en siellä hellan edessä yksin seiso 7 päivää viikossa. Teen sen ihan mielellään silloin kun mies on töissä, mut kotona ollessaan saa luvan osallistua mm ruuanlaittoon, koska yhtä hyvin hän osaa ruokaa tehdä kuin minäkin. Minäkin haluan mennä mieluummin ulkoilemaan, jos sen jälkeen saa tulla valmiiseen pöytään.

no sen verrran varmasti tajuat itsekin ettei yhtäaikaa voikaan, mutta järjestelykysymys se on, ystäväiseni. Ruokaa voi esim hauduttaa uunissa, esivalmistella, joskus syödään eilistä jos on jäänyt jne... ja kyllä yhden päivän aikana taatusti ehtii sekä ruoan laittaa että olla ulkona jos vain haluaa, turha muuta väittää. Jos se ei onnistu niin täytyy olla jo hiukkasen saamaton! Näiden lisäksi normi päivänä kyllä ehtii myös imuroida, lukea lapsille kirjoja, pestä pyykkiä jne... Organisointi on tärkeä sana :) Ja eihän nämä tietysti onnistu jos päivärytmi on sellainen että herätään vasta lähellä puolta päivää, tiedäthän. Mutta meillä on koko porukka vapaaehtoisesti hereillä kahdeksalta viimeistään... Mutta tässä ketjussahan olikin aiheena oikeastaan vieraiden tulo ja ne valmistelut, niihin etenkään ei miestä kyllä välttis tarvi!

Minkä ikäinen sun nuorin laps on? Voitko jättää lapset hetkeksi keskenään sisälle tai ulos, jolloin saat rauhassa vaikka siivota tai tehdä ruokaa? Jos meillä olis vain tuo isompi lapsi, niin hänen kanssaan saisin hyvin tehtyä kaikki kotihommat ihan helposti ilman apua, mut pienempää en voi silmistäni päästää.

ja lisätään nyt vielä että meillä kyllä on perussiisteys aina ja leivon säännöllisesti joten pakasteesta kyllä lähes aina löytyy vierasvaraa. Näillä keinoin vieraiden tulo ei ole kauhistus.

ja lisätään nyt vielä että meillä kyllä on perussiisteys aina ja leivon säännöllisesti joten pakasteesta kyllä lähes aina löytyy vierasvaraa. Näillä keinoin vieraiden tulo ei ole kauhistus.

Vau, ihailkaa kaikki. Pullantuoksuinen superäiti tässä mainosta itseään!!!

nuorin on vuoden ikäinen, kaksi on koulussa (eskari ja ekaluokkalainen, joten tulevat alkuiltapäivästä kotiin). En anna pienimmän olla muiden lasten kanssa keskenään ulkona, mutta hän onkin joko äidin apuna siivoamisesssa tai touhuaa siinä näköetäisyydellä jotain. Yleensä kyllä lapset ovat sisällä silloin jos leivon tai siivoan, osallistuvat halutessaan äidin hommiin tai leikkivät keskenään.

nuorin on vuoden ikäinen, kaksi on koulussa (eskari ja ekaluokkalainen, joten tulevat alkuiltapäivästä kotiin). En anna pienimmän olla muiden lasten kanssa keskenään ulkona, mutta hän onkin joko äidin apuna siivoamisesssa tai touhuaa siinä näköetäisyydellä jotain. Yleensä kyllä lapset ovat sisällä silloin jos leivon tai siivoan, osallistuvat halutessaan äidin hommiin tai leikkivät keskenään.

Just, kyllähän tuo onnistuu, jos on jo noin isoja lapsia, mitkä vielä osan päivää pois kotoa. Ja vaikka olisivat kotonakin, tajuavat kuitenkin mitä voi tehdä ja mitä ei toisin kuin kiipeilyvimmainen pikkuinen.

ja se 'pullantuoksuinen äiti' on nykyisin naisille kirosana :/ Mitähän väärää siinä on jos kokee nämä asiat suht helpoiksi. Toki meilläkin on kiukkupäiviä ja niitä hetkiä jolloin tuntuu ettei mistään tule mitään, mutta pääsääntöisesti päivät menee mukavasti ja hommat hoituu, anteeksi nyt vain jos se on teille punainen vaate!

Täh? Minusta on ihanaa jos saan jäädä rauhassa joskus laittamaan ruokaa, ja mies suostuu ottamaan molemmat, vaikka ovat jo isompia, eikä tarvitse toisen kanssa laittaa ruokaa.

Lapsena säälin äitejä, jotka jää aina siivoamaan ja ruokaa laittamaan ja isä saa huvitella. Nyt aikuisena se huvittelu (ulkoilut, lasten kanssa leikkiminen ym) on rankempaa kuin että saa rauhassa tehdä kotitöitä.

mutta käsittääkseni ap:lla esimerkiksi oli kaksi lasta kotona - niin minullakin on niitä pieniä koko ajan kolme siinä :) Ja kyllä juuri yksi vee täyttänyt kiipeilee myös joka paikassa :/ Eli mielestäni tilanteemme on kyllä verrattavissa jossain määrin keskenään.

ja se 'pullantuoksuinen äiti' on nykyisin naisille kirosana :/ Mitähän väärää siinä on jos kokee nämä asiat suht helpoiksi. Toki meilläkin on kiukkupäiviä ja niitä hetkiä jolloin tuntuu ettei mistään tule mitään, mutta pääsääntöisesti päivät menee mukavasti ja hommat hoituu, anteeksi nyt vain jos se on teille punainen vaate!

Ärsyttävää kun tulet tänne mainostamaan miten ehdit ja pystyt leipomaan ja ties mitä. Sullahan on kaikki aamupäivät aikaa ja yksi lapsi vain hoidettavana. Se on vähän eri juttu kuin kaksi pientä ja tosi villiä. Mä olen varmaan sitten maailman surkein äiti kun ei pysty yhtä aikaa tekemään kaikkea. Tänään laitoin lapsille ruokaa ja pieni jo sillä aikaa kiipesi pahaan paikkaan ja vähän isompi onneksi tuli sanomaan mitä pieni tekee, Mulla ei oo selässä silmiä, vaikka varmaan pitäis, muuten on huono äiti :(

mutta käsittääkseni ap:lla esimerkiksi oli kaksi lasta kotona - niin minullakin on niitä pieniä koko ajan kolme siinä :) Ja kyllä juuri yksi vee täyttänyt kiipeilee myös joka paikassa :/ Eli mielestäni tilanteemme on kyllä verrattavissa jossain määrin keskenään.

Ai nyt niitä on kolme? Äsken kerroit, et kaks on koulussa/eskarissa ja vuoden ikäinen kotona. Onko niitä vuoden ikäisiä kolme sitten vai? Taidat puhua ihan potaskaa.

Ärsyttävää kun tulet tänne mainostamaan miten ehdit ja pystyt leipomaan ja ties mitä. Sullahan on kaikki aamupäivät aikaa ja yksi lapsi vain hoidettavana. Se on vähän eri juttu kuin kaksi pientä ja tosi villiä. Mä olen varmaan sitten maailman surkein äiti kun ei pysty yhtä aikaa tekemään kaikkea. Tänään laitoin lapsille ruokaa ja pieni jo sillä aikaa kiipesi pahaan paikkaan ja vähän isompi onneksi tuli sanomaan mitä pieni tekee, Mulla ei oo selässä silmiä, vaikka varmaan pitäis, muuten on huono äiti :(

Noo, taitaa olla vähän tapauskohtaista miten kukin kokee. eskaritkin pitää kuljettaa pienen kanssa, ei jää paljon aikaa olla ennen kuin eskari jo loppuu ja joutuu taas lähteä pienen lapsen omista aikatauluista välittämättä hakemaan.

Kyllä usein on helpompaa, kun on kaksi pientä, eikä tarvitse lähteä minnekään. Se aikataulussa meneminen pienten kanssa on aika rankkaa omasta mielestäni.

Ja ehkä tulet vielä huomamaan, että isommissa lapsissa on samanlainen työ kuin pienemmissä. Tappelut ym. vain lisääntyvät kun lapset kasvavat.

Yhteistyössä