Voi johtua huonosta parisuhteesta se, että lapsi takertuu äitiin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Meidän 4,5 vuotias herkkä tyttö on niin kovin minun perääni ja oikein takertuu, kotona. Mummolassa ei takerru ollenkaan ja jää ihan mielellään jos minä lähden. Mutta jos yritän kotoa lähteä, niin itkee eikä halua päästää minua. Tuo on ehkä vähän kausittaista eli ei aina ole niin paha. Meillä on melko kylmä ja etäinen parisuhde ja olen siitä onneton. Vaistoaako lapsi sen ja takertuu siksi? Ei muutenkaan halua tehdä isänsä kanssa juuri mitään.

En usko että kyse on teidän parisuhteesta vaan ehkä enemmän isän ja lapsen välisestä suhteesta. Jos isä ei juuri leiki lapsen kanssa, voi tietysti olla että lapsi ei halua jäädä hänen kanssaan kaksin jos joutuisi olemaan silloin "yksin".

Ehkä kannattaisi keksiä jotain lapsen ja isän yhteisiä harrastuksia ja tekemisiä, mitkä olisi heistä molemmista mukavia.

se on eroahdistusta,lapset pitää äitiä tärkeänä henkilönä jolta saa rakkautta ja kaikkea muuta :) sinun vaan täytyy sanoa lapselle ajoissa jos olet lähdössä jonnekin nin osaa varautua siihen.meillä on ihan sama että tyttö itkee mun perään kun lähden vaikka kauppaan,mutta rauhottuu kuitenkin melkein heti.

tai vaan lapselle luonteetomaista-meillä on ainakin paljon sosiaalisempi esikoinen, kuin kuopus koskaan.
eilen oltiin erossa nelisen tuntia ja lopulta illalla nukahti olohuoneeseen mun syliin vaikka olin tullut kotiin jo monta tuntia aiemmin..

Mun poikani on sosiaalinen ja reipasluonteinen. On aina jäänyt helposti hoitopaikkaan, mummolaan, tätilään yms mihin vaan hoitoon. Mutta, omaan kotiin ei ole koskaan halunnut jäädä kenenkään muun hoitoon kuin minun.

Olen varma, että minun ja exäni huono suhde on syynä tähän. Myös lapsen ja isänsä välinen suhde. Olen ollu lapselle tuki ja turva, isänsä saattoi meillä asuessaan lähteä kauppaan ja häipyä useiksi päiviksi. Luulen, että lapsi yhdistää kotoa lähdön näihin tapahtumiin.

Nyt lapsi on jo hiukan isompi ja minun ja isänsä erosta on jo pari vuotta aikaa. Mutta yhäkin kun lähden johonkin ja poika jää uuden mieheni kanssa kaksin, lapsi vannottaa minua monta kertaa, että enhän viivy koko päivää ja tulenhan pain takaisin. Hän on selvästi aidosti peloissaan.
Uuden miehen kanssa tulee muuten hyvin toimeen ja esim ulkoilee mielellään hänen kanssaan kaksin.

Yhteistyössä