Voi juma, että meinasin kuristaa vieraan ämmän...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Raivona
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Autokatoksen taakse...voi juma. Ja vielä huutamaan. Ei taida olla niin huonokäytöksistä porukkaa kuin suomalaisäidit.

Olen asunut kehitysmaassa paikassa, jossa ei ollut vessoja eikä vaippoja. Jotenkin sielläkin äidit onnistuivat pissattamaan vauvansa ojaan tms. Huuto olisi tullut, jos toisen majan pihalle olisi lapsi pissannut.

Alkuperäinen kirjoittaja Huh sentään;24261732:
Autokatoksen taakse...voi juma. Ja vielä huutamaan. Ei taida olla niin huonokäytöksistä porukkaa kuin suomalaisäidit.

Olen asunut kehitysmaassa paikassa, jossa ei ollut vessoja eikä vaippoja. Jotenkin sielläkin äidit onnistuivat pissattamaan vauvansa ojaan tms. Huuto olisi tullut, jos toisen majan pihalle olisi lapsi pissannut.

Ja paskat. Mikähän mahtoi tuo kehitysmaa olla,haluan oikeasti tietää!!! Ihan kukkua puhut. Muksut pissaa minne pissaa - meidän fiinissä maassa siitä on tehty jotain yber kamalaa...

Henkilökohtaisesti mua ei pikku pisut haittaa pätkän vertaa, mutta on ikävää kun ihmiset eivät osaa asioista järkevästi keskustella vaan rupeavat käyttäytymään aggressiivisesti heti kun heille jostain huomauttaa, siis vaikka olisivat väärässäkin.
Loppujenlopuksi ap:llä ei tossa tilanteessa ollut varaa nimitellä yhtään ketään. Vieraille pihoille ei vaan yksinkertaisesti mennä kuseskelemaan. Mutta kai se on joku leijona-emo-hormoni joka laittaa mammat sekoilemaan näissä tilanteissa.
kerro mulle että mitä itse oisit tehny vastaavassa tilanteessa. Lähellä ei ollut metsää eikävessaa. Kiskan myyjä joka työskemtelee yksin ja kioski täynnä asiakkaita niin ei voi päästää ketään yksin takahuoneeseen. eikä voi itse lähteä pissattamaan ventovierasta lasta koska ei voi jättää asiakkaita yksin kioskiin.Mitä siis olisit itse tehnyt vastaavassa tilanteessa kun lapselle tulee yllättäen pissahätä?

Huh-huijaa kun ihmiset on taa kadottanut maalaisällin. Yksin lapsen pissa - kele. EI mikään juoppojen katu kuseskelu. Meillä muksut saa kesäisin käydä koti pihalla puskapissillä ja ei haise. Kyllä luonto sen hoitaa aika altayksikön. Mutta tää on taas tätä steriiliyshysteriaa! Kaikki on niiiiiiiin YÄK. Ja kuitenkin autoillamme paskataan jo paljon pahemmin ympäristöä, puhumattakaan kaikesta muovikrääsätä jota heitellään pitkin pientareita ymymym

kerro mulle että mitä itse oisit tehny vastaavassa tilanteessa. Lähellä ei ollut metsää eikävessaa. Kiskan myyjä joka työskemtelee yksin ja kioski täynnä asiakkaita niin ei voi päästää ketään yksin takahuoneeseen. eikä voi itse lähteä pissattamaan ventovierasta lasta koska ei voi jättää asiakkaita yksin kioskiin.Mitä siis olisit itse tehnyt vastaavassa tilanteessa kun lapselle tulee yllättäen pissahätä?

ap vain ei edes kysynyt myyjältä. ties vaikka olisi päästänyt.

Aasian maissa ainakin muksuilla on housuje haarat vaan leikattu auki ja pissa&kakka tulee sinne minne nyt sattuu tulemaan...Mäkin haluaisin nähdä tuollaisen kehitysmaan jossa naiset ehtivät töiltään katsella tasan tarkkaan minne lapset kuseksiin.

Ei kannata valehdella aiheesta josta ei näemmä mitään tiedä.

Kyllä pissan pelko kuuluu meidän parempiosaisten maiden "paheisiin" kun meillä on liikaa aikaa miettiä joka seikkaa niin sairaan tarkati ja tuoksutella jokainen aromin hiven joka ilmaan pääsee.

[QUOTE="Äiti ihminen";24261846]KOIRAT saa kusta pikkulapsi ei. Kyseessä oli iso pissahätä. Hyvä että helpotti. Eihän kukaan tavoikseen ota kuseskella tuollain.[/QUOTE]

No ei takuulla katsota hyvällä, jos pihoille pissaamaan, siis YKSITYISALUEELLE! Siitähän tässä on kysymys, eikä niinkään siitä, haiseeko lapsen pissa vai ei.

Luultavasti etsinyt sen suojaisamman paikan, mutten olisi mennyt toisten pihaan. Ja jos joku olisi huomauttanut ylipäätään pissattamisesta en olis hyppinyt ihmisen silmille, kuitenkaan. Ei ole tapana moinen.
Enkä etenkään olisi tänne kirjoittanut 'vieraasta ämmästä'...jolla, by the way, oli ilmeisesti paremmin hyvän käytöksen avaimet hallussa kuin sulla.

Viimeksi muokattu:
[QUOTE="Vieras";24261955]No ei takuulla katsota hyvällä, jos pihoille pissaamaan, siis YKSITYISALUEELLE! Siitähän tässä on kysymys, eikä niinkään siitä, haiseeko lapsen pissa vai ei.[/QUOTE]

Äh, lähti vaillinainen lause, eli siis ei takuulla koirienkaan kuseskelua toisten pihoilla katsota hyvällä. Kokeilepa kerran, niin katsotaan, mitä tapahtuu, jos alueen asukkaat näkevät.

Ei taida olla niin huonokäytöksistä porukkaa kuin suomalaisäidit.

Olen myös asunut ulkomailla, enkä ole kyllä törmännyt sellaisiin rääväsuisiin äiteihin kuin Suomessa törmää!

Omalle kaksivuotiaalle tuli pissahätä kun käytiin kioskilla, ja kysyin päästä vessaan. Ei ollut kuulema.. No lapsi ei suostu pissaamaan pihalle joten ajettiin kotiin. Eikä tullut housuun!
Yhden kaupan pihalla nähtyä oli siinä 5 vanha poika kusemassa suoraan kaupan avoimesta ovesta ulos... Äitinsä tutki alerekkejä sujuvasti JA kaupassa ON eteisessä vessa, silloin ihmettelin ja paljon.

Just just. Täällä oli ketju, jossa aloittaja teilattiin siitä, kun sitä pänni uimarannalla äiti, joka kusetti lapsensa veteen. (vaikka vessakin oli lähellä). Kuulemma se pikku pissa siinä vedessä ei haittaa mitään, tätä mieltä oli suuri osa vastaajista.

Nyt tämä ap lynkataan siitä, kun antoi lapsensa pissiä kovassa hädässä jonkun autovajan TAAKSE, suojaisaan paikkaan. Tää on taas niin tätä, peruspalstaa.

Kyllä se lapsella hätä tulee yllättäen, eikä aina etukäteen pissattaminenkaan auta. Olisin tehnyt kuten ap. Eli etsinyt lähimmän suojaisan ja harmittomimman näköisen paikan. Jos olisin ollut se pihan rouva, niin olisin tarjonnut omaa vessaani käyttöön jos lapsi jaksaisi vielä pidättää sinne saakka. En todellakaan pissata lapsia normaalisti nurmikoille tai puskiin, vaan aina meillä mennään vessan, mutta jos ihan oikeasti hätä yllättäisi tuollaisessa tilanteessa niin pakkohan se olisi.

Absoluuttisen samaa mieltä!!!!

Just just. Täällä oli ketju, jossa aloittaja teilattiin siitä, kun sitä pänni uimarannalla äiti, joka kusetti lapsensa veteen. (vaikka vessakin oli lähellä). Kuulemma se pikku pissa siinä vedessä ei haittaa mitään, tätä mieltä oli suuri osa vastaajista.

Nyt tämä ap lynkataan siitä, kun antoi lapsensa pissiä kovassa hädässä jonkun autovajan TAAKSE, suojaisaan paikkaan. Tää on taas niin tätä, peruspalstaa.

Huokaus täältäkin: YKSITYINEN ALUE, mitä tarkoittaa??

[QUOTE="joku vaan";24261004]Mun mielestä ton paikan kuvauksen perusteella ei kyllä ollut kenenkään "kotinurkilla" vaan oikeasti piilossa. Ei mua todellakaan haittaisi, jos nelivuotias pissaisi meidän kerrostalon taakse jonnekin nurmikolle.

Outoja vastauksia tullut täällä.

P.S. Kiroilua kannattaisi ehkä rajoittaa lapsen läsnäollessa..[/QUOTE]

Ihme nipoja koko alku ketju. Hissejä, porttikongeja tai asfaltteja en hyväksy pissauspaikoiksi, mutta pienen pojan pisut nurmikko imee sisälleen.

Ja sitä paitsi ap:han joutui lopulta menemään autolla pisutukselle sopivamapaan paikkaan. Eikö olisi kannattanut tehdä se heti?
Varmaan mä olen nipo ja tiukkapipo, mutta ihan oikeesti rasittaa ihmiset, jotka alkavat rähistä jos heille jostain huomauttaa. Kai se hyökkäys sitten on paras puolustus?
Ja että ihan pitää ottaa itseensä niinkin paljon, että jaksaa kirjoittaa mammapalstalle kuinka olis voinut kuristaa vieraan ämmän. Ja mitä se vieras ämmä sitten teki...oho, se kysy, että siihenkö aiot lapsesi pissattaa. Voi juku, kyllä siitä jo ansaitsee tulla kuristetuksi.

[QUOTE="Vieras";24261955]No ei takuulla katsota hyvällä, jos pihoille pissaamaan, siis YKSITYISALUEELLE! Siitähän tässä on kysymys, eikä niinkään siitä, haiseeko lapsen pissa vai ei.[/QUOTE]

Totta ei ole kohteliasta mennä toisten pihoille pissimän, mutta itse olen sitä mieltä, että vähemmän haittaa siitä pissasta on toisten nurmikolla ( ei kulkuväylä eikä leikkialue), kuin housujen läpi asfaltilla. Ja kun eivät olleet kenenkään ikkunan alla ym.

Voi ei mikä älämölö yhdestä lapsen pissasta! Miks ei kukaan tullut tänne märisemään kun olin 3,5 vuotiaani kanssa taannoin huvipuistossa ja poika yks kaks heitti housut alas ja pissas nurtsille puun alle?

Meillä täällä ison maatalon pihassa ei todellakaan kesken hommien lähdetä lapsia potalle viemään pienen hädän takia, pissatkoon nurkalle tai puskaan. Ei juma mitkä murheet! Koirat saa kyllä kusta minne vaan mutta ei pieni lapsi joka itkee hätäänsä?

Niin helvetin tekopyhää ettei voi ollakkaan!

Voi ei mikä älämölö yhdestä lapsen pissasta! Miks ei kukaan tullut tänne märisemään kun olin 3,5 vuotiaani kanssa taannoin huvipuistossa ja poika yks kaks heitti housut alas ja pissas nurtsille puun alle?

Meillä täällä ison maatalon pihassa ei todellakaan kesken hommien lähdetä lapsia potalle viemään pienen hädän takia, pissatkoon nurkalle tai puskaan. Ei juma mitkä murheet! Koirat saa kyllä kusta minne vaan mutta ei pieni lapsi joka itkee hätäänsä?

Niin helvetin tekopyhää ettei voi ollakkaan!

Joo, ei mulla ole elämää, se on facta. Siltikin mua jurppii, siis enemmän kuin lapsen nestemäinen erite semiväärässä paikassa, ap:n asenne. Okei, mä olen pikkusielu...
Haukkukaa vaan ekat vastaantulevat ämmät jotka sanovat vääriä asioita...KÄÄK!|O

Luultavasti etsinyt sen suojaisamman paikan, mutten olisi mennyt toisten pihaan. Ja jos joku olisi huomauttanut ylipäätään pissattamisesta en olis hyppinyt ihmisen silmille, kuitenkaan. Ei ole tapana moinen.
Enkä etenkään olisi tänne kirjoittanut 'vieraasta ämmästä'...jolla, by the way, oli ilmeisesti paremmin hyvän käytöksen avaimet hallussa kuin sulla.

Itse asiassa toisten virheistä huomauttelu on HUONOA käytöstä.

Totta ei ole kohteliasta mennä toisten pihoille pissimän, mutta itse olen sitä mieltä, että vähemmän haittaa siitä pissasta on toisten nurmikolla ( ei kulkuväylä eikä leikkialue), kuin housujen läpi asfaltilla. Ja kun eivät olleet kenenkään ikkunan alla ym.

Siis eihän siitä pissistä nyt maailma kaadu, mutta kun yksityisalue on yksityisalue. Veikkaan, että nämä samat rääväsuiset äidit, joiden mielestä tämä muiden pihoilla pissiminen (hätätilanteessa) on ok, karjuvat sitten, jos naapuritalon lapset tulevat HEIDÄN taloyhtiönsä hiekkalaatikkoon leikkimään. Näin karkeasti ottaen. Hyvät tavat pitää olla ja lapsille pitää näyttää hyvää esimerkkiä, ei tämän ap:n käytös ollut mitenkään hyvä esimerkki. Mistä se pissapaikka mahtoi sitten lopulta löytyä? Eikö tien viereen olisi ollut kuitenkin kaikkein järkevintä hoitaa se asia, ns. ei kenenkään maalla?

[QUOTE="www";24262380]Itse asiassa toisten virheistä huomauttelu on HUONOA käytöstä.[/QUOTE]

Heh, no niinpä niin. Jonkun rajatiedon oppaan mukaan vai? Tolla lainilla sä voit sulkea kenen tahansa mistään sulle huomauttavan suun melko muikeasti. Varmaan kaikki maailman vanhemmatkin sitten tekevät huonoa työtä kun huomauttelevat lapsilleen huonosta käytöksestä, eikö?

Yhteistyössä