Voi kirosana ja äidin morkkis *turhis*

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja IhanaValo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Elämä on välillä myös tällaista :) Et ole ainoa! En usko, että on kovin montaa yli 3 vuotiaan äitiä, jolla ei joskus olisi keittänyt vähän yli.

Ei juuri tuollaviisiin, niin jotenkin muuten sitten.

Minä uskon että aivan yhtä traumatisoivaa jos olis lyönyt kuin että säikäytti lapsen suihkulla. Aivan yhtä tuomittavaa. Jos joku harmaa paljastais jotain tällaista niin tulisihan tavaraa niskaan :whistle:
Toivottavasti aloittaja ymmärtää hävetä eikä usko näihin sattuuhan näitä -juttuihin. Ei saa sattua :attn:

Miksei lapsilla voi olla vesimukia/pulloa sängyn vieressä/yöpöydällä??? Juo sitten kun janottaa. Yölläkin voi tulla jano. Tulee mullakin, ikää yli 40 vee. Varmasti itsekin tuon ikäinen ymmärtää ettei ihan tolkuttomasti voi juoda jottei tartte vessaan mennä montaa kertaa yössä. Ja yhden kerran kun 5v pissaa sänkyyn, sitä hävettää sen verran että kerrasta oppii säännöstelemään iltajuomistaan....

No jaa mä olisin kyllä antanut juoda sitä vettä koska nyt on kuumat ilmat ja nestettä menee eri tavalla. Kyllähän sen huomaa ittestäkin, että vaikka juo normaalia enemmän niin ei tarvi pakosta vessassa käydä sen enempää.

Ja luulis, että 5v. lapsi osaa käydä yksin yöllä vessassa. Niin ainakin osas mun likka tuon ikääsenä, sen jälkeen tuli takaasi sänkyyn.

Itse tunnen äitin joka rankaisee lapsia laittamalla nämä kylmään suihkuun jos tekevät jotain "väärin".Ihan pienikin asia riittää..joten toi ap:n tapaus on aika pieni juttu siihen verrattuna.

Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett O Harava:
No jaa mä olisin kyllä antanut juoda sitä vettä koska nyt on kuumat ilmat ja nestettä menee eri tavalla. Kyllähän sen huomaa ittestäkin, että vaikka juo normaalia enemmän niin ei tarvi pakosta vessassa käydä sen enempää.

Ja luulis, että 5v. lapsi osaa käydä yksin yöllä vessassa. Niin ainakin osas mun likka tuon ikääsenä, sen jälkeen tuli takaasi sänkyyn.

Kun se ei välttämättä ollut siitä janosta kiinni. Meillä 3v :llä on aina muka jano kun aletaan nukuttamaan, aina sitä juomista haetaan ja usein hän ei juo edes. Sitten huutaa toista asiaa, pissille. Viedään potalle eikä pissitä. sSitten onkin kakkahätä jne. Missävaiheessa sitä pitäisi ymmärtää olla vaan, ettei viedä. Ja se että huutaa ja raivoaa, silkkaa väsymystä mutta aina on muka jotain mitä pitäisi saada tehdä vielä . Mä luulen, että ap tietää jos lapsi on juonut paljon ja juuri äsken, ettei se ehkä ollut kyse janosta vaan siitä, että lapsi on iltaisin nukkumaankäydessä tehnyt ennenkin tuota, että pitää saada tahto läpi vaikkei oikeasti ole hätäkään.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Blue:
Alkuperäinen kirjoittaja .:
sä oot sairas... lapset pois vaan!! hyi helvetti akka häpee!!!!

Se on niin helppo arvostella ja haukkua sieltä ruudun takaa.

Mä en ikimaailmassa olis niin pimee et kastelen lapsen vedellä kun pyytää juomista janoon!!!

Pimee ämmä!!! Hyi helvetti sentään..

Saunan taakse vaan tollanen akka!!

Voi lol

Sen verran pitää vielä sanoa ennen ku laitan koneen kii että 1.tyttö sai sitä vettä ihan juodakseenkin, 2.jos yöllä herää esim. vessaan niin useinkaan ei saa enää unta ja alkaa häröilemään pitkin kämppää, rupee leikkimään tms, häiritsee siskoaan 3.miulla on paha mieli tuosta tempusta ja 4.niinkuin sanoin tytöllekin, niin pyytämällä ois voinut sitä vettä saadakin, paljon helpommalla.

Alkuperäinen kirjoittaja lillia:
Itse tunnen äitin joka rankaisee lapsia laittamalla nämä kylmään suihkuun jos tekevät jotain "väärin".Ihan pienikin asia riittää..joten toi ap:n tapaus on aika pieni juttu siihen verrattuna.

Mitä sä oot tehnyt asian eteen, kun kerta tiedät?

Kun se ei välttämättä ollut siitä janosta kiinni. Meillä 3v :llä on aina muka jano kun aletaan nukuttamaan, aina sitä juomista haetaan ja usein hän ei juo edes. Sitten huutaa toista asiaa, pissille. Viedään potalle eikä pissitä. sSitten onkin kakkahätä jne. Missävaiheessa sitä pitäisi ymmärtää olla vaan, ettei viedä. Ja se että huutaa ja raivoaa, silkkaa väsymystä mutta aina on muka jotain mitä pitäisi saada tehdä vielä . Mä luulen, että ap tietää jos lapsi on juonut paljon ja juuri äsken, ettei se ehkä ollut kyse janosta vaan siitä, että lapsi on iltaisin nukkumaankäydessä tehnyt ennenkin tuota, että pitää saada tahto läpi vaikkei oikeasti ole hätäkään.

Eli lapsen on turha koskaan kertoa janosta, kun äiti tietää. Ei helvetti oikeasti, ihmisillä yksilöllinen janontarve ja vaihtelee!!!!!!!!!!!!

Toiseksi; eikö lapsi siis voi enää koskaan pyytää juomaa, jos jano, koska on joskus temppuillut sen kanssa??????????????????

Ei helvetti soikoon...

Alkuperäinen kirjoittaja Joo:
Ei sitten mieleesi juolahtanut että tän helteen takia raukalla vois olla jano? Ei sulla kaikki ihan kotona oo...

Ihan samaa ajattelin. Itsekkin juon vettä pitkin iltaa, samoin meidän lapset.

Minusta nuo kylmällä vedellä suihkuttelut on ihan sairaita rangaistukisa, etenkin tuollaisen tyhjänpäiväisen asian vuoksi. Säälittää kyllä lapsi. Ehkä sun kannattaa harkita jotain vihanhallintaharjoittelua?

:(

Alkuperäinen kirjoittaja g:

Eli lapsen on turha koskaan kertoa janosta, kun äiti tietää. Ei helvetti oikeasti, ihmisillä yksilöllinen janontarve ja vaihtelee!!!!!!!!!!!!

Toiseksi; eikö lapsi siis voi enää koskaan pyytää juomaa, jos jano, koska on joskus temppuillut sen kanssa??????????????????

Ei helvetti soikoon...

No käsitä miten käsität, mä en ala idiootin kanssa vänkyttämään kun en tarkoittanut tuota lainkaan. Sä olet nyt ottanut mun kirjoitukseni ihan omalla tavallasi.

Alkuperäinen kirjoittaja Klonkku:
Se kuka ei oo ikinä hermostunut lapsen pompottelu yrityksiin millään tavalla nostakoon kätensä ylös!

Hiiop!

Montako saadaan kasaan?

Miksi kaikissa tukkapölly/lyöminen/nippaus/muu fyysinen rangaistus -ketjussa AINA kysytään tätä samaa?

Kun ei hermostuminen liity mitenkään siihen, että tekee lapselleen jotain väärää ja pahaa.

VOi pyhäyksinkertaisuus.. Täälä palstalahan hyväksytään luunapit/tukkapöllöt... ja muistan yhenki ketjun missä joku harmaa kertoi lyöneensä lasta ku meni hermot nii täälä vaan silitettiin päätä ja sanottiin et sattuuhan niitä.. mut nyt ku musta nikki tunnusti nii heti lytätään...

Mut joo ..ite olisin antanut vesilasin..

täälä sit löytyy ihannan täydellisiä äitejä !!!!!!!!!!! ja sit kuitenkin toisis alotuksis kysytään et mitä nyt lasis jne... toi ny ei ollu maailman kauhein asia ja hänhän pyys anteeksi ja keskusteli asian lapsen kans. eri asia olis ollu jos löis tms. ja tosiaan niinkun joku täällä laitto kommentiks ni kädet pystyyn kuka voi sanoa et ei oo koskaan hermostunu mihinkään oman lapsen riehuntaan/kiokutteluun ni voin saman tien kertoa että valehteloo.

Alkuperäinen kirjoittaja Kowalski:
Alkuperäinen kirjoittaja Klonkku:
Se kuka ei oo ikinä hermostunut lapsen pompottelu yrityksiin millään tavalla nostakoon kätensä ylös!

Hiiop!

Montako saadaan kasaan?

Miksi kaikissa tukkapölly/lyöminen/nippaus/muu fyysinen rangaistus -ketjussa AINA kysytään tätä samaa?

Kun ei hermostuminen liity mitenkään siihen, että tekee lapselleen jotain väärää ja pahaa.

E mä sitä tarkoittanutkaan, mutta nää tällaset menee turhan usein siihen, että ap:n (jolla on jo huono omatunto) kustannuksella aletaan kiillottamaan sitä omaa sädekehää ja selittämään kuinka helekutan paljon parempia ite ollaan. Siitä mä en oikein perusta...

Yhteistyössä