Voi kirosana ja äidin morkkis *turhis*

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja IhanaValo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Pesky Pixie:
Alkuperäinen kirjoittaja IhanaValo:
4.niinkuin sanoin tytöllekin, niin pyytämällä ois voinut sitä vettä saadakin, paljon helpommalla.

Mä en oikein ymmärrä tuota. :| Jos lapsi päivällä ei pyydä kauniisti vettä, niin raahaatko sä sittenkin hänet kylmään suihkuun? Aloitusviestissä kuitenkin sanoit, että hän "vaati" vettä, miten se eroaa pyytämisestä? Eikö hänellä sitten ole oikeutta vaatia vettä, jos on jano? Omat lapseni sanovat illalla ja yöllä, että "vettä!" ja oletan sen tarkoittavan että heillä on jano. Annan vettä, ja jatkavat untaan. Päivällä sitten pitää ruokapöydässä pyytää nätisti. Sittenkään en kyllä rangaistukseksi suihkuun raahaa jos sattuvat pyytämisen sijaan vaatimaan.

Mie ymmärsin. Mein lapset pyytää nätisti vettä ja ossaa hakee itte myös, jos niikseen tulee. Mie en ole lapsien palvelija ja jos jottai tahtoo, pitää osata pyytää nätisti. Iha perusasia, joka pitäs lapsien oppia.

Ymmärrän ap:ta. Mitähä siitäki tulis, jo myö aikuiset sit vaadittais toisiltamme asioita?

Miusta sie vedät koko asijan jotenni kieroon. Miksei sit illalla voinu pyytää vettä nätisti, jos päiväl on pyyetty vettä nätisti? Voiko vuorokauden ajal olla nii paljo merkitystä, et voidaan muuttaa pyytäminen vaatimukseksi?

Alkuperäinen kirjoittaja Nikittönnä:
Mie ymmärsin. Mein lapset pyytää nätisti vettä ja ossaa hakee itte myös, jos niikseen tulee. Mie en ole lapsien palvelija ja jos jottai tahtoo, pitää osata pyytää nätisti. Iha perusasia, joka pitäs lapsien oppia.

Ymmärrän ap:ta. Mitähä siitäki tulis, jo myö aikuiset sit vaadittais toisiltamme asioita?

Miusta sie vedät koko asijan jotenni kieroon. Miksei sit illalla voinu pyytää vettä nätisti, jos päiväl on pyyetty vettä nätisti? Voiko vuorokauden ajal olla nii paljo merkitystä, et voidaan muuttaa pyytäminen vaatimukseksi?

No en mä tiedä tietenkään, että miten lapsi on sitä vettä pyytänyt, mutta meillä lapset tosiaan ihan vaan unenpöpperössä sanoo, että "vettä" enkä mä heitä sen takia kylmän suihkun alle raahaa. :o Ajalla on merkitystä siksi, että se vaikuttaa lapsen ja aikuisenkin aivotoimintaan. Jos lapsi on väsynyt, ei häneltä voi olettaa ja odottaa samaa vireystasoa kuin hänen ollessaan pirteä. Tai samaa vireystasoa kuin aikuiselta. Ei pitäisi olla mitenkään uutta tai yllättävää, että lapset kiukuttelevat kun he ovat väsyneitä.

Ja ap sanoi, että lapsi "vaati vettä", tottakai vaatii, jos on jano ja äiti ei suostu antamaan. :/ '

Aikuiset voivat pyytää toisiltaan kauniisti vaikkapa tuota vettä, koska heillä on kyky ja valta päättää milloin vettä juovat. Tässähän lapsella ei ollut mahdollisuutta valita saako hän vettä janoonsa vai ei. Sinun lapsesi osaavat hakea itse vettä, mutta ap:han sanoi, että lapsi olisi saanut vettä vasta aamulla, hän ei varmastikaan olisi edes saanut hakea vettä itse.

Jos lapsi vasta joi vettä, nii miks sitä pittää parkua ja huutaa sitä vettä sit, ku ois nukkumaanmenoaika? Aika moni laps keksii kaikkea juuri sillo, ku pitäs mennä nukkumaa.

Mie en uskokkaan, et kukaa ois viemäs lapsii suihkuu, jos vaativat vettä eikä pyydä kauniisti. Älä sie viihti vääntää asijaa ihan nurinpäin.

Alkuperäinen kirjoittaja Pesky Pixie:
Mä olen kyllä näin helteillä antanut lapselle justiinsa niin paljon vettä kuin hän haluaa. :/ Olishan se itselle aika kamalaa jos olisi jano, eikä saisi vettä. :/ Puhumattakaan, että joku iso korsto vielä kostoksi raahaa suihkuun. :| aikamoinen... en tiedä. En edes sanoja löydä moisen toiminnan typeryydelle, tarpeettomuudelle ja hedelmättömyydelle. Lapsi ei varmaankaan tilanteesta mitään oppinut.

voi kiesus mitä ääliöitä tässäkin ketjussa taas on.

LAPSI EI PYYTÄNYT SITÄ VETTÄ, VAAN HUUSI JA HUUSI JA HUUSI SITÄ. siinä on eroa, eikö????

ap:lle halaus, älä noista ääliöistä välitä. toivottvasti saat nukuttua.

Alkuperäinen kirjoittaja Nikittönnä:
Jos lapsi vasta joi vettä, nii miks sitä pittää parkua ja huutaa sitä vettä sit, ku ois nukkumaanmenoaika? Aika moni laps keksii kaikkea juuri sillo, ku pitäs mennä nukkumaa.

niimpä tässä tää pointti taas tuliki. pyytämällä olis saanu, EI HUUTAMALLA.

Alkuperäinen kirjoittaja iik:
LAPSI EI PYYTÄNYT SITÄ VETTÄ, VAAN HUUSI JA HUUSI JA HUUSI SITÄ. siinä on eroa, eikö????

Aloitusviestissä luki ensin, että lapsi halusi lisää vettä, vaati, vaati, vaati, vaati, huusi, huusi, huusi... Oletan, että lapsi on ihan ensimmäisellä kerralla tavalla tai toisella pyytänyt, ja vasta saatuaan kieltävän vastauksen alkanut huutamaan.

Alkuperäinen kirjoittaja IhanaValo:
5v. järjesti taas iltaraivarit. Kehtaako tätä ees tunnustaa..
Iltapalan jälkeen oli vaikeuksia saada neiti ees hampaidenpesulle, lopulta meni kuitenkin ihan hyvin.
Pesujen jälkeen otetaan vielä vesihörpyt ja sitten sänkyyn.

Noh, neiti meni sen verran sänkyyn että saatiin iltasatu luettua ja sen jälkeen alkoi, halus lisää vettä..vaati, vaati, vaati, huusi, huusi ja vielä kovempaa.
Kuitenkin ihan reilun hörpyn otti jo ennen sänkyyn menoa niin sanoin että aamulla sitten. Mutta ei, huuto vaan jatkuu ja pikkusiskonsakin pitää jo korviaan. Yritin rauhallisella äänellä sanoa että aamulla sit ja nyt nukkumaan.

Lopulta jotenkin napsahti, töytyytin tytön vessaan ja suihkukaappiin ja suihkutin päälle viileää vettä. :ashamed: Sanoin vielä että siinä sulle vettä!
Tyttö kattoi ihan hämmästyneenä, alkoi itkee ja sanoi että halusi juoda sitä vettä eikä kastella hiuksiaan.

Sen jälkeen painuin vaan lasten huoneeseen takasin nukuttamaan kuopusta. Helposti nukahtikin kun ei ollu toinen huutamassa.

Esikko kuivas ittensä, valitti kovaan ääneen isälleen miten ilkeä äiti on, kun kasteli hiuksetkin..
Sitten tyttö tulikin takas huoneeseensa, onneks älys tulla hiljaa ja juteltiin asia läpi. Kerroin miksi suutuin ja että tehtiin vähän tyhmästi molemmat.
Halittiin ja pusutettiin ja toivotettiin hyvät yöt.

Sä oot kyllä aivan uskomaton idiootti ja lasten pahoinpitelijä.

Näillä helteillä antaisin lapselle kyllä vielä illallakin vettä jos pyytää, kohtuutonta mielestäni vaatia että vasta aamulla saa vettä jso on jano! Vaikka olisikin päivällä vettä juonnut mielestäsi tarpeeksi niin helteellä lapsi menettää vettä enemmän suhteessa painoonsa kuin aikuinen ja voi siksi olla janoinen ja kurja tunne mennä janoisena nukkumaan...

Ymmärrän että hermot palaa nopeasti jos toinen on kiukunnut pitkin iltatoimia, mutta aikuisella pitäisi olla joku raja miten lastaan kohtelee... kylmä suihlku tuntuu minusta kyllä jo lapsen pahoinpitelyltä.

Toivon todella että saat tästä ajattelemisen aihetta etkä vain suhtaudu naureskellen että äidillä hieman paljoi hermot. Tapasi toimia oli väärä ja ehkä ensi kerralla sitten kykenet hillitsemään itsesi hieman paremmin.

Täytyy myöntää, että tuo käytös hämmästytti mua, vaikka kuin napsahtais.
Napsahtelee mullakin, mutta ei tulisi mieleenkään nöyryyttää lastani tuollain.

Toki käytöstapoja pitää olla ja juotavaa (ja kaikkea muutakin) pitää osata pyytää nätisti ja sitä paitsi tuon ikäinen osaa jo itsekin hakea juotavaa. Olisit vaikka napsahtaessasi huutanut, että hae itse.
Mitä se haittaa, jos sitten vessassa käy? Parempihan sekin, kuin kastella sänky.

En mä ymmärrä.

Yhteistyössä