Voi kun voisinkin perua koko joulun. Ei hermot kestä mitään :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Annikaniina
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

Annikaniina

Vieras
Ihan ensin mä olen YKSIN lasten kanssa täällä kotona. Mä koitan siivota ja piilossa pakata vikoja lahjoja. Mies on töissä iltaan asti kun ei saanut vapaata töistä..(no tietenkin uudet duunarit nakitetaan sinne.)
Kaiken lisäksi meidän pitäisi kiukkupussien kanssa lähteä vielä illalla kauppaan. JEP, tämä on AINOA päivä kun pääsemme kauppaan, viimeksi on kaupassa käyty viime viikon keskiviikkona !!!! Että ahistaa. No jos ei saada enää jouluruokia ni on ainakin kinkku jonka mies sai töistä. Täällä mä raivoon näille lapsille koko aika kun ne vaan tappelee ja kiukuttelee, vinkuu isää.. vittu on taas niin joulumieltä...

Mut hei hyvää joulua teille joilla on ollut aikaa sitä järjestää :)

Ööö, itsehän sä kiukkus keksit? Miksi olet laittanut itsellesi tavoitteeksi kiiltokuva joulun kun oma aikasi on rajattu tänä vuonna?
ota ja ole nyt lasten kanssa. Anna huomio hetkeksi vain lapsille. Sen jälkeen he ovat tyytyväisiä ja saat tehdä hommat valmiimmaksi mutta et valmiiksi. Laske rimaa ja henkäise.
Lapset muistaa tunnelman ei ruokaa ja siiteyttä. Vain tunnelman joulu jälkeen.

Mulla kans pinna niin helvetin kireällä:D helpotti kun vedin suklaata:D mulla johtuu siitä että vauva ruikuttaa koko ajan..varmaan hampaat..kaiken hereillä olo aikansa tulee perässä ja märisee.

Voi Rakas :)
Kyllä se joulu hyvin menee. Se on vain yksi päivä muiden joukossa. Ei sen takia kannata stressaa. Teette joulun sellaiseksi kuin se teidän perheelle on nyt mahdollista, joulu se jokatapauksessa on. Ymmärrän että se miehen töihin joutuminen harmittaa, miestäkin, ja lapsia. Itsekin teen vuorotyötä. Mutta töisdä voi saada myös ihanan joulun odotuksen tunteen kunmiettii että sielä se perhe kotona oodottaa. Joulusiivous? Peskää lastennkanssa yhdessä vaikka vessanpönttö ja laittakaa lahjapaperista koriste päälle ja juhlistakas joulusiivousta ;) ei niitä muita muruja kukaan katsele. Tulee hyvä tuoksukin asuntoon kun jätät vähän mäntysuopaa pönttöön ;)
Ei meilläkäön kukasn ehtiny jaksanu alkaa mitää jouluruokia vääntää. Itseasiassa vielä viime vuotinen perunalaatikkokin on vielä pakkasessa kun ei sitä kukaa syöny, eikä kukaan siis ole pessy pakastintakaan koko vuonna. Mut hei mies haki itsellee prisman tiskistä graavilohia ja minä "tilasin" pakastealtaasta shushi lajitelman (5 €), nii siin on meidän jouluruuat ja molemmat tykkää. Lapsi on kipeenä, nii ei taida syödä mitää..
Kyllä se aina kuitenkin alkas tuntuu joululle myös meillä äideillä, sitten kun on pakko todeta että no nyt on jo joulu, enempää ei enää pysty tekemään kun kello on jo kuusi jouluaattoiltana. Sillon vasta moni osaa hellittää.. :) hellitä jo nyt! Niin saat viettää mukavan päivän huomenna lasten kanssa! Ihana äiti sen kodin kuitenkin tekee, ei ne ruuat ja härpäkkeet. Koti, rauha ja normaali vapaapäivä, jolloin äitikin saa sanoa että nyt vaa istutasn ja katsotaan leffaa! :)
Tulee muuten monta hyvää piirrettyä huomenna!

Lämmintä rakasta joulua sinulle :)

Turha kerätä paineita. Uskoisin, että ainakin meillä typistetyt juhlallisuudet tarkoittaa rennompaa aikaa perheen kesken. Yritän olla hermoilematta yhtään mistään loppiaiseen asti. Kaipa juhlista muistuu myöhemmin se yleinen ilmapiiri ja tunnelma, eimyksittäinen ruoka tai koristelu?

Relax, ei kaikki muutkaan siivoa. Tässä pari ehdotusta:
- lapset hetkeksi videoiden äärelle, niin saat lepohetken
- unohda siivous ja keitä kahvit
- tilaa ruoat kotiin Alepasta tai pyydä miestä käymään kaupassa tullessa ja ostamaan valmiit jouluruoat (ja onhan kaupat auki huomisaamunakin)

Mua autto jo tää purkautuminen kovasti. Me äsken siivottiin lasten kanssa yhdessä vähän huonetta. JA arvatkaa mitä, mä marisin äitille äsken puhelimessa ja se tulee hoitamaan vähäksi aikaa lapsia ni mennään miehen kanssa kahdestaan kauppaan.. Ihanaa.. Kannatti vähän murista ni nyt kaikki on hyvin :) Nyt olen oikein helpottunut.

Juu samanlaiset aatokset täälläkin. Onneks joulu on huomisen jälkeen mun osalta ohi. En muutenkaan välitä koko juhlasta, lapsien takia vain yritän tehdä hyvän joulun.

mä taas ihmettelen kun ei mitään stressiä ole, ostin lahjat heti alkukuusta ja paketoin ne samantien (aiemmin olen jättänyt viime tinkaan) olen viikonlopun aikana leiponut ja tehnyt laatikot valmiiksi, kinkku parhaillaan uunissa ja juustokakkukin kylmässä jähmettymässä, huomenna teen fetasalaattia ja lohisalaatin.
siivoiluja en kummemmin ole tehnyt alkukuusta kävin vähän kaappeja ja vaatehuoneita läpi ja vietiin kaatikselle turhat nurkissa lojuvat tavarat, tänään olen vain imuroinut ja pessyt lattian, viikonloppuna pyyhin pölyt ja vaihdoin lakanat. kuusi koristeltiin jo lauantaina.

Yhteistyössä