Voi TSIISUS mikä kakara!

Alkuperäinen kirjoittaja M:
Ei siihen häävejä aivoja tarvita että ymmärtää matalan verensokerin vakavuuden ;)

Eikä siihen kummoista älykkyyttä tarvita että ymmärsi tuon vertauksen... ;) (Eli se että huonosti käyttäytyvät lapset on kaikki erityislapsia ja diabeteksen varjolla saa syödä kaupassa ennen maksamista. )

Alkuperäinen kirjoittaja erityislapsen äiti:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
En lukenut koko ketjua, mutta täytyy sano että sympatiat menee täysin tuon lapsen äidille. Meillä on 3 lasta, joista keskimmäinen 5v erityislapsi. Sekin saattaa kaahailla pikkukärreillä ympäri kauppaa eikä usko vaikka kuinka kieltää. Ei tosin visko ruokia tai töni toisia, aiheuttaa muuten vaan hammastenkiristyksiä äidilleen.
Jo ennen kauppaan menoa sovitaan AINA pelisäännöt vaan annas olla kun "kohtaus" iskee... :kieh: Oikeastaan kukaan ei koskaan ole meitä mitenkään tuijottanut, mutta jos tuijottais, saattaisin sano että: "kyllä, lapsella on diagnoosi. Kyse ei ole kasvatuksen puutteesta"

Ja annat sitte sen ottaa ne pikkukärryt?? :o ei todellakaan ole ymmärrystä tuollaisella "kasvattamiselle" että jos on erityislapsi niin hän saa käyttäytyä miten vaan sen erityisyytensä vuoksi :o

Sanoinko, että annan luvan käyttäytyä miten vaan? :o Täytyy ihailla tuota luetun ymmärtämistäsi, tai lähinnä sen puutetta :whistle:
Ja pikkukärrit annan, koska toisinaan meillä menee kauppareissut oikein kivasti. Ja sitten kun "kohtaus" tulee, on aivan sama onko sillä ne kärrit vai ei. Pitäisikö lapsi sitoa nippusiteillä ranteeseen vai kuinka hallitset tuon ikäisen? Ei sitä isoihin kärryihin voi istumaan laittaa...

Monikohan täällä palstaileva on joskus viettäny aikaa erityislapsen kanssa ihan itse.

Ite olen ja paljon, joten sullekin multa iso
:flower:

Alkuperäinen kirjoittaja Pinki:
Alkuperäinen kirjoittaja dip:
Mielenkiintoinen keskusteluhan tästä syntyi :)
Ymmärrän kyllä erikoislapsia, ja että heidän kanssaan ei taatusti ole niin helppoa.

MUTTA, siinä(kin) tapauksessa tämä äiti olisi voinut edes käyttäytyä oikein ja pyytää lapsensa puolesta anteeksi tai osoittanut jollain tavalla olevansa pahoillaan. Olisi edes näyttänyt esimerkkiä lapselleen...

Tässä olen kanssasi samaa mieltä.

Samoin minä. Ymmärrän hyvin sen, että pahastuu oman lapsen puolesta, kun tätä tönitään, semmoinen on ehdottomasti huonoa käytöstä ja vaatisi anteeksipyynnön. Siis se töniminen on huonoa käytöstä, ei pahastuminen :)

Alkuperäinen kirjoittaja Kaboom:
Ei siihen häävejä aivoja tarvita että ymmärtää matalan verensokerin vakavuuden ;)

Eikä siihen kummoista älykkyyttä tarvita että ymmärsi tuon vertauksen... ;) (Eli se että huonosti käyttäytyvät lapset on kaikki erityislapsia ja diabeteksen varjolla saa syödä kaupassa ennen maksamista. )

Ja niin on väittänyt KUKA??? En ole huomannut sitä väittämää tässä ketjussa sen paremmin kuin siinä toisessakaan ketjussa!?

Alkuperäinen kirjoittaja Gluteus maximus:
Alkuperäinen kirjoittaja Madicken04:
Eikä se erityislapsi meillä tarkoita sitä että lapsi saa tehdä mitä lystää. Olen hyvinkin tarkka siitä ettei lapset häiritse kanssa ihmisiä, varmaan tarkempikin kuin monen ns. terveen lapsen äiti. Eli ei huolta siitä etteä meidän muksut ajelisivat kärryillä toisten päälle tai tönisisivät ja koskisivat muiden ostoksiin kaupassa.

Juuri näin meilläkin! Taitaa meillä olla jopa tiukempi kuri kuin monessa kaveriperheessä, joissa ns. normaalit lapset.

ihan varmasti onkin, koska erityislapsen kanssa ei yleensä pysty keskustelemaan mistään poikkeusjutuista esim. tänään saat ottaa tuon jutun, mutta huomenna niin ei saa tehdä, vaan säänöt pitää olla aina samat.

Mutta kyllä minä selkeistä säännöistä huolimatta annan silloin tällöin lapselle mahdollisuuden näyttää että osaa olla "ihmisiksi" (ensin keskustellaan miten niiden kanssa ollaan jne), siksi joskus saa ne pikkukärrit ottaa. Jos ei onnistu, kärrit pois ja tauko siihen hommaan. Joskus toimii joskus ei.

Mutta ap:n tapauksessa, vaikka äidin kiristyneitä hermoja ymmärränkin, olen sitä mieltä että äidin olisi pitänyt pyytää anteeksi lapsensa käytöstä.

Ei saa sitä eikä tätä, mutku josjus ehtii vaan tapahtua. Ja tämä äitihän yritti pahoitella. Ja haki uuden purkin.
Täydellisten maailmassa on joskus v***n vaikeaa, siksi tekee mieli pysyä kotona niin monta kertaa!!!!
Ja vaikka minä pyytelen anteeksikin, , silti tiedän päätyväni tänne palstalle!
Eikö anteeksi pyynnön tarkoitus ole, että asia unohdettaisiin, ,mikäli ei ole muita korvausvaateita?

Alkuperäinen kirjoittaja MorbidMama:
Alkuperäinen kirjoittaja jännää miten:
Aiheki vähän hukku matkalla :whistle: siis kaupassa lapsi käyttäytyi huonosti ja nyt tästä tuli erityislapsi keskustelu :D

Joo, ehkä seuraavaksi pitäis keskustella siitä oliko tän lapsen ÄITI mahdollisesti erityisäiti.... :whistle: ;)

Tai masentunut, tai paniikkihäiriöinen tai-.. Onhan näitä.

Aiheki vähän hukku matkalla :whistle: siis kaupassa lapsi käyttäytyi huonosti ja nyt tästä tuli erityislapsi keskustelu :D

Joo, ehkä seuraavaksi pitäis keskustella siitä oliko tän lapsen ÄITI mahdollisesti erityisäiti.... :whistle: ;)

Jep jep kun sekään ei välttämättä näy päälle päin että jos on vaikka psyk.potilas :whistle:

Ja niin on väittänyt KUKA??? En ole huomannut sitä väittämää tässä ketjussa sen paremmin kuin siinä toisessakaan ketjussa!?

Äh, anna olla kun et ymmärrä. :xmas:

Mä en vie omaa 3-vuotiasta enää kauppakeskuksiin, sen jälkeen kun se makasi keskellä lattiaa, kirkui hysteerisenä, välillä nauroi v-mäisesti ja huusi sä et mua määrää...kauppareissutkin on yhtä tuskaa. Kurin pidän kyllä, mutta isommat reissut teen ilman sitä, kunnes alkaa tottelemaan. Sitä odotellessa, toistaiseksi ei usko MITÄÄN vaikka joka saakelin uhkauksen toteutan mitä seuraa kiukuttelusta, kielenkäytöstä ym.

Mutta jos tuollaista olisi tehnyt, olisin pyytänyt anteeksi.

Tai ehkä diabeetikko joka olis tarvinnu vähän syötävää jaksaakseen ;) Tai sitten sen sokerit oli korkeella...

Alkuperäinen kirjoittaja Gluteus maximus:
Alkuperäinen kirjoittaja Madicken04:
Eikä se erityislapsi meillä tarkoita sitä että lapsi saa tehdä mitä lystää. Olen hyvinkin tarkka siitä ettei lapset häiritse kanssa ihmisiä, varmaan tarkempikin kuin monen ns. terveen lapsen äiti. Eli ei huolta siitä etteä meidän muksut ajelisivat kärryillä toisten päälle tai tönisisivät ja koskisivat muiden ostoksiin kaupassa.

Juuri näin meilläkin! Taitaa meillä olla jopa tiukempi kuri kuin monessa kaveriperheessä, joissa ns. normaalit lapset.

ihan varmasti onkin, koska erityislapsen kanssa ei yleensä pysty keskustelemaan mistään poikkeusjutuista esim. tänään saat ottaa tuon jutun, mutta huomenna niin ei saa tehdä, vaan säänöt pitää olla aina samat.

Korostan veilä etten itsekään erityisyydellä missään tapauksessa vetoaisi siihen että lapsella olisi lupa tehdä mitä lystää eikä äidillä ole velvollisuutta vahtia lastaan. Ihan yhtälailla erityislapsen äidinkin on pidettävä lapsensa kurissa.

mutta erityislapsilla todella voi olla vaikeaa ymmärtää asioita ja isompikin lapsi saattaa sitkeästi yrittää tehdä asioita jotka ns. terveille tuon ikäisille ovat jo luonnollisesti kiellettyjä. Aina se äidin silmä ei välttämättä huomaa kaikkea, saattaa olla syli jo täynnä tavaraa jne ettei ehdi ajoissa väliin. Ja tällöin tarkoitan vaan ettei nämä vahingot suinkaan aina johdu siitä että lapsi on tahallaan ilkeä tai äiti ei ole yrittänytkään kasvattaa häntä.

Tietysti asialllista äidiltä olisi aina pyytää anteeksi lapsensa käytöksen puolesta. Mutta todellakaan kaikkien lasten erityisyys ei näy päällepäin eikä kaikki äidit jaksa/kerkeä siinä kauppajonossa tehdä selvitystä lapsen diagnooseista. Ja vaikka tekisin niin silloinhan se luonnollisesti tulkittaisiin että äidin mielestä erityisyys antaa lapselle luvan tehdä mitä lystää... Kinkkinen tilanne.

Alkuperäinen kirjoittaja :
Ei saa sitä eikä tätä, mutku josjus ehtii vaan tapahtua. Ja tämä äitihän yritti pahoitella. Ja haki uuden purkin.
Täydellisten maailmassa on joskus v***n vaikeaa, siksi tekee mieli pysyä kotona niin monta kertaa!!!!
Ja vaikka minä pyytelen anteeksikin, , silti tiedän päätyväni tänne palstalle!
Eikö anteeksi pyynnön tarkoitus ole, että asia unohdettaisiin, ,mikäli ei ole muita korvausvaateita?

Juu jos tuo olis ollu vaan yksi tönäisy niin se olisi ollu että joskus vaan sattuu ja tapahtuu eikä varmasti olisi ap sitä sen kummemmin ihmettelly saati palstalle siitä kirjottanu, mut jos se töniminen kävi monta kertaa ja sitte vielä sama lapsi sieppasi sen purkin niin on kyse enemmästä kuin sattumasta.

En nyt jaksanu koko ketjua lukea, mutta... Mä sain murhaavan katseen suunnilleen saman ikäseltä äidiltä ku ojensin neitiä kaupassa. Nätti puhe ei menny kaaliin ni tiuskasin kovemmin ja johan neiti usko. Mutta mitä voimme todeta, ei lasta saa komentaa kaupassa, ei saa jättää komentamatta.. Hmm ja mukulat tasan tietää kuinka käyttäytyä kaupassa. Osaa sen kertoa niin enkelimäisesti ennen kauppaan menoa.. :kieh:

Mä olen muuten joutunut avaamaan kaupassa hunajapurkin AIKUISELLE diabeetikolle, jonka tajunnantaso oli jo alentunut..

Kipitäppä sinä nyt sinne hunajapurkille ennenkuin sun tajunnataso alenee, vaikuttais pahasti siltä... Tää on nyt väärä ketju sun diabeteshöpinälle. :wawe:

matala verensokeri on vakava mutta ei diabeteksen varjolla kyllä saa kaikkea tehdä.mutta jos verensokeri on alhaalla niin sillon on pakko antaa mutta yleensä kyllä (luulisin) että vastuullinen vamhempi mittaa sokerin kotona ja syöttää tarvittaessa lapsen tai sitten käyvät jossain syömässä välipalaa.terveisin 8v. diabeetikko lasta hoitanut äiti:)

Minä lähden nyt tuon rakkaan kakarani kanssa ulos, mukavaa ja stressitöntä viikonloppua kaikille! :)

Juu muista antaa sille pikkukärryt että se voi niillä kaahata. T. ihan normi lapsen äiti jonka lapsi ei kaahaa pikkukärryjen kanssa koska se ei ole sopivaa.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Minä lähden nyt tuon rakkaan kakarani kanssa ulos, mukavaa ja stressitöntä viikonloppua kaikille! :)

Juu muista antaa sille pikkukärryt että se voi niillä kaahata. T. ihan normi lapsen äiti jonka lapsi ei kaahaa pikkukärryjen kanssa koska se ei ole sopivaa.

:headwall:

Mä olen muuten joutunut avaamaan kaupassa hunajapurkin AIKUISELLE diabeetikolle, jonka tajunnantaso oli jo alentunut..

Sun pitää nyt äkkiä mennä natustamaan jotaki syötävää vaikka hunajaa kun sun tajunnantaso on laskenu :) tässä keskustellaan lasten käytöksestä :D

Alkuperäinen kirjoittaja dip:
Alkuperäinen kirjoittaja Borkku:
Alkuperäinen kirjoittaja Pinki:
Alkuperäinen kirjoittaja Borkku:
Ja taaskaan ei voi olla kyse mistään muusta ku vaan kasvatusopeista ja tän pohjalta on taas hyvä syy halukkua joku äiti.

Mun sympatia menee tämän tytön äitille kylläkin, vaikka olen kyllä sitä mieltä et olis ollu fiksua pahoitella tönimisiä.

samaa mieltä.

Muoks. Miten sen näkee ulkokuoresta, kuinka lapsensa kasvattaa?

En tiä. Mä en kyllä näe.

mä taasen olen työni puolesta nähnyt paljon tuon kaltaisia 3 vuotiaita... ja vika ei tod ole äideissä..

Toistaa toistaa: No siitä, et kyllään 3-vuotiaan jo pitää tietää, ettei tollasta tehdä. Vaikka toi kauppareissu oli vain yksi lyhyt pätkä, niin kyllä siitä näki, että ei sitä tyttöä oo pahemmin neuvottu. EN mä ainakaan tunne yhtään samanikäistä, mukaan lukien oma poikani, joka tekis tollaista. Uhma ja kiukku on erikseen. Tarkotan lähinnä ruokien viskomista ja toisten tönimistä...

Yhteistyössä