Voi v kun mua v*****aa toi ukon kaljan juonti!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Pahoittelen itsekin. Joskus yritän olla liian nokkela :)
Onhan nämä aina tapauskohtaisia ja aina ikävää kun joku ei hallitse alkoholinkäyttöään. Silti en lähtisi vastuullisesti alkoholia käyttäviä syyllistämään muiden töpeksimisistä.

Alkuperäinen kirjoittaja Sivustaseuraaja:
Pahoittelen itsekin. Joskus yritän olla liian nokkela :)
Onhan nämä aina tapauskohtaisia ja aina ikävää kun joku ei hallitse alkoholinkäyttöään. Silti en lähtisi vastuullisesti alkoholia käyttäviä syyllistämään muiden töpeksimisistä.

Oikeessa olet, myönnän, ei pitäisi verrata ja olettaa, varsinkaan kun ei ap:n tapausta tunne. Itse helposti vedän johtopäätökset asiasta, kun samantapainen tapaus on tuttu... Mulle vaan vanhempien alkoholinkäyttö on todella vierasta ja miehelle taas hänen vanhempiensa osalta aivan liian tuttua, joten en osaa kuvitella, miten joku saisi siihen järkevän keskitien... Mutta yritän, niitä ihmisiä on paljon (tilastokin sen sanoo :D).

En päivääkään katselis äijää, joka juo joka viikonloppu kännit ja viikollakin pitää tissutella joka päivä 1-3 kaljaa. Alkoholismiahan tuo! Vrt. jos itselläsi kuluisi joka viikonloppu laatikollinen uklaalevyja ja viikollakin olisi syötävä 1-3 suklaalevyä päivässä...Sairasta vai ei? Riippuvuutta vai ei? Kyllä siinä mieskin jo alkaisi puuttua suklaankulutukseesi...

Alkuperäinen kirjoittaja ikävä:
meillä samanlaista. joskus oli yksi pieni pullo illassa, sitten 2-3 pulloa, nykyään iso tölkki ja 1-3 pientä kaljaa. ja se kalja tulee mukaan, vaikka lähtisi lasten kanssa puistoon palloa potkimaan tai kävelylle tai retkelle. eikä voi omaa miestä edes kunnolla suudella, kun henki haisee aina kaljalle. läheisyys kärsii myös. on se lapsillekin huono malli, että kalja muka kuuluu joka päivään ja iltaan. että viikolla otetaan vähän ja vapaalla sitten kunnolla aamupvästä alkaen. jo se kertoo jotain, että jos on on yhden päivän vkssa juomatta, se on olevinaan sankariteko.

Kyllä tämä minun mielestäni on ihan täysin eri asia kuin juoda lasillinen viiniä päivällisellä. Eivätkö täällä ap:n haukkujat näe asialla oikeasti eroa? En todellakaan hyväksyisi tuollaista tissuttelua. Lapsille näytetään paskaa esimerkkiä, tuhlataan rahaa turhanpäiväisyyteen, ei osata rentoutua ilman alkoholia...

Meillä ei polteta tupakkaa, herkutellaan silloin tällöin mutta ei joka ilta. Jos on kerta pakko olla täydellisen jäävi ennen kuin saa olla tissuttelua vastaan :whistle: .

Siis mahtavan paljon ootte ottaneet tähän mun alotukseen kantaa,hienoa!=) Ihan joka välissä en oo ehtiny tänne koneelle,mut nyt luin noita kommenttejanne.Ja ne jotka on ottanu ilman v'ttuilua kantaa,niin hyvä että jotkut ymmärtää miltä toi joka päiväinen juonti musta tuntuu...Lapsetkin siis näkevät sen,ei meiän iskä mitenkään salassa lapsiltaan juo!

Viime yön mies nukkuikin(jälleen)olkkarin sohvalla kun sinne illalla oli sammunut.Aamulla otti heti päänsärkylääkkeen ennen aamukahvia ja kysyinkin sit että montakos kaljaa meni iltasella?!Niin oli just kuulemma itekin laskenu et'6-8kpl!Näin siis alotteli viikonlopun ja äsken käväs hakemassa rommipullon....Eli sellasella mennään tänään...:x

Itse sanoin juuri miehelle samasta, mutta tahti ei noin paha. Hän kun saattoi 2 iltana viikolla sen 2-3 juoda ja sitten yhtenä enemmän. Meinasi ensin että eihän hän niin paljon, mutta eipä voinut kieltää kun listasin. Sanoin että en halua että kämpässä aina kaljapulloja, täysinä tai tyhjinä. En halua lasten pitävän moista normaalina. Ainakin itse tuntui ymmärtävän kun sanoin ja lupasi jo alkoholittoman joulun, eli ei ota pisaran pisaraa.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Viime yön mies nukkuikin(jälleen)olkkarin sohvalla kun sinne illalla oli sammunut.Aamulla otti heti päänsärkylääkkeen ennen aamukahvia ja kysyinkin sit että montakos kaljaa meni iltasella?!Niin oli just kuulemma itekin laskenu et'6-8kpl!Näin siis alotteli viikonlopun ja äsken käväs hakemassa rommipullon....Eli sellasella mennään tänään...:x

Onpa ihmeen huono viinapää jos kuudesta oluesta sammuu! :o

Alkuperäinen kirjoittaja Timppa:

Onpa ihmeen huono viinapää jos kuudesta oluesta sammuu! :o

No,tietty viikon työt ja niihin klo5 herätykset oli osasyynä.Ei tommonen 6 tölkkiä kuule siinä tunnu enää missään...

No,tietty viikon työt ja niihin klo5 herätykset oli osasyynä.Ei tommonen 6 tölkkiä kuule siinä tunnu enää missään...

Jos ihminen nukahtaa rankan työviikon jälkeen niin miksi täällä sitten puhua "sammumisesta"? Turhaa miehesi mustamaalaamista taas kerran.

Tämäkö on teistä normaalia lapsiperheen arkea? Joka päivä kaljaa ja viikonloppuisin aamusta alkaen? Ihan käsittämätöntä, pitävätkö ihmiset todella tuollaista tahtia normaalina. Kamalan mallin aikuisen elämästä ja rentoutumiskeinoista annatte lapsillenne. Viettävätkö miehenne ollenkaan aikaa lapsien kanssa selvinpäin?

Meillä mies juo pari kaljaa tai muutaman lasin viiniä kerran kuussa, itse en käytä alkoa juuri ollenkaan. Suunnilleen samalla tasolla on alkoholin käyttö muissakin tuntemissani lapsiperheissä ja olen pitänyt sitä normaalina.. Näköjään olen elänyt jossain pumpulissa.

Alkuperäinen kirjoittaja Timppa:

Jos ihminen nukahtaa rankan työviikon jälkeen niin miksi täällä sitten puhua "sammumisesta"? Turhaa miehesi mustamaalaamista taas kerran.

Voi että sä Timppa jaksat...Kaikkiko pitää ihan pilkkua viivaamalla sit sulle selventää!!Huoh!No,kyllä se mun mielestä sammu kun ei jaksanu omaan sänkyyn raahautua.Oli sit rankka työviikko takana tai ei ja kaljaa juonu tai ei.Huh-huh!Jaksatkin takertua tollaseen...

Voi että sä Timppa jaksat...Kaikkiko pitää ihan pilkkua viivaamalla sit sulle selventää!!Huoh!No,kyllä se mun mielestä sammu kun ei jaksanu omaan sänkyyn raahautua.Oli sit rankka työviikko takana tai ei ja kaljaa juonu tai ei.Huh-huh!Jaksatkin takertua tollaseen...

Minusta vain tulee jotenkin eri käsitys ihmisestä jos kirjoittaa että "mies nukahti rankan työviikon jälkeen sohvalle" kuin että "mies veti kaljaa ja sammui sohvalle".

Alkuperäinen kirjoittaja järkyttävää:
Tämäkö on teistä normaalia lapsiperheen arkea? Joka päivä kaljaa ja viikonloppuisin aamusta alkaen? Ihan käsittämätöntä, pitävätkö ihmiset todella tuollaista tahtia normaalina. Kamalan mallin aikuisen elämästä ja rentoutumiskeinoista annatte lapsillenne. Viettävätkö miehenne ollenkaan aikaa lapsien kanssa selvinpäin?

Meillä mies juo pari kaljaa tai muutaman lasin viiniä kerran kuussa, itse en käytä alkoa juuri ollenkaan. Suunnilleen samalla tasolla on alkoholin käyttö muissakin tuntemissani lapsiperheissä ja olen pitänyt sitä normaalina.. Näköjään olen elänyt jossain pumpulissa.

samaa minäki kauhistelen, tosin meillä kyllä juodaan pari saunaolutta silloin tällöin ja välillä käydään ihan kunnolla viihteelläkin. Mutta mulle on tärkeää se ettei lapsi nää meidän juovan, ehkä sitten kun se on vanhempi niin voi sen saunaoluenki ottaa lapsen nähden.

Alkuperäinen kirjoittaja pikkuneiti dina:
samaa minäki kauhistelen, tosin meillä kyllä juodaan pari saunaolutta silloin tällöin ja välillä käydään ihan kunnolla viihteelläkin. Mutta mulle on tärkeää se ettei lapsi nää meidän juovan, ehkä sitten kun se on vanhempi niin voi sen saunaoluenki ottaa lapsen nähden.

Jos ja kun siinä oluen tai viinilaisn juonnissa ei ole mitään väärää tai pahaa niin miksi sitä pitää piilotella lapsilta?

Mä en jaksais katella yhtään. Toi on inhottavaa. Olen just niin tiukkapipo, ett ei sitä tartte joka päivä kitata. Hirveä rahareikäkin vielä. Toivottavasti huomaa ite, ennenkuin viet poliisin ja ambulanssin kanssa pakkohoitoon!!!
Haha no eipä 1-3 kaljaa päivittäin kellää mitää psykooseja laukase... Ja muutenki mikä tos kaljassa on niin "pahaa" ? Voihan jollaki olla tapana juoda 3 smurffi limuu iltasin eikä vaikuta enempää ku ne 3 kaljaa

Yhteistyössä