Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja MyPoodles:Alkuperäinen kirjoittaja Jonlii:Se, että se antaa ruoat, voi johtua siitä, ettei välitä niistä niin paljon. Jos murisee missään tilanteessa, niin miettisin hetken. Meillä rangaistaan jo murinasta, eikä ole koskaan mikään koira näykännyt alun pentu-uhitteluja lukuun ottamatta, joihin puututtiin heti. Eikä meillä hakata koiria hiljaiseksi, tosiaankaan. Mutta aina ei päänsilitys auta, tai edes tiukka ei. Harrastuskoiria ovat kaikki omat olleet.
Ja kääpiökoirat on kyllä tuossa ihan pahimpia. Niitten murinaan ei niin herkästi puututa, kun eihän se pelota. Mietippä nyt. Jos minun 8kk ikäinen 30-kiloinen ja terävä palveluskoirani murisisi kynsienleikkuussa, niin mulla olis todella ongelma.
Mitä siinä tilanteessa sitten pitäisi tehdä, kun kynsiä leikataan ja koira ärisee? Me ollaan vaan jatkettu leikkaamista, kielletty ja kehuttu kun on nätisti. Jos nappaa kiinni, niin ollaan napattu niskasta. Se nyt säksättää, kun sitä ärsyttää se leikkaus, mutta ei se ääni pahaa tee. Eri asia jos näykkii niin sitten napataan niskasta. Millä se koira muuten ilmaisee, että sitä inhottaa se tilanne, jos se ei saa murista. Jos koiraa kielletään murisemasta, niin se johtaa siihen, että se joskus vielä tarpeeksi ärsyyntyneenä käy varoittamatta kiinni, kun ei kerran saa varoittaa. Kyllä sille siis sanotaan että ei saa ja se lopettaa ja sitten kehutaan. Mutta en minä sitä rupea ravistelemaan pienestä urinasta.
Alkuperäinen kirjoittaja Jonlii:Murina tarkoittaa kuitenkin aina sitä, että se KÄSKEE sinua lopettamaan. Lauman pohjimmaisen asia ei ole käskeä mitään. Käskeminen on varattu pomoille.
Minä lippaan kuonoon sormella ja sanon, että turpa rullalle siinä.
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja MyPoodles:Alkuperäinen kirjoittaja Jonlii:Se, että se antaa ruoat, voi johtua siitä, ettei välitä niistä niin paljon. Jos murisee missään tilanteessa, niin miettisin hetken. Meillä rangaistaan jo murinasta, eikä ole koskaan mikään koira näykännyt alun pentu-uhitteluja lukuun ottamatta, joihin puututtiin heti. Eikä meillä hakata koiria hiljaiseksi, tosiaankaan. Mutta aina ei päänsilitys auta, tai edes tiukka ei. Harrastuskoiria ovat kaikki omat olleet.
Ja kääpiökoirat on kyllä tuossa ihan pahimpia. Niitten murinaan ei niin herkästi puututa, kun eihän se pelota. Mietippä nyt. Jos minun 8kk ikäinen 30-kiloinen ja terävä palveluskoirani murisisi kynsienleikkuussa, niin mulla olis todella ongelma.
Mitä siinä tilanteessa sitten pitäisi tehdä, kun kynsiä leikataan ja koira ärisee? Me ollaan vaan jatkettu leikkaamista, kielletty ja kehuttu kun on nätisti. Jos nappaa kiinni, niin ollaan napattu niskasta. Se nyt säksättää, kun sitä ärsyttää se leikkaus, mutta ei se ääni pahaa tee. Eri asia jos näykkii niin sitten napataan niskasta. Millä se koira muuten ilmaisee, että sitä inhottaa se tilanne, jos se ei saa murista. Jos koiraa kielletään murisemasta, niin se johtaa siihen, että se joskus vielä tarpeeksi ärsyyntyneenä käy varoittamatta kiinni, kun ei kerran saa varoittaa. Kyllä sille siis sanotaan että ei saa ja se lopettaa ja sitten kehutaan. Mutta en minä sitä rupea ravistelemaan pienestä urinasta.
Tärkeintä on nimenomaan se, että ne kynnet leikataan joka tapauksessa. PISTE. Ihan oikein teette.
Alkuperäinen kirjoittaja Jonlii:En oo tavannu koiraa, johon ei tehoais, kun määrätietoisesti rankaisee. Jos koet, että hylkäys on tarpeeksi, niin ehkä se on. Meillä ei vaan dominoivat elukat ole siitä välittäneet pätkän vertaa. Ne on itsenäisempiä, kun nuo pehmeemmät.