Voi vattu et mul ottaa päähän!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja TiinuLiinu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

TiinuLiinu

Jäsen
05.03.2005
567
0
16
Tilanne on siis tämä: Mulla alkaa koulu nyt 1.9 ja olen hakenu pojalle pph:lle hoitopaikkaa jo huhtikuussa kun sanottiin että "tuo huhtikuussa niin käsitellään se hakemus heti toukokuussa et varmasti pääset siihen alueelle mihin olet hakenu". no, soitin sitte siinä kesäkuussa ku mitään ei kuulunu niin mulle kerrottiin et valinta/päätös tehdäänkin heinäkuussa. No soitin taas heinäkuussa jolloin sanottiin että valinta tehdäänkin elokuun alussa.
Viimeksi soittaessa sanoivat tänään tekevänsä päätöksen. No soitin sinne ja vastaus oli: päätös tehdään 26.8 eli siis viimesellä viikolla!! |O |O
Poika vasta puoltoista vuotias joten meijän piti harjotella se viimenen viikko sitä hoidossa olemista ja totutella siihen pikkuhiljaa.
Se nainen (aluejohtaja) jolle soitin oli tosi veemäinen ja totes vaan et "kyllä pitäis pari päivää riittää harjotteluun niin riittää muillakin yleensä" ja et "no, kerta emnet kouluun etkä töihin voit varmaan joustaa eka viikolla ja olla lyhyempiä päiviä jotta lapsi tottuu hoitoon". Olin et "MITÄH??" :o Ihan ekaksi :En todella viitsis olla koulusta heti eka viikolla pois sen takia että tuo meijän kaupungin akat ei oo saanu sitä päätöstä tehtyä ajoissa jota ovat luvanneet tehä koko kesän ajan. toiseks: jos me heti alusta asti maksetaanki siitä "kokopäivähoidosta" niin naurettavaa et sanotaan et "voit varmaan joustaa". Voi jumankekka mulla OTTAA PATTIIN!!
Meinaan huomenna soittaa tuolle meijän kaupungin hoitotoimen johjalle ja asiallisesti esittää et olen harvinaisen harmistunut ku mulle on luvattu ja luvattu tehä se päätös joka nyt jätetäänki viime tinkaan. Kaikkien mun kavereiden hoidossa aloittavat lapset ovat saaneet paikkansa jo alkukesästä!

Kiitos kun sain purnata,mut silti viel vit****taa.... :kieh:

Alkuperäinen kirjoittaja typyjen äippä:
Alkuperäinen kirjoittaja TiinuLiinu:
Alkuperäinen kirjoittaja uteliaana:
missäs tälläistä huonoa palvelua?

Torniossa. Ihan käsittämätöntä |O

kylläpäs kuulostaa oudolta. Mie kyl sain tytön heti hoitoon ku soitin et tarvetta on. Ja asun kans torniossa. Mulla tyttö on päiväkodissa

Joo niinhän se meidänki on pakko siis saada ja saadaanki se paikka ku eikös se lakiki määrää sen...itseasiassa..hmm..
osaako joku auttaa et menikös se laki et 2 viikoo ennen hoidon alkamista PITÄÄ lain mukaan olla hoitopaikka kaikilla sitä tarvitsevilla?mitenkäs muistelisin jotai tällasta vai muistanko nyt ihan omiani :/
Mut siis se ottaa päähän ku ei vielkää tiiä kelle/mihin poika menee, vaikka asia piti olla selvä homma jo toukokuussa!

Alkuperäinen kirjoittaja typyjen äippä:
Alkuperäinen kirjoittaja uteliaana:
missäs tälläistä huonoa palvelua?

Torniossa. Ihan käsittämätöntä |O

kylläpäs kuulostaa oudolta. Mie kyl sain tytön heti hoitoon ku soitin et tarvetta on. Ja asun kans torniossa. Mulla tyttö on päiväkodissa

Joo niinhän se meidänki on pakko siis saada ja saadaanki se paikka ku eikös se lakiki määrää sen...itseasiassa..hmm..
osaako joku auttaa et menikös se laki et 2 viikoo ennen hoidon alkamista PITÄÄ lain mukaan olla hoitopaikka kaikilla sitä tarvitsevilla?mitenkäs muistelisin jotai tällasta vai muistanko nyt ihan omiani :/
Mut siis se ottaa päähän ku ei vielkää tiiä kelle/mihin poika menee, vaikka asia piti olla selvä homma jo toukokuussa!

en kyl muista tuota laki hommaa mut silloinku olin vailla hoitopaikkaa tytölle nii soitin suoraan siihen päiväkotiin mihin halusin. Ja sit vein sen hoitopaikkahakemuksen sinne päiväkotiin.

En tiedä, kuinka paljon aikasemmin ptää hoitopaikka olla tiedossa, mut mun mielestäni se kahen viikon homma menee niin, että jos vanhempi työllistyy/menee kouluun yllättäen, niin kahdessa viikossa kunnan pitää hoitaa lapselle se hoitopaikka.

Alkuperäinen kirjoittaja Kerttu-Kyllikki:
En tiedä, kuinka paljon aikasemmin ptää hoitopaikka olla tiedossa, mut mun mielestäni se kahen viikon homma menee niin, että jos vanhempi työllistyy/menee kouluun yllättäen, niin kahdessa viikossa kunnan pitää hoitaa lapselle se hoitopaikka.

ahaa ok. no pitää se jättää sanomatta ku tuonne soittelen. ajattelin koht alkaa soittaan, saa nähä mitä sanoo tämä rouva sitten.

Alkuperäinen kirjoittaja v:
No koita nyt vielä vaikka netistä sitä tietoa etsiä, olishan se sitten helpompi soitella sinne.

Katoin itse, eli ei oo semmosta kahden viikon aikaa. Laita googleen päivähoitolaki, niin sieltä rupee löytymään. Tais olla se kolmas kohta missä oli hyvä artikkeli.

nonin..soitettu on. Tämä johtaja sanoi että siksi menee näin myöhään kun kaupunki hakee 3 uutta pph:n paikkaa niin he valitaan vasta elokuussa joten lapset jotka heille menee valitaan sitten 26.8. pyyteli anteeks ku menee näin pitkälle. paikan poika kuite saa joltai näistä 3:sta uudesta pph:sta. nyt jänskää tuo millanenkohan hoitaja on ihan uus pph. toivottavasti ihan pätevä. :)

Yhteistyössä